Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opdracht 360 gr pano !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opdracht 360 gr pano !

    hallo,

    mooi projectje voor de technische hobbyfotograaf !

    ik dien een 360 gr panorama te maken vanop een kerktoren met rondgang.. dus om rodom te gaan dien je je te verplaatsen...

    Dus ik zoek iemand die ervaring heeft in pano's,
    ook met nabewerking om hem te maken

    hier info van opdrachtgever:
    voor de foto van het panorama (360 graden) zou het handig zijn een 0-punt te bepalen, bijvoorbeeld het noorden. En dan van daaruit te vertrekken met de foto (bijvoobeeld dat linkerkant van beeld noorden is). Dan zou je indien mogelijk de foto moeten kunnen opdelen in 12 beelden van gelijke grootte, elk beeld heeft dan een beeldbreedte van 30°. Wij kunnen dan op die foto’s nog info verwerken, een beetje zoals augmented reality

    Opname voorzien in weekend 31/01-01/02, in midden west-vlaanderen

    er is een vergoeding voorzien!


    indien interesse: lieven0303@gmail.com
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: opdracht 360 gr pano !

    Oei, mijn ervaring is dat "zich verplaatsen" en "pano" niet samengaat om dat de parallax/perspectief dan verandert,
    en dat maakt stitching onmogelijk (tenzij er een nieuwe software is die dat wel mogelijk maakt.)

    Het is eenvoudig om in te zien: je maakt je eerste foto, en je ziet een straat tot op de kasseien.
    Nu verplaats je je, en zie je van die straat de kasseien niet meer. Plak dat eens aan elkaar.
    Vanuit hetzelfde standpunt, zie je ook altijd hetzelfde perspectief.

    Ik vrees dat iemand op de plaats van de haan zal moeten klimmen.

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: opdracht 360 gr pano !

      Je kan dat wel maar dan moet je per "stap" die je doet een aparte 360' pano maken. Dan geef je degene die rondwandelt de mogelijk om rond de toren te wandelen en telkens rond te kijken.
      Ik heb een mailtje gestuurd.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: opdracht 360 gr pano !

        Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
        Je kan dat wel maar dan moet je per "stap" die je doet een aparte 360' pano maken. Dan geef je degene die rondwandelt de mogelijk om rond de toren te wandelen en telkens rond te kijken.
        Ik heb een mailtje gestuurd.
        merci voor je mailtje, maar je hebt er de tijd niet voor
        toch bedankt voor de info,

        iemand die een drone liggen heeft zou dat ook perfekt kunnen...

        mail maar zou ik zeggen !
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: opdracht 360 gr pano !

          Ik heb mijn panorama's steeds van 1 punt gemaakt, maar gezien je niet echt veel directe elementen hebt in de voorgrond die dramatisch veranderen met een verplaatsing van jezelf rond de toren zou het denk ik wel niet zo problematisch zou voor je software om de overgang te maken...

          Ik zou denken dat als je voldoende foto's neemt, en beetje oplet dat je je verplaatsingen regelmatig maakt (in afstand rond de toren en draaien van de kijkhoek, bv altijd je richten volgens de straal van de kerktoren) dat het wel vrij lukt.

          Indien het de zaterdag is in dat weekend wil ik wel mee komen 'spelen'.

          Comment


          • #6
            Re: opdracht 360 gr pano !

            hey stefan, bedankt voor je berichtje,
            stuur je me een mailtje? zou super zijn dat je meegaat,
            mijn ervaring in panorama's is miniem..

            groetjes
            Lieven

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            Ik heb mijn panorama's steeds van 1 punt gemaakt, maar gezien je niet echt veel directe elementen hebt in de voorgrond die dramatisch veranderen met een verplaatsing van jezelf rond de toren zou het denk ik wel niet zo problematisch zou voor je software om de overgang te maken...

            Ik zou denken dat als je voldoende foto's neemt, en beetje oplet dat je je verplaatsingen regelmatig maakt (in afstand rond de toren en draaien van de kijkhoek, bv altijd je richten volgens de straal van de kerktoren) dat het wel vrij lukt.

            Indien het de zaterdag is in dat weekend wil ik wel mee komen 'spelen'.
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: opdracht 360 gr pano !

              360 pano maak ik met het compactje van mijn vrouw daarmee moet je pannen en die filmt dan eigenlijk en maakt er een mooie pano van, misschien is dat een oplossing.

              Comment

              Working...
              X