Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

    Zo nu en dan doe ik graag een fotoreportage met model. Gewoon omdat het leuk is. Echter ben ik wel heel selectief met het uitzoeken van een dame.
    Op internet is het dan ook vaak ploegen door profielen. Wellicht zou een apart topic op BD een idee zijn waar pro en tfp modellen zich beschikbaar kunnen stellen? Tot die tijd, waar toveren jullie de modellen vandaan? Dank u

  • #2
    Re: Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

    Lijkt me een goed idee. Fotograaf en model samen brengen in soort "vraag en aanbod".

    Maar zou het wel beperken tot "beginners" circuit. Voor professioneel modellen en fotografen bestaan agentschappen.

    Zou goed zijn voor iedereen die als model wil starten en bijleren en gratis een portfolio kunnen opbouwen. Maar ook goed voor fotografen die net starten en willen oefenen en bijleren.
    Lijkt me een win/win.

    Eens zien wat de beheerders achter de site ervan denken....

    PS: ik haal mijn modellen uit familie en vriendenkring of gewoon van straat.

    Comment


    • #3
      Re: Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

      Hallo,

      bewaar dit idee voor het weldra beschikbare forumonderdeel waarin VZW-leden voorstellen kunnen formuleren ...
      En vergeet het daar dan niet te posten uiteraard.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

        Leuk idee.

        Ik zoek modellen op Facebook.
        Er zijn talloze groepen waar mensen zichzelf kandidaat kunnen stellen als fotograaf/model/stylist/...
        Meestal kijk ik naar bevriende fotografen hun modellen.
        En voornamelijk in de vriendenkring

        Comment


        • #5
          Re: Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

          Er zijn denk ik 10 groepen op fb waar modellen en fotografen zitten. Er bestaan ook verschillende sites die enkel dat doen. Google eens en je zal ze wel vinden.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Er zijn denk ik 10 groepen op fb waar modellen en fotografen zitten. Er bestaan ook verschillende sites die enkel dat doen. Google eens en je zal ze wel vinden.
            Probleem is dat 99% van die modellen van fb niet op hun afspraak afkomen.

            Dat is de nieuwe mode en een beetje eigen aan de hedendaagse cultuur die heerst op fb.

            Je staat daar dan met je MUA en je materiaal.

            Comment


            • #7
              Re: Modellen, waar halen jullie ze vandaan?

              Ja, dat heb ik ook al te vaak meegemaakt. Ook zijn er tal van tfp/tfcd modellen sites waar ik mijn twijfels bij heb. Kom je bij de pro modellen die voor bureaus werken, dan lopen de kosten voor een middagje hobby gelijk al hoog op.

              Comment

              Working...
              X