Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

    Goedemorgen,

    Ik zou mij graag inschrijven voor de cursus basis foto B bij KISP in Aalter.

    Iemand hier op het forum die deze cursus reeds heeft gevolgd en mij zijn ervaring hiermee kan delen?

    Ik zou graag vanavond of morgen definitief willen reserveren.

    Bedankt voor jullie inbreng !
    Groeten

  • #2
    Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

    Ik heb in Aalter de volledige cyclus doorlopen. Fotografie A, B, Verwerking (Lightroom) en foto-analyse. Heb je de A reeds gevolgd? Zijn stuk voor stuk interessante cursussen. Het hangt wel een beetje af van welke leraar (lerares) je hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

      Dag Kubus,

      Ik heb de A bij KISP niet gevolgd daar ik ergens anders een basis cursus heb gevolgd.
      Ik school mezelf frequent bij door tutorials te bekijken op youtube, heb ook al een paar workshops gevolgd.
      En natuurlijk veel oefenen met de camera zelf :-)

      De A wens ik niet te volgen omdat ik denk het meeste al gezien te hebben ... ?

      Zijn er veel opdrachten in foto B?
      Met hoeveel zaten jullie in klas? In foto B zal het een klas van 18 zijn maar is dat niet te veel?

      Comment


      • #4
        Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

        In foto B zitten een 3-tal opdrachten + een eindopdracht. Heel goed doenbaar. Wij zaten ook met een 18-tal in de les. Da's niet te veel hoor. Hou er ook rekening mee dat er altijd wegvallen. Ik denk dat we de B-module met een 13-tal geëindigd zijn. De opdrachten in de klas doe je meestal in groep. Enkel voor de eindopdracht (serie van 5 beelden op 20x30 cm) sta je er alleen voor. Na de 4 basismodules kan je sowieso niet meer verder in Aalter. Wij hebben nu onze eerste module (Object en materie) afgewerkt in Mariakerke en starten binnen veertien dagen Actie en reportage. Er zijn (gaan) ook een aantal themamodules bijkomen! Vanaf september "portret op locatie", landschap en macro.

        Comment


        • #5
          Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

          Ik kan de voorlaatste en de laatste les niet aanwezig zijn omdat ik op reis ben.
          Zou dit een probleem zijn denk je?
          Had al contact genomen met het secretariaat maar zij zeiden dat ik me hiervoor moest richten tot de lesgever? maar eens je ingeschreven bent, kan je toch niet meer terug?

          De opdrachten in groep... gaan deze dan door buiten de lesuren of hoe moet ik dat zien?

          Comment


          • #6
            Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

            2 keer afwezig zijn tijdens een module is geen probleem. Alleen die laatste lessen worden de eindopdrachten voorgesteld. Misschien ga je ze dan vroeger moeten klaarhebben. Die opdrachten in groep die worden tijdens de lesuren gemaakt hoor. Wij zijn een keer een hele les buiten gaan fotograferen aan het kasteel van Poeke en ook een keer een volledige les met de fiets op stap rondom Aalter voornamelijk in functie van landschap (kanaal, Kraenepoel,...). De allerlaatste les werden we uitgenodigd bij onze lesgeefster in haar studio in Eeklo voor een inleiding portret/studio!

            Comment


            • #7
              Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

              Leuk zeg !

              Dus je algemene indruk over basis foto B is goed :-)

              Was je tevreden over de lesgeefster en ben je al es mistevreden geweest over een lesgever?

              Comment


              • #8
                Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

                Algemene indruk was heel goed. Indien je al wat van fotografie kent, is B beter dan A. A is heel basic en is voornamelijk om je toestel te leren kennen. Wij waren uitermate tevreden van Griet Lievens (Studio Smitz Eeklo) die we in de B hadden. In de A hadden we een leraar waar we minder tevreden over waren. Sowieso ook een professioneel fotograaf maar 'minder lesgever'. Met de lesgevers moet je geluk hebben en... je weet nooit op voorhand wie het zal zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

                  Bedankt, Kubus, voor je info ...

                  Ik denk dat ik ermee door ga :-)

                  Zal waarschijnlijk eerst nog een toelatingsproef moeten afleggen omdat ik niet via hen fotografie A heb gevolgd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

                    Geen probleem. Nee hoor, bij mijn weten moet je dat niet doen als je kan aantonen dat je een andere basiscursus gevolgd hebt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

                      Oorspronkelijk geplaatst door kubus Bekijk bericht
                      Er zijn (gaan) ook een aantal themamodules bijkomen! Vanaf september "portret op locatie", landschap en macro.
                      Is dit een gerucht of reeds bevestigd ? Ik heb alle modules reeds gedaan, inclusief de portfolio module. Ik zou graag wel nog enkele modules willen bijvolgen en zeker de drie die jij vernoemt :-)
                      I love my D500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

                        Wij hebben dit een aantal lessen geleden vernomen van onze lesgever (die blijkbaar ook nauw betrokken is bij de planning). De bedoeling is om in de komende drie jaar, drie modules te ontdubbelen. M.a.w. portret (studio) zal vanaf september 2015 reeds ontdubbeld worden naar portret op locatie. Vanaf 2016 zou object en materie ontdubbeld worden naar macro en vervolgens zou architectuur ook ontdubbeld worden naar landschap. Ik neem aan dat onze lesgever dit niet zou zeggen mocht het geen waar zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opleiding KISP Aalter Fotografie Basis B

                          Inderdaad, bedankt voor de info.
                          I love my D500

                          Comment

                          Working...
                          X