Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JVC GY-HM70E FullHD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • JVC GY-HM70E FullHD

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Dat is Neverland op de Baron Ruzettelaan(279) in 8310 Brugge
    (en het is ook van het voorbijrijden... )
    Sorry dat ik even het topic verstoor Kazan Skitch, ik heb een vraagje over video camera JVC GY-HM70E FullHD Schoudercamera maar ik kan jou geen PB sturen helaas...
    Nogmaals mijn excuses aan TS Kazan

    Moderator Note: Deze vraag is afgesplitst van een discussie over Miniatuurwagens in ChitChat.
    Last edited by LesC; 13 januari 2015, 16:12.

  • #2
    Re: JVC GY-HM70E FullHD

    Die camera ken ik niet zo goed. Volgens VideoAktiv is de camera goed voor zijn prijs.
    Zie blz. 2 bij "Profi-Camcorder" , de derde laatste : www.videoaktiv.de/images/bestenliste/bestenliste.pdf

    Een testvideo zie je hier : http://www.videoaktiv.de/testvideos/...y-hm-70-e.html

    Een schoudercamera is heel gemakkelijk voor reportages allerhande. Je schouder dient als statief = altijd beter dan niets, want je hebt die altijd bij. (hoop ik toch... ) .
    Ook de oogzoeker helpt voor een stabiel beeld, samen met een hand en de schouder vormt dat een "driepunts"-ophanging.

    Het enige nadeel van die camera zou de geluidsaansluitingen zijn. Dat is met mini-jacks en niet met XLR.
    Voor profs met (prof)-audio apparatuur is dat nodig. Zelf gebruik ik dat niet. (Wegens amateur zijnde )

    Het handvat is handig als je , zonder je te bukken, een lager standpunt (kikvors perspectief) wil hebben. Bijvoorbeeld bij opnames met kinderen, huisdieren of zo.
    Last edited by Skitch; 13 januari 2015, 16:33. Reden: Nog enkele typo's.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: JVC GY-HM70E FullHD

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Die camera ken ik niet zo goed. Volgens VideoAktiv is de camera goed voor zijn preis.
      Zie blz. 2 bij "Profi-Camcorder" , de derde laatste : www.videoaktiv.de/images/bestenliste/bestenliste.pdf

      Een testvideo zie je hier : http://www.videoaktiv.de/testvideos/...y-hm-70-e.html

      Een schoudercamera is heel gemakkelijk voor reportages allerhande. Je schouder dient als statief = altijd beter dan niets, maar je hebt die altijd bij. (hoop ik toch... ) .
      Het enige nadeel van die camera zou de geluidsaansluitingen zijn. Dat is met mini-jacks en niet met XLR.
      Voor profs met (prof)-audio apparatuur is dat nodig. Zelf gebruik ik dat niet.
      Het handvat is handig als je , zonder je te bukken, een lager (kikvors perspectief) wil hebben. Bij opnames met kinderen, huisdieren of zo.
      Bedankt maat voor de uitgebreide uitleg. Ik heb vroeger een oude JVC gehad met beeldverhouding 4:3 nog Ik wil, nu ik wat meer tijd heb terug wat gaan filmen, maar als ik iets ga doen dan wil ik het ook goed doen, en ik weet dat ik met mijn fullframe behoorlijk kan filmen, maar dan moet ik ook allerhande neven app.. aanschaffen. Nu was ik dus benieuwd naar de camera zelf en of de kwaliteit naar behoren is. Met jouw uitleg, heb ik dan toch besloten om de bestelling te doen. Ik zal de eerste filmjes dan wel even naar jou doorsturen Skitch, kun jij het een beetje beoordelen? Kort vraagje nog, welk videoprogramma gebruik je?

      Mochten er mensen zijn die ervaring hebben met deze camera, mogen ze dit ook altijd mij laten weten natuurlijk..

      Les, bedankt voor de interactie om mijn vraag naar het juiste onderdeel te verheffen

      Comment


      • #4
        Re: JVC GY-HM70E FullHD

        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        ...................................Kort vraagje nog, welk videoprogramma gebruik je? .......................
        Ik werk met Edius 7. Tot volle tevredenheid. Het werkt snel, zonder vastlopen en ik gooi er alles tussen zonder problemen. Alles = zowel foto's (jpg, png en zo), soorten muziek bestanden (mp4 , aiff, wav en zo).
        T.o.v. Mijn vroegere Premičre Elements heb ik minder toeters en bellen om gekke effecten te bekomen. Daarentegen kan je met de "layouter" heel, heel veel doen.

