Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website

    Wat vinden jullie van mijn website?
    Tips zijn welkom.
    Based in Gent, available everywhere. Weddingphotographer, Lifestyle, family,... Huwelijksfotograaf, gezinsreportages, koppelshoots,...
    JoostVH Photography
    www.joostvh.be

  • #2
    Re: Website

    Ben jij een crimineel, die zich profileert als semifotograaf? Ja dat is mijn eerste gedacht bij het zien van website url, logo. Schrijf je naam gewoon volledig uit!

    - basis is belabberd - daarmee doel ik op de toegepaste techniek -
    - homepage, ik niet snappen waarom daar alleen 1 "sport" plaat getoond wordt. Homepage is introductie en die moet redelijkerwijs vertellen wat er gevonden kan worden op de rest van de site en dat doet het totaal niet
    - achtergrond foto's zijn niet prettige om je "portfolio foto's" te bekijken, ze leijden af
    - per onderwerp staan er ook te veel foto's, plaats er max 5, dat houd de aandacht vast

    of is het een plaatjes kijk site?, dan heb ik niets geschreven!

    Comment


    • #3
      Re: Website

      Netjes hoor! Eenvoudige maar net daarom mooie site, niet te veel poespas. Het gaat om foto's en dat is onmiddellijk duidelijk 'in the picture' gezet.

      Paar opmerkingen op vorige negatieve commentaar :
      - op het tablad 'about' staat alle informatie over de fotograaf, inclusief contactgegevens, KBO-nummer en dergelijke. Beetje kortzichtig en grof om onmiddellijk woorden als crimineel in de mond te nemen omdat iemand niet zijn volledig naam in een URL zet (dat oogt pas amateuristisch denk ik dan zelf...)
      - de sportfoto als 'background basic' is een kwestie van smaak maar doet het voor mij absoluut! Dat brengt bij mij eenzelfde aangenaam effect teweeg als de backlightleds bij een tv. Ik leid daar trouwens niet zomaar uit af dat de fotograaf enkel sportfotografie doet, het zegt me wel iets over een specifieke stijl/kwaliteit van de foto's... In ieder geval prikkelt het mij om meer te zien en dat is ongetwijfeld positief!
      - De tijd dat een homepage een totaaloverzicht moet tonen ligt al ver achter ons hoor, ervaring leert dat een te drukke homepage niet als aangenaam wordt ervaren (opnieuw, voor de ene werkt dit, voor de andere niet...)

      Kijk misschien eens rechts onderaan wie het sitedesign en logo-ontwerp heeft gedaan, dat zijn blijkbaar toch mensen met enige ervaring....

      Neen, dit is - naar mijn bescheiden mening - niet enkel maar een 'plaatjeskijksite' maar een goed doordacht en gestructureerd logisch ontwerp. De eenvoud van de homepage is voor mij een verademing in vergelijking met tal van andere fotosites.

      Comment


      • #4
        Re: Website

        Home is veel, veel, veel te druk.
        Plaats de menu-regel bovenaan en niet in het midden.
        Ofwel alles in het Nederlands ofwel alles in het Engels, maar geen mix ervan.
        Contact me na een hele hoop Nederlandstalige informatie.
        You are gek om zo to do.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Website

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Ben jij een crimineel, die zich profileert als semifotograaf? Ja dat is mijn eerste gedacht bij het zien van website url, logo. Schrijf je naam gewoon volledig uit!


          of is het een plaatjes kijk site?, dan heb ik niets geschreven!
          Deze reactie gaat mijn pet ver te boven!!

          OT
          Leuke site. 'k Wou dat ik er ook zo eentje had om naar mijn plaatjes te laten kijken (en dus geen crimineel te moeten zijn!)
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Website

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Home is veel, veel, veel te druk.
            Plaats de menu-regel bovenaan en niet in het midden.
            Ofwel alles in het Nederlands ofwel alles in het Engels, maar geen mix ervan.
            Contact me na een hele hoop Nederlandstalige informatie.
            You are gek om zo to do.
            Homepage te druk? één achtergrondfoto met menuregel, 1 logo en rechtsonder wat minieme contactinformatie.... Wetende dat de gemiddelde fotograafwebsite er eerder zo uitziet kan ik dit met de beste wil van de wereld niet 'veel te druk vinden' hoor...

