Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PANTONE ( en andere kleuren)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PANTONE ( en andere kleuren)

    Is er een of andere manier om gratis aan de kleurnummers en kleurenstalen van PANTONE (en van andere) te geraken?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    De kleurnummers staan over 't algemeen in elk uitgebreider tekenpakket. Maar de kleurkaarten zal je niet zo goedkoop kunnen vinden, vrees ik. Immers om elke kleur te drukken wordt een zeer specifieke mengeling genomen van unieke kleuren... en op zo 'n bundel staalkaarten vind je er wel wat. Het interessantst (en goedkoopst) lijkt me de Pantone Ultimate Survival Kit (een setje met solid colors op coated, uncoated en mat papier, process colors en een solid to process guide) ... maar die kost nog rond de 300 euro (excl. BTW).

    Omdat de kleuren op die kaarten vervagen door blootstelling aan licht, worden die minder accuraat en raad men aan de kaarten ieder jaar te vervangen. Misschien kan je terecht bij een drukker die dat ook werkelijk doet om aan kaarten te geraken die slechts minimaal afwijken.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Ik wil ook zo'n setje maar ze blijken heel duur te zijn.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Librix
        Ik wil ook zo'n setje maar ze blijken heel duur te zijn.
        waaiers zijn te bestellen op't net... ik heb er hier ook eentje op mijn bureau liggen... hou er wel rekening mee dat je die dingen elk jaar moet vervangen...anders zijn ze niet meer bruikbaar als referentie (invloed van zon, licht, lucht)...dus als't voor je hobby als fotograaf moet dienen heeft het volgens mij absoluut geen nut...'k zou trouwens niet weten wat je'r mee gaat doen...dit is typisch iets voor drukwerk...
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Voor mij is het eigenlijk om bv een soort geel te hebben, en wanneer ik dat dan heb gevonden in dat staal, kan ik het kleurnummer intypen in PS, dat is gemakkelijker dan het hefboompje te verschuiven.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment

          Working...
          X