Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste ondernemingsvorm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste ondernemingsvorm?

    Hallo

    ik ben student maar tegelijk een hobbyfotograaf. Echter, de laatste paar maanden heb ik redelijk wat aanvragen en zit ik toch aan een 1000-1200 euro dat ik verdien per maand.
    Graag had ik alles nu officieel gedaan en vroeg me daarom af wat de beste manier is om dit te doen zodat ik zo weinig mogelijk moet afstaan?

    Eenmanszaak? Artistieke prestaties? via een payroll bedrijf zoals smartbe?

    Het is mij echt allemaal onduidelijk.. ik begrijp er niets van

  • #2
    Re: Beste ondernemingsvorm?

    Zie eens of je nog De Tijd van laatste zaterdag kan vinden (bib). In het katern Netto staan daar twee pagina's onder de titel "Verdienen aan uw hobby", precies wat je nodig hebt. Een mooie uiteenzetting over de juridische, fiscale en belastingaspecten, dat kan een startpunt zijn om tot een beslissing te komen.
    Je kan zeker ook op verschillende plaatsen persoonlijk advies inwinnen, een vakbond, de VDAB, een sociaal secretariaat, Unizo...

    Comment


    • #3
      Re: Beste ondernemingsvorm?

      Maak eens een afspraak met een goed boekhouder. Die gaat dat met je kunnen bekijken. Dan ben je ook iets zekerder dan wanneer je dat uit "de gazet" haalt :-)
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Beste ondernemingsvorm?

        boekhouder of ondernemingskantoor is je eerste stop!! als werkende zou ik zeggen: zelfstandige in bijberoep, je zit onder de omzetnorm en dan heb je het minste papierwerk (en dat is nog genoeg) vrij geodkoop ook om te starten.
        Maar als student wordt dat plots een pak ingewikkelder en heeft ook zijn gevolgen voor studiebeurs, kindergeld...
        effectief inkomen van 1000-1200 euro per maand? als deeltijds werkende veronderstel ik dan? Da's helemaal niet slecht verdiend...