Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medion PC voor fotobewerking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Medion PC voor fotobewerking?

    Hallo,

    Tot nu toe gebruikte ik een laptop, maar ben op zoek naar een PC voor fotobewerking. Een kennis die nogal veel kent van computers, maar minder van fotografie, heeft mij de MEDION AKOYA PC P5374 G aangeraden. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit al dan niet een verstandige keuze is? Als monitor denk ik eraan om de iiyama Prolite x2380hs of XB2380HS-B1 te kopen.
    Advies is welkom!

  • #2
    Re: Medion PC voor fotobewerking?

    Met die computer kan je zonder problemen foto's bewerken.
    Ik gebruik hier al héél lang Medion computers en heb er nog nooit problemen mee gehad.

    De Medion die ik nu gebruik is wel een klasse duurder (i7 met meer SSD geheugen, een wat duurdere grafische kaart...), maar de Akoya P5374 G is zeker snel genoeg voor fotobewerking.

    Een goede monitor is eigenlijk belangrijker dan de pc.
    Met de meeste pc's kan je foto's bewerken, met een tragere processor moet je dan misschien wat meer geduld hebben, maar zolang de fotobestanden niet extreem groot zijn valt dat allemaal best mee (als je binnenkort een Canon 5DS (R) wil kopen, dan koop je misschien beter een snellere computer ).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Medion PC voor fotobewerking?

      Alvast bedankt voor de reactie, die Canon zit er voorlopig niet in nee
      Heb nog niks gehad van Medion maar hoor er inderdaad geen slechte dingen over. In de computerwinkel had ik er ook eentje laten samenstellen, deze zou 1230 euro kosten. Heb daarom ook even gedacht aan een klasse hoger van Medion maar verschil is toch wel pittig.. 750 euro of 1150 euro. Waar zit hier dan het grootste verschil? Enkel snelheid?

      Comment


      • #4
        Re: Medion PC voor fotobewerking?

        Het grootste verschil is dat in de duurdere computers een snellere processor zit, een betere grafische kaart, een grotere harde schijf, een grotere SSD schijf (handig als je wat meer programma's gebruikt), en wat ik vooral erg handig vind aan mijn nieuwste Medion is dat ik er een harde schijf zo kon inpluggen (vooraan in de computer), daardoor kon ik de harde schijf waar alle foto's op stonden op de vorige computer er zo inpluggen en verder werken (alle foto's staan ook nog op 2 externe schijven als back-up, die worden niet op dezelfde plaats bewaard).

        Het is wel vooral de snelheid die verhoogt als de prijs omhoog gaat, maar het is dus ook mogelijk dat er meer RAM geheugen en een grotere harde schijf in zit.
        Soms is het wel moeilijk om alles te vergelijken, je moet daarvoor eigenlijk de verschillen in een vergelijkende tabel kunnen bekijken.
        In een duurdere computer kunnen ook duurdere (minder lawaaierige) ventilators zitten, dat is ook een groot pluspunt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Medion PC voor fotobewerking?

          Bedankt voor de duidelijke uitleg, waarschijnlijk ga ik nu het goedkopere model halen en over enkele jaren overstappen naar iets duurder. Ik heb al een tijdje geen pc meer dus heb ik weinig vergelijkingsmateriaal en zal de P5374 G me wel meevallen.

          Comment


          • #6
            Re: Medion PC voor fotobewerking?

            Qua prijsstelling moet men tegenwoordig rekening houden met de slechte pariteit USD <=> Euro .. de naakte prijs van de hardware is de laatste paar maanden een 10-15% gestegen. niet onbelangrijk om weten als men een uitgebreide aankoop wil doen. En het ziet er naar uit dat er weinig verbetering op komst is, integendeel ! In 't kort men krijgt minder waar voor z'n geld dan 5-6 maanden geleden.

            Comment

            Working...
            X