Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar NYC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Naar NYC

    De kans bestaat dat we in april naar New York gaan, vooral Manhattan aangezien vriendlief er nog nooit geweest is.
    Wat zijn dingen die ik zeker niet mag vergeten of die misschien het investeren waard zijn?

    Ik heb nu de Canon 70D met de 50mm 1.8 & 70-200 f4 IS & 17-55 2.8 IS. Ook de 430EX II en statief horen erbij.
    Flickr

  • #2
    Re: Naar NYC

    een uwa lens bv sigma 8-16 of tokina 11-16 kan een mooie aanvulling hierop zijn
    of als straatfotografie je aanspreekt een 30mm 1.4 prime (sigma)
    voor de rest heb je al een zeer volledige set zou ik zeggen
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Naar NYC

      Supergroothoek en een 35mm of zo en zeker niet een 70-200, statief alleen als avond/nacht foto's wil maken. Zo'n stad breekt je dus als je ook nog een tas met zware spullen mee moet dragen. Camera om je nek andere lens in jaszak.

      Een paar jaar geleden door een vertraging één dag in NYC geweest met de camera uit de handbagage, D50 + 18-200, en slechts één foto met 200mm(vrijheidsbeeld vanaf batterypark, toch nog te kort, en daar koop je dan een aanzicht kaart van) en zat veel tegen de 18 mm te draaien en baalde ervan dat mijn 10-20 in onbereikbare koffer zat.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Naar NYC

        Dan bevestigen jullie mijn vermoeden wel een beetje. Ik was aan het denken om enkel de 17-55 mee te nemen.
        Naar zo'n supergroothoek ga ik ook nog wel eens kijken...
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Naar NYC

          Oorspronkelijk geplaatst door Lynn85 Bekijk bericht
          Naar zo'n supergroothoek ga ik ook nog wel eens kijken...
          Een 10-22 tweedehands op de kop tikken misschien...
          Als je toch de 70-200 zou meenemen, die kan handig zijn om details vast te leggen of het perspectief samen te drukken als je in de lange rechte straten fotografeert. Kan ook handig zijn om van op grotere afstand iets of iemand met een onscherpe achtergrond te isoleren... dat hangt wat af van je manier van fotograferen.
          Ik zou ervan uitgaan dat de 17-55 het meest op je toestel zit.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Naar NYC

            Ik ben de tweedehands sites aan het afstruinen. Thanks for the tips!

            70-200 ligt heel erg in mijn comfort zone, en de dingen die je hier noemt lijken me ook super om vast te leggen. Wat een moeilijke keuzes
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Naar NYC

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Ik zou ervan uitgaan dat de 17-55 het meest op je toestel zit.
              Daar zou ik niet vanuit gaan. In steden had ik vroeger bijn altijd een 10-20 en nu een 15-30 erop.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Naar NYC

                Oorspronkelijk geplaatst door Lynn85 Bekijk bericht
                70-200 ligt heel erg in mijn comfort zone,
                en na een dag in de city ligt die erg ver buiten.

                Kijk densnoods naar een tweede hand Tamron 70-300 USD VC of een 18-200/250/300, die je na de vakantie weer verkoopt(meestal de goedkoopste manier).
                Een paar jaar geleden in Parijs op FX alleen een Tamron 28-300 en een 50 1.4 mee, de laatste voorin de kerken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Naar NYC

                  Ik ben verleden jaar ook in april naar NY geweest en heb bijna altijd mijn 10-24 op mijn toestel laten staan. Mijn 18-105 had ik ook wel bij, maar die werd minder gebruikt.
                  http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Naar NYC

                    Dank je wel voor de tips.
                    Had je wel een statief mee? Of gebruik kunnen maken van muurtjes en andere steunpunten?
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Naar NYC

                      Ik had speciaal voor de trip een gorillapod gekocht, maar ik heb hem eigenlijk nooit gebruikt.

                      Op sommige plaatsen in NY is het trouwens verboden om met behulp van een statief te fotograferen. Op Times Square hoorde ik een agent tegen iemand zeggen dat het daar verboden was om een statief te gebruiken. Er zijn ook heel veel plaatsen waar je als toerist door de metaaldetector moet en je bagage gescand wordt voor je binnen kan. Ik weet niet wat het beleid op die plaatsen is betreffende het gebruik van of bij hebben van een statief.
                      http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Naar NYC

                        Vorig jaar ook naar NY geweest. Ik had de ganse dag mijn 28-70 en 12-24 mee. De 70-200 is niet uit mijn hotelkamer geweest :-). Statief had ik niet mee en gelukkig maar, als je ziet welke afstanden je daar aflegt.
                        I love my D500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Naar NYC

                          Goed dat je dat zegt. Dan hoef ik daar al niet mee te sleuren, met dat statief...
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Naar NYC

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lynn85 Bekijk bericht
                            Goed dat je dat zegt. Dan hoef ik daar al niet mee te sleuren, met dat statief...
                            Wat dat sleuren betreft: het is absoluut een stad waar je veel kan zien door gewoon te voet kilometers af te leggen. Maar probeer je tijd ter plaatse een beetje te plannen per zone, en maak de grotere verplaatsingen met de metro. New Yorkers doen dat ook, en maken weinig gebruik van het dure taxivervoer. Mocht je een compact statief hebben, zoals een gorillapod, dan kan je die wel kwijt in je rugzak. Een leuk fotomoment voor statiefgebruikers is zonsondergang boven Manhattan vanaf de Brooklyn kant, en de wandeling over de Brooklyn Bridge is al even prettig als je net een andere kijk op het eiland wil hebben.

                            Persoonlijk heb ik trouwens niet echt moeite met het meezeulen van fotomateriaal als het effectief wordt gebruikt, maar een statief op een vliegtuig lijkt mij een heel gedoe (wellicht verboden in handbagage). Ik hou mijn fotospullen in mijn handbagage en zou het eigenlijk nooit anders willen...
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Naar NYC

                              Ik ben 8 jaar geleden ook in New York geweest, maar absoluut niet met die ogen. Fotografie was toen nog een ver van mijn bed show.
                              De Brooklyn Bridge hebben we toen niet te voet gedaan. Leuke tip die je daar geeft, om daar 's avonds eens over te wandelen.

                              Wat je daar zegt ivm het meezeulen, ik heb inderdaad ook geen moeite om een extra lens of statief mee te nemen, maar het moet ook de moeite zijn.
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X