Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's lentefeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's lentefeest

    Dag collega fotograven,

    Ik ben in september gestart met een opleiding fotografie. Mijn eerste module heb ik juist achter de rug. Volgende week start mijn 2de module. Nu heb ik een opdracht gekregen om foto's van een kind te nemen voor zijn lentefeest (communiefeest). Het is niet op het feest zelf, maar om zo'n kaartjes te maken, die je op het feest zelf kan afgeven. Het jongetje in kwestie is 6 of 7 jaar. Nu is hij in december grote broer geworden. De moeder heeft gevraagd om foto's van de beide kinderen te nemen. Eerst had ik gedacht om ergens naar een ongebruikte oude spoorwegroute te gaan, of ergens waar een muur van grafiti is. Altijd zeer mooi om foto's te nemen. Maar toen kwam de vraag om de beide kinderen te fotograferen. Aangezien het jongste zoontje dus maar enkele weken oud is, is het misschien beter om in studio te fotograferen. Hoe denken jullie hierover. Ik zou het toch zo origineel mogelijk willen doen. Tips zijn dus altijd welkom.

    Alvast bedankt

    groetjes

  • #2
    Re: Foto's lentefeest

    Mijn persoonlijke mening is dat het een gebeurtenis is waarbij dat ene kind centraal staat. Het is de baby niet dat de communie doet.
    Dus: exit baby

    Op je huwelijksfoto wil je echt je schoonmoeder niet mee op de foto LOL om maar een analogie te zoeken.

    Je ander ideen zijn zeker goed.

    Wat je wel kan doen is om tijdens de shoot ook een paar extra fotos te nemen van de baby, of een paar samen als archief / omkadering zeg maar. Maar zeker niet als hoofddoel.

    Probeer ook te luisteren naar wat het kind zelf leuk vind en probeer daar ideen rond te maken maar overdrijf er ook niet in.
    Veel kinderen en ook hun ouders houden er soms absurde ideeen op na. Best is daar niet te ver in mee te gaan tezij je weet dat je het kan verwezenlijken.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's lentefeest

      Oorspronkelijk geplaatst door Wendyke1983 Bekijk bericht
      Dag collega fotograven,
      wat zijn dat fotograven..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Foto's lentefeest

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wat zijn dat fotograven..?
        grt,bouk.
        Het meervoud van fotograf! (Het meervoud van graaf is graven, maar als je er een foto voor plaatst, worden het grafen).

        Ik begrijp dat moeder ook foto's van haar beide kinderen wilt, maar dan toch niet voor op het communiekaartje?
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Foto's lentefeest

          De echtgenoten van fotogravinnen!?
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Foto's lentefeest

            neem foto's van beide kinderen thuis (voor in den album), met zo'n klein boeleke gaat dat vrij makkelijk
            maar van de communie foto's maak je dan écht je werk (kan altijd portfolio-materiaal bijzitten é) en dat doe je totaal apart van de kleinste
            zodanig dat de grote broer ook fierheid omtrent zijn kaartje kan hebben
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Foto's lentefeest

              dat ze samen gefotografeerd worden is een extra-tje,
              en eigenlijk geen deel van jouw opdracht,
              Laat je creativiteit de vrije loop, om zo goed je foto te maken zoals je hem zelf wilt,
              niet je "klanten" die gratis een fotosessie krijgen.
              Dus als je je comfortabeler voelt buiten, moet je daarvoor gaan.

              Comment

              Working...
              X