Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Border collie pup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Border collie pup

    Weinig onderwerpen die meer dankbaar zijn dan puppy's die op verkenning gaan in de tuin... Samen met het mooie weer van dit weekend leverde dit, onder andere, deze op. Hopelijk vinden jullie hem gepast hier in de Showcase.


  • #2
    Re: Border collie pup

    :-) Leuke foto van een leuke pup!

    (Omdat alle 77 anderen die de foto al zagen geen reactie geven) Qua techniek wat ze hier in showcase verwachten zorg voor een niet storende achtergrond (bv gras, lucht eender wat maar geen huizen en andere honden.
    Belichting... 1 kant valt in het donker
    Scherpte.... Zit niet 100%
    Je horizon staat scheef.

    Maar goed tot daar de techniek... Als jij blij bent met deze foto dan is dat goed en het ziet er gewoon een scheetje uit :-)

    En voor al die 'perfecte' wildlife en vogelfotografen, jullie zitten behoorlijk duur in aankoop van materiaal, staan uren te wachten om dat ene plaatje met de 500mm te kunnen nemen en zitten dan wss nog eens uren te shoppen voor het perfecte plaatje! En toegegeven jullie foto's zijn mooi en technische hoogstandjes maar vergeet even niet dat een hond niet zo simpel is om juist in beeld te krijgen (wat velen trouwens denken het is maar een hond).
    Ook wij liggen mee met de honden in de modder te dabben, of staan mee in het water voor die ene actiefoto of gaan ergens op staan of hangen om toch maar die compo te hebben! De ene hond is perfect getraind en blijft 5 min zitten als het moet, de andere staat geen seconde stil, niets is hetzelfde.

    Dus wat meer reactie op hondenfoto's zou leuk zijn, zeker als we daar iets mee bijleren! Het zijn geen adelaars en geen vossen of een edelhert, nee dat is waar maar het zijn wel onze honden die met ons samen leven, waar we van genieten, waar we van houden en dat is heel veel waard!

    Comment


    • #3
      Re: Border collie pup

      De scherpte ligt inderdaad niet helemaal goed, maar de schattigheid komt echt wel over
      Misschien kan je de schaduwen een beetje oplichten? Verder zit er een blauw randje rond zijn kopje, mogelijk door het blauw wat te veel te verzadigen?
      Grt, Ingrid.
      Ingrid Vekemans Photography
      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
      http://www.ingridvekemans.com

      Comment


      • #4
        Re: Border collie pup

        Dank voor de reacties. mijn twijfels voor de Showcase worden bevestigd dus, scheef en achtergrond. Het scheve vond ik nog mee weg te kunnen komen door het speelse, net als een pup... Scherpte was me nog niet opgevallen maar volledig terecht...
        De moeilijkheid lag hem voornamelijk aan de activiteit van de beestjes... Ze wouden steeds dichter komen waardoor het focussen moeilijk was...

        Ik heb de saturatie wat verhoogd, idd. Ik zal hem wat terugschroeven en iets aan de schaduwen proberen doen. Bedankt voor de tip!

        Comment


        • #5
          Re: Border collie pup

          Ik begrijp de frustraties bij de hondenfotografen, soms zou je denken dat dit het forumonderdeel "ijsvogels" is. Ik zal proberen om iets vaker commentaar te geven in de fotobeoordeling. Het probleem bij huisdier- en kinderfoto's is dat ze altijd veel mooier zijn voor degene die het dier/kind in kwestie kent.

          Ik vind het standpunt in ieder geval heel goed gekozen, zo zit je direct in de leefwereld van de puppy. Als je rug en knieën het aankunnen moet je zeker nog een paar pogingen wagen.

          Comment


          • #6
            Re: Border collie pup

            Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
            Ik begrijp de frustraties bij de hondenfotografen, soms zou je denken dat dit het forumonderdeel "ijsvogels" is. Ik zal proberen om iets vaker commentaar te geven in de fotobeoordeling. Het probleem bij huisdier- en kinderfoto's is dat ze altijd veel mooier zijn voor degene die het dier/kind in kwestie kent.

            Ik vind het standpunt in ieder geval heel goed gekozen, zo zit je direct in de leefwereld van de puppy. Als je rug en knieën het aankunnen moet je zeker nog een paar pogingen wagen.
            Ik snap Het probleem bij huisdier- en kinderfoto's is dat ze altijd veel mooier zijn voor degene die het dier/kind in kwestie kent. dat is ergens waar, MAAR iemand die serieus met hondenfotografie bezig is en bezig wil zijn kijkt evengoed naar techniek en wil daar ook over bijleren. Voor mij moet een hondenfoto van eigen hond Nolan of eender welke andere hond scherp zijn, goed belicht zijn en het moet overbrengen wat de hond in kwestie denkt, doet enz.....Ik ben blij als mensen zeggen wauw dit is echt onze hond en de mensen die een shoot aanvragen die doen dat ook alleen maar omdat ze weten dat ze die foto's zelf niet kunnen maken...

            Comment

            Working...
            X