Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

    De uitslag van de februari Challenge, thema: kapot is gekend. Tegen mijn vaderlijke raad in, zijn de drie eerste foto's het gevolg van fotografische vernielzucht, maar dan wel voor het goede doel. M... die vroeger al eens goud haalde, kaapt weer de eerste prijs (een kortingbon van CeWe) weg, terwijl zilver en brons respectievelijk naar Woody04 en Black B@ndit gaan, ook geen onbekenden in onze Challenge.
    Buiten glas zijn er ook wat eieren gesneuveld, te vroeg voor Pasen dat wel. Aandachtige kijkers en trouwe volgers van de Challenge hebben opgemerkt (en sommigen hebben me zelfs gecontacteerd) dat misschien wel het mooiste ei vroegtijdig de wedstrijd moest verlaten. De foto was tegelijkertijd ergens op het web geplaatst, en zo kwam het anonimiteitsprincipe in gevaar. Een spijtige misstap van een nochtans geroutineerde deelnemer.
    Een andere regel die overtreden werd is de nochtans mooie inzending van Woodyb (voor zover ik weet geen familie van Woody04), die zelf toegaf dat de aanwezige waas het resultaat was van gaussian blur. Voor mij is dat een te zware bewerking, maar op dat punt in de wedstrijd wilde ik de foto niet meer diskwalificeren, en bovendien kwam was de eindrangschikking niet in gevaar.
    Mijn felicitaties gaan op de eerste plaats naar de drie op het ereschavotje, maar daarnaast naar alle trouwe en nieuwe deelnemers. Dank gaat naar iedereen die samen met mij ervoor zorgt dat de BD-Challenge toch telkens weer de nodige aandacht krijgt.

    Voor de maand maart is, zoals je intussen weet, de keuze gevallen op 'Voorjaar'. Probeer eens echt origineel te zijn, en moge de beste winnen!
    Last edited by LesC; 1 maart 2015, 09:42.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

    niet zo origineel misschien, maar toch proficiat M... en de rest van de top 12, @Filipo, blij jou nog eens terug te zien in de challenge

    Comment


    • #3
      Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

      Van harte gefeliciteerd M... met je overwinning.

      Dat een vroeger thema (glas) ook nu weer zou naar boven zou komen was niet echt onverwacht. Iedereen breekt wel eens iets

      @stampers : het was idd een eeuwigheid geleden maar soms kom je toch terug naar je oude liefde
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

        Proficiat aan M... met het winnen van de Challenge.

        Comment


        • #5
          Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

          Dikke proficiat M... en ook aan alle andere deelnemers!
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

            bedankt voor de felicitaties. Ook mijn felicitaties aan de overige deelnemers.
            Er waren toch sterke inzendingen bij. Sommige eenvoudig en toch sterk andere al technischer en goed uitgevoerd.
            Heel origineel was de grappige inzending van filipo. Al waren er nog die origineel uit de hoek kwamen.
            De volgende opdracht is het voorjaar zo goed mogelijk in beeld te brengen. Veel plezier hiermee.
            Nog even de woorden van Les rechtzetten. Dit is de eerste maal dat ik goud behaal in de challenge. Zilver en brons viel me wel al te beurt.
            Last edited by M...; 2 maart 2015, 18:44. Reden: correctie behalen goud
            Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

            Comment


            • #7
              Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

              Proficiat M..., knap beeld !
              En proficiat aan iedereen die weeral meedeed hé.

              Voorjaar ... nog niet veel van gemerkt ... hopelijk wil het weer wat meewerken en zich ook eens van zijn betere kant tonen
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

                proficiat aan de winnaar :-)

                Ik zoek vol goede moed naar een origineel idee voor de nieuwe challenge, maar het blijft bij denken...

                Comment


                • #9
                  Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

                  En het is weer enkele maanden geleden dat de Challenge winnaar ook de Hall of Fame haalde, maar deze week is M... erbij. Nogmaals proficiat!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    En het is weer enkele maanden geleden dat de Challenge winnaar ook de Hall of Fame haalde, maar deze week is M... erbij. Nogmaals proficiat!
                    dacht dat die er altijd bij stond... zal me vergissen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      dacht dat die er altijd bij stond... zal me vergissen

                      De Challenge Winnaar wordt sowieso genomineerd, maar of de foto uiteindelijk geselecteerd wordt, hangt van verschillende zaken af, en is alleszins nooit op voorhand in te schatten.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        De Challenge Winnaar wordt sowieso genomineerd, maar of de foto uiteindelijk geselecteerd wordt, hangt van verschillende zaken af, en is alleszins nooit op voorhand in te schatten.
                        Inderdaad, dat is al jaren zo.

                        Van 2007 t.e.m. 2010 zijn er 28 challengefoto's in de HoF geraakt (zie grafiek 13 in dit topic). Over vier jaar gerekend, had de winnaar van de Challenge destijds 58% kans om in de HoF te belanden.
                        Het percentage nú, schat ik ongeveer gelijk.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

                          Goed dat onze Dataman alles kan staven met harde cijfers.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winnaar Challenge Februari 2015 (Kapot): M...

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Goed dat onze Dataman alles kan staven met harde cijfers.
                            Harde cijfers en af en toe een schattingske.

                            Als ik zie dat een platgeflitst portret al in de HoF geraakt, mag ik de kansen van Challenge winnaars misschien wat hoger schatten.
                            In de Challenge ligt de lat hoger ... durf ik hopen.
                            Last edited by Jos Vanhengel; 12 maart 2015, 06:22.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment

                            Working...
                            X