        Edius 7 is ondertussen al de 7.41.28. Tot nu toe altijd gratis geupdated.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: JVC GY-HM70E FullHD

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Ik werk met Edius 7. Tot volle tevredenheid. Het werkt snel, zonder vastlopen en ik gooi er alles tussen zonder problemen. Alles = zowel foto's (jpg, png en zo), soorten muziek bestanden (mp4 , aiff, wav en zo).
          T.o.v. Mijn vroegere Premičre Elements heb ik minder toeters en bellen om gekke effecten te bekomen. Daarentegen kan je met de "layouter" heel, heel veel doen.

          Edius 7 is ondertussen al de 7.41.28. Tot nu toe altijd gratis geupdated.
          Is het een duur programma om aan te schaffen ?? Budget is al een beetje op nu

          Comment


          • #6
            Re: JVC GY-HM70E FullHD

            Nogal duur ja.... 645€.
            Als je al een programma hebt, zoals Adobe Premiere, AVID Liquid, Apple Final Cut Pro, AVID Media Composer of Sony Vegas dan kan je een cross grade kopen ŕ 360€ (onder voorbehoud want ik ben niet 100% zeker hoe dat werkt)
            Als je de vorige versie hebt (Edius 6) dan betaal je een upgrade van 275€.

            PS: mijn budget is altijd op......

            Link: http://www.ediusshop.nl/videobewerkings-software/edius/
            Link: http://videoholland.nl/montage-hard-...-software.html
            Last edited by Skitch; 13 januari 2015, 18:26. Reden: Link bijgezet.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: JVC GY-HM70E FullHD

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Nogal duur ja.... 645€.
              Als je al een programma hebt, zoals Adobe Premiere, AVID Liquid, Apple Final Cut Pro, AVID Media Composer of Sony Vegas dan kan je een cross grade kopen ŕ 360€ (onder voorbehoud want ik ben niet 100% zeker hoe dat werkt)
              Als je de vorige versie hebt (Edius 6) dan betaal je een upgrade van 275€.

              PS: mijn budget is altijd op......
              Jeetje man... Ik durf dit niet te vertellen aan mijn vrouw, want dan zal ik een krantenwijk moeten gaan lopen en ik ben net op pensioen om te genieten en niet meer te gaan werken Misschien toch maar een krantenwijk zeker? Is er geen goedkopere oplossing, mijn oude troep hier is niet meer van deze tijd om te installeren op deze comp

              NB: Ik heb het volledige pakket van PS CS6, is dat video bewerkingsprogramma goed, of DXO pro?
              Last edited by Guest4; 13 januari 2015, 18:00.

              Comment


              • #8
                Re: JVC GY-HM70E FullHD

                Ik heb een studentenversie gevonden. Aan 189€.
                Als je nu nog iets extra studeert, dan heb je een studentenkaart.

                Grass Valley EDIUS Pro 7 EDU - für Schüler/Studenten

                Er is ook nog Edius 3.55 ŕ 180€ (NL) . Maar ik weet niet of die nog kan geupdated worden ?

                Edius 3.5
                Last edited by Skitch; 13 januari 2015, 18:31.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: JVC GY-HM70E FullHD

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Ik heb een studentenversie gevonden. Aan 189€.
                  Als je nu nog iets extra studeert, dan heb je een studentenkaart.

                  Grass Valley EDIUS Pro 7 EDU - für Schüler/Studenten

                  Er is ook nog Edius 3.55 ŕ 180€ (NL) . Maar ik weet niet of die nog kan geupdated worden ?

                  Edius 3.5
                  Bedankt maat Ga eens op zoek

                  Comment


                  • #10
                    Re: JVC GY-HM70E FullHD

                    Laat en waarschijnlijk ten overvloede, maar (en niet om uw enthousiasme te willen remmen), maar wij hebben een Sony variant op deze camera bij de lokale omroep in gebruik en we hebben er 1 terugkerend (om de 2-3 maanden) probleem mee (de audio-aansluiting.)
                    Ik kan niet zo goed spreken voor JVC, maar bij de Sony variant (om precies te zijn de HXR-MC2000e) is er duidelijk beknibbeld op de kwaliteit van het chassisdeel van het jackstekkertje waarmee de microfoon zijn signaal aan de camera doorgeeft, dit wordt heel snel heel erg vies en gaat dan onvoorstelbaar hard kraken (de opname is gegarandeerd onbruikbaar).

                    Misschien dat ik de camera nu teveel vanuit gebruik bij een lokale omroep benader, maar voor ons was het duidelijk dat we beter meer geld hadden gespaard om met de 300 euro die we nog los uit moesten geven aan een XLR-kast (waarvan de uitgang een 3.5mm jackje is) om XLR microfoons (wel zonder fantoomvoeding, ook zo'n vervelende beperking) aan te kunnen sluiten iets beters te kopen dat wél uit zichzelf voorzien was van XLR aansluitingen.

