Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toestemming voor publicatie ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toestemming voor publicatie ?

    Hallo allemaal,

    Bijna iedereen op dit forum weet innmiddels wel dat ik een verwoed windsurfer ben/was (tot mijn blessure). I.p.v. nu zelf op de plank te stappen ben ik (dus) aan het fotograferen geslagen en ik moet zeggen dat er mooie aktiefoto's bij zijn. Nu dus mijn vraag: ik heb al van meerdere personen gehoord dat mijn foto's best in aanmerking zouden kunnen komen voor publicatie in bv. het Surfmagazine of een dergelijk blad. Een meneer die een zeer talentvolle surfzoon heeft gaat nu voor mij contact leggen met een van de surfbladen. Mijn vraag nu is: Moet ik toestemming vragen aan de gefotografeerde surfer om de betreffende foto voor publicatie aan te bieden.
    En verder: heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken i.v.m. de expositie. Aangezien ik waarschijnlijk zeer binnenkort geopereerd moet worden, zal e.e.a. daarna pas doorgaan maar het is zeker niet van de baan...
    Alvast bedankt voor de reacties !

    Hannie
    Olympus E-10
    Hannie

  • #2
    Dat ligt eraan hoe herkenbaar hij op de foto staat, als hij niet (het gezicht) te herkennen is dan hoeft het niet.

    Ken je hem? Dan kan je het makkelijk vragen, maar als hij je totaal onbekend is zal dat nog moeilijk worden. Ik denk niet dat andere fotografen ook altijd toestemming vragen voor iedere foto.

    Veel bezwaar zal die windsurfer toch niet kunnen hebben? Ikzelf zou het gewoon doen.

    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      Me dunkt dat dit niet echt nodig is...

      greetz,
      Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

      Comment


      • #4
        Voor zover ik weet:
        Je hebt schriftelijke toestemming nodig wanneer de persoon herkenbaar is en indien de foto als comprommiterend zou kunnen overkomen.
        Dus in dit geval wellicht niet. Behalve natuurlijk als je de windsurfers ook in na-surfing activiteiten zou hebben gefotografeerd, bvb, met hun minares....
        m.v.g.
        Jos

        http://www.photo.net/photodb/user?user_id=269430
        http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

        Comment

        Working...
        X