Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HTTP Error bij upload foto's op een website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HTTP Error bij upload foto's op een website

    Hallo

    Ik heb een inlognaam gekregen om filmpjes en foto's te posten op de website van de voetbal van mijn zoontje
    De link van de filmpjes krijg ik erop MAAR de foto's die gaan niet
    Ik krijg steeds de melding

    HTTP Error


    Weet iemand raad?

  • #2
    Re: HTTP Error bij upload foto's op een website

    Tja "HTTP Error" je hebt ze in vele soorten en maten.

    Vraag het eens aan de website beheerder van de voetbal vereniging van hoe wat waar en waarom.

    Comment


    • #3
      Re: HTTP Error bij upload foto's op een website

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Tja "HTTP Error" je hebt ze in vele soorten en maten.

      Vraag het eens aan de website beheerder van de voetbal vereniging van hoe wat waar en waarom.
      Zo is het. Maar eerst eens kijken of je zelf de foto's wel te zien krijgt als je de url/link (http:// enzovoorts) in je browser plaatst
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: HTTP Error bij upload foto's op een website

        HTTP error wil zeggen dat de HTTP-sessie in de problemen gekomen is of verbroken werdt door de server omwille van overschrijding van restricties.
        Meestal een quotaprobleem. In dergelijk geval is je foto gewoon te groot in volume (teveel bytes).

        Mogelijks is er ook een quotaprobleem op de server zelf, maar dan zouden alle gebruikers die klacht moeten hebben.

        Andere ristricties zijn bv pixelbeperkingen (te grote fotos in pixels gemeten), bestandstypes (niet ondersteunde formaten zoals BMP, TIFF, PSD,...) die ook veel voorkomen als fout bij het uploaden van fotos. Maar daar zal je niet snel een HTTP error op krijgen.

        Oplossing: Schaal je foto naar een gebruikelijke resolutie (pixels), bewaar die in JPG formaat en pas een behoorlijke compressie toe waardoor je bestand niet groter is dan pakweg 200KiB. Normaal moet die dan er wel door geraken.

        Een zeer goed (gratis) programma hiervoor is Irfanview.

        Blijft het probleem dan nog bestaan dan vrees ik dat er iemand met kennis van zaken eens naar toe zal moeten kijken waar het probleem van komt.
        Last edited by xafke; 22 februari 2015, 02:07.

        Comment

        Working...
        X