Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar vind ik een ruim assortiment camcorders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar vind ik een ruim assortiment camcorders?

    Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een nieuwe camcorder. Wordt vnl gebruikt om paardenverkoopfilmpjes mee te maken, die ik dan in iMovie 11 bewerk. Hoeft geen hoogstaand apparaat te zijn, geluid is totaal ondergeschikt, moet wel een beetje lichtgevoelig zijn omdat veelal in een open hal gefilmd wordt.
    Ik ben al dagen online aan het zoeken en reviews vergelijken maar kom er niet echt uit.... dus ik zou me graag goed voor laten lichten in een winkel.
    Wie heeft advies? Of misschien gewoon een goede cameratip zou ik ook al blij mee zijn Belangrijk is dus dat de camera goed compatibel is met iMovie (mac)
    Ben woonachtig bij Marche en Famenne maar reizen is geen probleem.
    Budget is <500 euro.
    Last edited by krie; 4 februari 2015, 09:44. Reden: spelfout

  • #2
    Re: Waar vind ik een ruim assortiment camcorders?

    ALs je in slechte lichtomstandigheden werkt heb je een CCD/CMOS sensor nodig met grote pixels. D.w.z. dat de sensor groter zal zijn dan de gewone consumer camera's.

    De Canon LEGRIA HF G25 is gekend voor zijn betere pretaties in zijn prijsklasse bij slecht licht. Die heeft een 1/3 inch sensor met 2,07 effectieve megapixels. Dat is ideaal voor 1920x1080.
    De Sony HDR-CX900E heeft een CMOS van 1 inch. Deze presteert nog beter in slecht licht. Maar die is ook buiten je vooropgestelde prijsklasse.

    Op http://www.videocamerashop.be/ heb je een grote keuze.

    Kijk ook eens naar de Panasonic Lumix DMC-FZ1000. Het is een fototoestel met heel goede videokwaliteiten. Niet zo handig en gemakkelijk te bedienen als een videocamera maar ook goed bij slecht licht.
    Last edited by Skitch; 5 februari 2015, 22:30. Reden: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 bijgevoegd
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Waar vind ik een ruim assortiment camcorders?

      Nog een tip :
      Smart-Review | Top 5 Best Low Light 4K Ultra HD Camcorders: Sony FDR-AX700 4K Ultra HD Camcorder Sony FDR-AX53 4K Ultra HD Camcorder Panasonic HC-WXF991K 4K Ultra HD Camcorder Sony FDR-AX100 4K Ultra HD Camcorder Canon Pro XF400 4K Ultra HD Camcorder Related Article: Smart-Review | Camcorder Buying Guide (HD & 4K) Glossary of Terms

      Zoals je ziet blijft je toch boven je vooropgesteld budget.

      Dit is een overzicht van camcorders die het best geschikt zijn voor omstandigheden met weinig licht.
      Slechte prestaties bij weinig licht is de meets voorkomende klacht bij het gebruik van camcorders.
      Er zijn verschillende factoren die helpen bij weinig licht.
      Een daarvan is de grootte en het type van de beeldsensor(s) die licht opvangen in de camcorder.
      De andere is de lens. Voor de beeldsensors: groter is beter.
      Canon, Panasonic en Sony hebben een aantal van de grootste beeldsensors beschikbaar.
      Sony heeft een nieuwe lichtgevoelige Exmor backlit sensor, en Panasonic heeft 3MOS (3 imagers) sensors voor weinig licht.
      Snelle lichtgevoelige lenzen kunnen helpen om meer licht te vangen op de sensor.
      Panasonic heeft voor 2014 een nieuwe lens ontworpen voor dat doel.
      Last edited by Skitch; 4 februari 2015, 12:44.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment

      Working...
      X