Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statiefgondel belangrijk??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statiefgondel belangrijk??

    Ik heb een EF70-200 F4.0 en kmoet mijn toestel atlijd zo vast draaien op mijn statief om het nog stabiel te houden. Dus ik dacht aan een statiefgondel, maar dat is belachelijk duur voor zo'n stukje metaal Kan het kwaad dat ik mijn toestel zo hard daar tegen draai? Of toch voor de statiefgondel gaan?

  • #2
    Vermits de 70-200 F4 nog een redelijk lichte lens is zal het niet veel kwaad kunnen denk ik. Maar als je dat zo vast moet draaien heb je misschien meer nood aan een kop voor je statief die gemaakt is voor meer gewicht dan aan een statiefgondel.

    Comment


    • #3
      ben toch van plan een nieuw te gaan kopen aangezien ik opt moment een lichtgewicht heb. Bij Manfrotto eens op de website geweest maar best naar de winkel gaan voor het eens tegoei te zien

      Comment


      • #4
        Originally posted by creXis
        Kan het kwaad dat ik mijn toestel zo hard daar tegen draai? Of toch voor de statiefgondel gaan?
        Ja, dat kan kwaad... ik heb al eens een schroefdraad uit een body getrokken zien worden op die manier. Vast is vast en als het toestel dan nog kantelt of wegdraait (vooral in portrait standen!) dan is het tijd om te kijken naar een andere oplossing. Wat kost een statiefgondel nu helemaal en wat kost de reparatie of vervanging van een bodyhuis?

        Comment


        • #5
          200€ vind ik toch veel geld (voor een statiefgondel bijna evenveel als een statief...

          Comment


          • #6
            Ik heb al veel goeds gehoord over de combinatie manfrotto 055prob pro tripod met
            manfrotto 486rc2 compact ball rc2 head.
            Je zit dan qua prijs ook rond de 200 euro.

            Comment

            Working...
            X