PDA

Volledige versie bekijken : Desperate Woman

JackyP
15 januari 2015, 08:25
http://iloapp.jackypanhuyzen.be/data/_gallery/public/4/142130976964560500_resized.jpg

GillesH
15 januari 2015, 09:47
Zeer pijnlijk beeld. Een goed beeld ook.

walter bechhols
15 januari 2015, 10:27
Schrijnend tafereel ! Mooi in beeld gebracht maar ik blijf wel problemen hebben met dit soort foto's. Ik heb het gevoel dat ik als fotograaf misbruik zou maken van de ellende van deze mensen. ( dat is uiteraard mijn persoonlijk aanvoelen en geen kritiek naar de fotograaf.

dwarsligger
15 januari 2015, 11:25
De kleren maken de man of vrouw is een gezegde van bij ons, ik hoop echter dat dit in scene is gezet en anders dat die mensen men toch een modellenloon heeft toegestopt.

JackyP
15 januari 2015, 16:48
Helaas is dit de pure realiteit, niets is in scene gezet, een alledaags voorkomend straatbeeld in India.

walter bechhols
15 januari 2015, 16:56
Helaas is dit de pure realiteit, niets is in scene gezet, een alledaags voorkomend straatbeeld in India.

net daarom heb ik moeite met dit soort foto's.

Kesseljan
17 januari 2015, 16:48
Zr sterk beeld, een foto die doet nadenken....daar sta je dan met je dure camera en dito lenzen.
Ik heb nog nooit zo lang zitten kijken naar een foto op dit forum!
Pijnlijk mooi!

Lagrange
17 januari 2015, 18:13
Sterk documentair beeld, zou denk ik in zwart/wit nog expressiever overkomen.

deka
17 januari 2015, 19:42
Heel mooi beeld op zich.
Een waarheidsgetrouw beeld, lees ik zo.
Ik weet niet als ik het als fotograaf zelf zou maken ja of neen ... Heb altijd wat schroom in dergelijke situaties ....
Langs de andere kant kan je met dit beeld meteen ook bepaalde situaties of toestanden tonen, die we anders niet kunnen zien ....
Misschien maar goed dat er een fotograaf is die het wel doet in plaats van niet ?????
We kunnen bij dergelijke beelden wel nog een boompje opzetten ... Het is soms laveren op een heel dun touw.
Groeten,
Deka

thaann
18 januari 2015, 09:35
Sterk documentair beeld, zou denk ik in zwart/wit nog expressiever overkomen.

yep...en ik vraag me af waarom dit niet zou mogen gefotografeerd worden.....het is door dergelijke zaken in beeld te brengen dat onze ogen open getrokken (of gehouden) worden dat niet iedereen het geluk heeft om in onze Westerse wereld bepamperd te worden.....mocht dit fotograferen ethisch niet verantwoord zijn dan hebben fotografen zoals Sebastiao Salgado een dik probleem maar het is mede door hen dat deze toestanden in de aandacht blijven en er hopelijk iets in aan gedaan wordt.

grtz

Nathan

walter bechhols
18 januari 2015, 13:11
yep...en ik vraag me af waarom dit niet zou mogen gefotografeerd worden.....het is door dergelijke zaken in beeld te brengen dat onze ogen open getrokken (of gehouden) worden dat niet iedereen het geluk heeft om in onze Westerse wereld bepamperd te worden.....mocht dit fotograferen ethisch niet verantwoord zijn dan hebben fotografen zoals Sebastiao Salgado een dik probleem maar het is mede door hen dat deze toestanden in de aandacht blijven en er hopelijk iets in aan gedaan wordt.

grtz

Nathan

Het blijft een boeiende discussie en zoals anderen reeds hebben gezegd, laveren op een heel dun touw. Indien ikzelf zo'n tafereel zou fotograferen zou ik toch wel proberen om de personen op n of andere manier te benoemen om het allemaal een beetje menselijker te maken. Ik zou de foto ook niet bewerken ( ik heb de indruk dat hier toch een hdr-effect werd beoogt ). Het blijft natuurlijk allemaal een persoonlijk aanvoelen dat niet door anderen moet gedeeld worden:)

Dushi
18 januari 2015, 14:49
mooie plaat
schitterende afwerking
uitstekend de (harde) werkelijkheid in beeld gebracht

Dushi
18 januari 2015, 14:50
mooie plaat
schitterende afwerking
uitstekend de (harde) werkelijkheid in beeld gebracht

bulke41
22 januari 2015, 10:21