Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale fotolijst: resolutie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale fotolijst: resolutie

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een digitale fotolijst van 15 tot 18 inch. Is er iemand die met deze grootte van fotolijsten ervaring heeft, in het bijzonder met de resolutie?
    Ik twijfel tussen de Rollei Pissaro DPF-150 (resolutie 1920 op 1080) en de Nixplay Original 15 (resolutie 1024 op 768) en vraag me af of de resolutie van deze laatste voldoende hoog is voor zulke schermgrootte.
    Ik geef de voorkeur aan scherpe foto's, vandaar de twijfel.
    De Nixplay heeft wel WiFi en kan foto's uit de cloud afspelen, de Rollei is stand-alone.

    Alvast dank voor jullie wijze input.
    John

  • #2
    Re: Digitale fotolijst: resolutie

    Hoe groter, hoe meer je hebt aan een groter aantal pixels.
    Die fotolijsten hebben ook een verschillende beeldverhouding, daar moet je misschien ook rekening mee houden bij het kiezen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Digitale fotolijst: resolutie

      Laptopschermen hebben ook deze soort resoluties en daar kijk je veel intensiever, langer en closer naar. Mijn 17" laptop heeft een resolutie 1366x768 en ddaar kijk je prettig naar.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Digitale fotolijst: resolutie

        @ hjanssen:
        Bedankt voor de tip! Heb hier nog enkele laptops met dergelijk resolutie en ga eens uittesten hoe enkele referentiefoto's er daar op uitkomen.

        @ Black B@ndit:
        Ja, in die grootte zijn ze meestal 16:9. Geeft idd wel wat problemen met portrait-formaat. Zelfs gewone hebben dikwijls zwarte zijstrepen nodig, maar gezien de zwarte rand van de lijsten zelf lijkt me dat geen onoverkomelijk probleem.

        John

        Comment

        Working...
        X