Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke resolutie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke resolutie

    Hallo iedereen!


    Voor een betalende shoot bij mij krijgen klanten de foto's met logo digitaal doorgestuurd.
    Voor foto's na te bestellen zonder logo om afdrukken te maken moeten ze extra betalen.

    Welke resolutie gebruiken jullie voor:

    - Kleine afdrukken
    - Medium afdrukken
    - Grote afdrukken

    En hoeveel zouden jullie ervoor vragen?

  • #2
    Re: Welke resolutie

    Moderator Note: Omdat deze vraag op zich niets met Fotobewerking te maken heeft (want TS weet hoe foto's te verkleinen, enz.) is de vraag verplaatst naar Algemeen. Deze vraag heeft IMO meer te maken met rechten, prijsbepaling, enz.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Welke resolutie

      voor afdrukken die jij doorstuurd gebruik je toch gewoon de hoogste resolutie?
      waarom zou je je eigen kwaliteit van foto's naar beneden halen? zou ook geen reclame zijn veronderstel ik...
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Welke resolutie

        Ik lever altijd af in "aanvaardbare" resolutie en compressie.
        En de reden is dat mensen de fotos meestal op FB en email en zo willen plaatsen en toch geen weg weten met grote bestanden.
        Wel zeg ik er steeds bij dat indien ze grote afdrukken willen maken, ik de bestanden in hoge resolutie kan afleveren.

        Comment


        • #5
          Re: Welke resolutie

          Ik verdeel in foto's voor print, web en om uit te delen.

          Print is de volledige resolutie van de foto zoals ik hem heb, eventueel op grootte gezet in PS als degene die de afdrukken moet maken dat vraagt, maar dat gebeurt niet vaak.
          Web is 2048px op de lange zijde. Groot genoeg om vlot te bekijken op een scherm. Dit kan groter als dat voor speciale toepassingen is.
          Om uit te delen (lees facebookpagina's en om te laten zien zodat mensen kunnen kiezen welke ze willen): 640px op de lange zijde op een compressiekwaliteit van rond de 70 voor jpegs met goed wat ruis in.
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment

          Working...
          X