Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reinigen D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reinigen D7000

    Als ik door m'n zoeker kijk dan zie ik een paar vlekjes.(niet op foto zichtbaar!!)
    Ik heb het toestel al gereinigd,echter,zonder succes...

    Kunnen jullie me tips geven om deze te reinigen...
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: reinigen D7000

    deze vlekjes zitten waarschijnlijk op je spiegel, niet op je sensor
    aangezien je ze niet ziet op je foto's
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: reinigen D7000

      Vuiltjes zit rond het matglas: advies laten zitten, veranderen heel snel in krassen bij verwijderen en soms zijn sontaan weer weg.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: reinigen D7000

        Heb hetzelfde probleem.
        Ik heb ze ook laten zitten, zie ze enkel bij heldere achtergrond (blauwe lucht, witte muur...)

        Verder heb ik er geen last van...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: reinigen D7000

          ik heb hetzelfde probleem met mijn D7000, denk dat het een beetje eigen is aan die serie.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: reinigen D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
            ik heb hetzelfde probleem met mijn D7000, denk dat het een beetje eigen is aan die serie.
            Nope, dat is eigen aan elke digitale DSLR.
            stofjes koen in de behuizing door het wisselen van lenzen.
            Mijn analoge camera's hadden daar ook last van maar dat was maar kwestie van het toetel eens uit te blazen.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: reinigen D7000

              Ik wil je niet op het slechte pad zetten maar zelf kan ik er niet tegen dat mijn materiaal vuil is.
              Eerste werk voor ik een shoot begin (de dag of nacht voordien): batterijen laden en alle lenzen checken (voor en achterkant) op stof en vuil.

              Vermoedelijk zit het bij jou op de spiegel en kan je eigenlijk zelf kuisen.
              Zit het op het matglas dan is het iets lastiger en kan je het mss beter overlaten aan mensen die dat kunnen doen voor jou.
              Mogelijks kan het ook zitten op je vizier en kan je dat ook zelf kuisen.

              Comment


              • #8
                Re: reinigen D7000

                Zit er zo geen trilfunctie in je menu om die vuiltjes weg te trillen?


                Sent from my iPad using Tapatalk
                Nikonian

                Comment


                • #9
                  Re: reinigen D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Mijn analoge camera's hadden daar ook last van maar dat was maar kwestie van het toetel eens uit te blazen.
                  en je had bij iedere foto een nieuwe sensor,maar als het stofje op de verkeerde plaats zat een kras op iedere nieuwe sensor.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Hoe kan ik deze wegkrijgen (op de spiegel)

                    Dank bij voorbaat.
                    Nikon D7000 + Nikkor AF-S 18-200mm F3.5-5.6 G IF-ED DX VR II, Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX, Nikon AF-D 50mm f/1.8, Tokina AT-X 11-16 F2.8 PRO DX-II
                    Mijn webalbums op Flickr, Google foto's.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pheelievdd Bekijk bericht
                      Hoe kan ik deze wegkrijgen (op de spiegel)

                      Dank bij voorbaat.
                      Daar kan je beter afblijven, de kans dat je iets beschadigt is heel groot.
                      Als je die stofjes echt weg wil hebben, dan kan je dat beter laten doen, maar het zal niet goedkoop zijn, want als ze dat echt goed willen doen, dan moet waarschijnlijk de hele camera uit elkaar gehaald worden.
                      Je ziet die stofjes toch niet op de foto, want terwijl de foto gemaakt wordt klapt de spiegel uit de weg en valt het beeld rechtstreeks op de beeldsensor.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        De spiegel in een reflex camera is een oppervlaktespiegel, daar zit geen beschermend glas op. Zeker niet aanraken !

                        Comment


                        • #13
                          Mits veel geduld, gezond verstand en supervoorzichtig handelen kan u meer reinigen dan u denkt.
                          Uiteraard als u niet zeker bent van je stuk kan je beter naar een 'winkel' gaan - die dat even voor je doorstuurt, naar een labo (van de maker, of een onafhankelijk labo).
                          Het verschil tussen zelf doen en laten doen, is dat zelf doen iets sneller gaat en dat het minder kost (buiten veel tijd en geduld). Via een handelaar werken, maakt dat je vaak je camera kwijt bent, dat je niet weet wie de herstelling doet. En dat er 2x winst gemaakt moet worden - liefdadigheid bestaat niet.
                          Dus is als u het zelf niet kan doen rechtstreeks naar een herstellingslabo gaan - aangewezen, je vermijdt zo dubbele kosten.

                          Als u de spiegel laat reinigen - laat dan meteen ook de sensor even schoonmaken. Voor die paar € extra moet u het niet laten.

                          Comment

                          Working...
                          X