                    De verbinding tussen die kast en de microfoon ingang is (ook bij het gebruik van de bijgeleverde stereomicrofoon) echt dé zwakke plek van deze (en misschien dit soort) camera's.
                    Verder merken we echt dat de camera gericht is op de consumentenmarkt, het contrast is heel erg fel.
                    Sony maakte trouwens bij het ontwerpen van de 2000e (ten opzichte van z'n voorganger de HVR-HD1000e, die van miniDV tape gebruik maakte en in HDV opneemt) een rare sprong en verkleinde de sensor.
                    Het is nagenoeg onmogelijk om met die camera enige onscherpte aan te brengen in de achtergrond door het formaat van de sensor (de lens werkt ook niet echt mee, die gaat een aantal stops dicht bij het zoomen).

                    Ik maak daarbij nu nog een keer de opmerking dat ik deze camera misschien teveel benader vanuit het standpunt van de professionele videograaf.
                    Wel vrees ik dat u van een koude kermis thuis komt als u de full-frame beelden gewend bent...

                    Comment


                    • #11
                      Re: JVC GY-HM70E FullHD

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
                      Laat en waarschijnlijk ten overvloede, maar (en niet om uw enthousiasme te willen remmen), maar wij hebben een Sony variant op deze camera bij de lokale omroep in gebruik en we hebben er 1 terugkerend (om de 2-3 maanden) probleem mee (de audio-aansluiting.)
                      Ik kan niet zo goed spreken voor JVC, maar bij de Sony variant (om precies te zijn de HXR-MC2000e) is er duidelijk beknibbeld op de kwaliteit van het chassisdeel van het jackstekkertje waarmee de microfoon zijn signaal aan de camera doorgeeft, dit wordt heel snel heel erg vies en gaat dan onvoorstelbaar hard kraken (de opname is gegarandeerd onbruikbaar).

                      Misschien dat ik de camera nu teveel vanuit gebruik bij een lokale omroep benader, maar voor ons was het duidelijk dat we beter meer geld hadden gespaard om met de 300 euro die we nog los uit moesten geven aan een XLR-kast (waarvan de uitgang een 3.5mm jackje is) om XLR microfoons (wel zonder fantoomvoeding, ook zo'n vervelende beperking) aan te kunnen sluiten iets beters te kopen dat wél uit zichzelf voorzien was van XLR aansluitingen.

                      De verbinding tussen die kast en de microfoon ingang is (ook bij het gebruik van de bijgeleverde stereomicrofoon) echt dé zwakke plek van deze (en misschien dit soort) camera's.
                      Verder merken we echt dat de camera gericht is op de consumentenmarkt, het contrast is heel erg fel.
                      Sony maakte trouwens bij het ontwerpen van de 2000e (ten opzichte van z'n voorganger de HVR-HD1000e, die van miniDV tape gebruik maakte en in HDV opneemt) een rare sprong en verkleinde de sensor.
                      Het is nagenoeg onmogelijk om met die camera enige onscherpte aan te brengen in de achtergrond door het formaat van de sensor (de lens werkt ook niet echt mee, die gaat een aantal stops dicht bij het zoomen).

                      Ik maak daarbij nu nog een keer de opmerking dat ik deze camera misschien teveel benader vanuit het standpunt van de professionele videograaf.
                      Wel vrees ik dat u van een koude kermis thuis komt als u de full-frame beelden gewend bent...
                      Bedankt voor de info Ik ben me daar idd van bewust op het gebied van FF en het zal even wennen zijn. Hij wordt voor de vrije tijd en hobby gebruikt weliswaar. Mijn vader was cameraman en heeft vele televisieseries uit de jaren zestig gefilmd.. Helaas, hij leeft niet meer. Maar ik heb nog een oude camera van hem geërfd destijds in 4:3 beeldverhouding(FF) en ik moet eerlijk bekennen de beelden waren schitterend. Het was een JVC en hij zwoer bij dat merk, vandaar dat ik toch de gok heb genomen. Van de plug in wist ik dat dit wel eens met de 3,5 mm problemen kan geven.
                      Gelukkig gebruik ik hem alleen en daarom begrijp ik ook wel wat je wil zeggen en als ik een omroep zou willen adviseren dan is dat hetzelfde als wat u beoogd in uw schrijven.. Goedkoop is vaak duurkoop
                      Nogmaals dank voor de bijdrage

                      Comment

                      Working...
                      X