            Comment


            • #7
              Re: Website

              Ik ken er te weinig van om te oordelen maar mijn mening kan ik wel kwijt. Ik vind het mooi en zoals hierboven nog ergens staat nodigt het wat mij betreft uit om verder te kijken.....wat ik dan ook gedaan heb.
              CANON EOS 60D
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Website

                Oorspronkelijk geplaatst door KristoffDT Bekijk bericht
                Homepage te druk? één achtergrondfoto met menuregel, 1 logo en rechtsonder wat minieme contactinformatie.... Wetende dat de gemiddelde fotograafwebsite er eerder zo uitziet kan ik dit met de beste wil van de wereld niet 'veel te druk vinden' hoor...
                Sorry, maar vind die achtergrond veel te overladen, vooral als je er nog eens de albums eroverheen projecteert.
                En, ofwel alles Nedermands, ofwel alles Engels maar geen NederEngelsland
                Het is niet omdat er maar 1 menuregel is en maar één achtergrond dat dit niet druk is ...
                Principe van "Less is more" is meer dan alleen maar twee objecten ... Je objecten op zich kunnen te druk zijn en hier is die achtergrond echt TE.
                Een menubalk die midden staat en naar boven springt als je naar een optie gaat vind ik persoonlijk te druk ...
                Maar, ook ik ben niet DE sitebouwer...
                Nu, als men om kritiek vraagt moet men dat ook leren appreciëren of anders vraagt men ons beter om goed te keuren wat er is. Ik ken nog forums en forumonderdelen waar dit blijkbaar ook zo is. Sorry, maar dit moet toch even geduid.
                Sorry, maar dergelijke sites , daar kom ik even op, erger ik me en kom ik nimmer op weer. Ik heb het dan niet over de content.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Website

                  Naar mijn mening ook (veel) te druk (zeker als je er de albums boven plaatst).
                  De talenmix werd al aangehaald en "Contact me!" staat daar dan wel mooi te wezen maar is niet klikbaar ! Ik moet dus het piepkleine emailadres eronder kopiëren of foutloos overtikken... niet van deze tijd.
                  Er zijn ook heel erg veel foto's en dan is het soms vervelend om er door te bladeren als het formaat wijzigt... je moet je muis dan immers ook verplaatsen... één keer fout klikken en je "vliegt er uit"...

                  mvg,
                  Luc
                  "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website

                    De site is zeker professioneel van inzet/ontwerp en grotendeels volgens de hedendaagse "normen" gebruikt in communicatie.
                    De vele pluspunten geraken hier natuurlijk ondergesneeuwd onder de paar minpuntjes.

                    Een paar kleine inbreukjes op het vlak van communicatie:
                    - achtergrond is beetje overkill en normaal not-done;
                    - achtergrondthema is niet in lijn met de dienst die je aanbied (muv sports thema);
                    - de reeds aangehaalde taalmengelingskens.

                    Simpel gezegd:
                    Zeer mooie site en laad zeer snel!
                    Minpunt is dat de minder slimme passant zal denken dat hij op de site van een sportvereniging terecht is gekomen en direct gaat lopen.

                    Ook is het menu bij de startpagina niet uitnodigend. Ok ik kan ook wel lezen LOL maar bv "music" verwacht je terecht te komen bij muziek.
                    Maar het is nogal wat abstract allemaal.

                    Wat ik zou voorstellen is om vooral die about te veranderen in contact en op de indexpagina je about zetten in het kort.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website

                      Allemaal al bedankt voor de feedback. Ik zal hier rekening mee houden en de nodige aanpassingen doen. De keuze mijn naam niet volledig in url te zetten is simpel en niet crimineel: uit ervaring weet ik dat mensen mijn familienaam rap verkeerd schrijven en vh kan je moeilijk verkeerd schrijven. Buiten deze opmerking: bedankt.
                      JoostVH Photography
                      www.joostvh.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Website

                        Site is zeker goed. Direct al bepaalde positieve indruk.
                        De keuze van achtergrond is nooit gemakkelijk.
                        Je zou die regelmatig kunnen wijzigen.
                        Dat geldt altijd voor een startpagina: zorg dat er steeds iets nieuws op staat want anders gaan de bezoekers niet verder.
                        Een moderne site is echter responsive dwz dat de site zich aan het medium aanpast (smartphone-tablet enz...) en dat zie ik niet zo.
                        http://www.stich.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Website

                          Thx. Normaal gezien zou hij hem moeten aanpassen aan het medium. Doet hij dat niet?
                          JoostVH Photography
                          www.joostvh.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Website

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joostvh Bekijk bericht
                            Thx. Normaal gezien zou hij hem moeten aanpassen aan het medium. Doet hij dat niet?
                            Deels wel maar menu niet denk ik?
                            http://www.stich.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Website

                              Dat kijk ik morgen eens na. Thx voor de info
                              JoostVH Photography
                              www.joostvh.be

                              Comment

                              Working...
                              X