Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bonheiden, Keerbergen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bonheiden, Keerbergen...

    Hallo,
    Een paar keer per jaar moet ik op consultatie in het ziekenhuis van Bonheiden.
    Nu zou ik dit graag combineren met mijn hobby (om me toch wat te ontspannen) en zoek ik dus interessante plaatsen om wat foto's te maken, mag zowel gebouwen als natuur zijn (moet wel veilig zijn om als vrouw alleen rond te lopen).
    Iemand leuke ideetjes in de buurt van Bonheiden, Keerbergen, Rijmenam, Schriek...?

    Groetjes

  • #2
    Re: Bonheiden, Keerbergen...

    Meer van Keerbergen, er is een plekje waarbij je tot aan het meer kan gaan. Superknappe huizen daar ook in de buurt. Ik ga er binnenkort een gezin shooten

    Comment


    • #3
      Re: Bonheiden, Keerbergen...

      Bedankt , kun je me een adres geven hoe ik aan dat plekje zou geraken ?

      Comment


      • #4
        Re: Bonheiden, Keerbergen...

        Dat meer is niet zo heel groot, ik ken het adres zelf echt niet. Als je de golfclub van keerbergen in je gps stelt. Dan kom je aan het meer, moet je er rond rijden

        Comment


        • #5
          Re: Bonheiden, Keerbergen...

          Hoeveel kilometer wil je stappen?

          Een wandeling langs de Dijle (je kunt starten aan de kerk in Rijmenam) is altijd de moeite waard en je maakt die zo lang en zo kort als je zelf wil.
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Bonheiden, Keerbergen...

            @adversus ,oké, als het weer het toelaat ga ik in de week eens een kijkje nemen.
            @jr52, het aantal km hangt die dagen gewoon af van de tijd die ik nog over heb na mijn consultatie.
            Maar ik veronderstel dat ik gewoon een stukje kan wandelen en gewoon terugkeren of is hier misschien een soort van lussysteem voorzien met verschillende afstanden?
            Andere tips zijn ook nog steeds welkom.
            Last edited by mams; 19 januari 2015, 20:34.

            Comment


            • #7
              Re: Bonheiden, Keerbergen...

              je kan ook eens tot bij de windmolen in keerbergen gaan
              dat is niet zo ver van het meer van keerbergen af
              de oude hansbrug idem
              het blosodomein van hofstade met zijn oud zwembad
              ....

              Comment


              • #8
                Re: Bonheiden, Keerbergen...

                Mercikes, ik heb alles genoteerd, zo krijg ik een mooi lijstje voor in de toekomst.

                Comment


                • #9
                  Re: Bonheiden, Keerbergen...

                  Ik ben opgegroeid op 2 straten van dat ziekenhuis
                  Vlakbij daar zijn ook een paar mooie plekken. Als je de Boeimeerstraat uitwandelt, die neemt na zo'n 500m een scherpe bocht naar rechts, wandel daar rechtdoor en je komt vanzelf in een mooi stuk groen.


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bonheiden, Keerbergen...

                    Eigenlijk is het overal interessant, het is jouw taak om het te zien.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bonheiden, Keerbergen...

                      Niet ver van het Imelda ziekenhuis (aan de andere kant van de Rijmenamseweg kun je naar de Blijdenberghoeve.

                      Dit is een grote boerderij midden in de velden met een mooie dreef die ernaar toe leidt.

                      Je kunt daar zelfgemaakt ijs verkrijgen en ze komen van ver om dat te komen eten.
                      Tot aan de hoeve geraken en parkeren met een wagen is soms nogal moeilijk. Daarom dat de meesten te voet of met de fiets tot daar gaan.


                      De andere kant uit heb je ook nog de Dijle liggen waar je goed kunt wandelen en fietsen.

                      Er ligt daar ook een groot bos naast maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker ben of je daar goed kunt wandelen.


                      mvg

                      Steven
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bonheiden, Keerbergen...

                        Hey, bedankt iedereen voor al deze tips, er is blijkbaar nog veel te ontdekken.
                        Het meer van Keerbergen heb ik al gevonden, inderdaad hele mooie grote huizen daar, was de moeite om eens rond te rijden , foto's maken is die dag spijtig genoeg niet gelukt, maar er komen nog kansen genoeg.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bonheiden, Keerbergen...

                          Bonheiden heeft de natuurgebieden Cassenbroek en Mispeldonk. Het interessantste is het Mechels Broek, dat ligt ook gedeeltelijk op grondgebied Bonheiden (en Muizen en Mechelen).
                          Qua gebouwen kan je in Mechelen wel e.e.a. interessants vinden.
                          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bonheiden, Keerbergen...

                            Hier heb je zelfs een overzichtje:

                            Toerisme in Keerbergen
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bonheiden, Keerbergen...

                              Bedankt kartix is bij op mijn lijstje genoteerd.
                              @Wim.Vanmaele, de website had ik al meerdere malen doorgelezen ,maar vind het leuker om tips en ervaringen van de 'gewone' mens te krijgen, op de sites wordt alles natuurlijk mooi voorgesteld , maar als je ter plaatse komt valt dit toch dikwijls tegen, maar toch bedankt voor de tip.

                              Comment

                              Working...
                              X