Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over passe-partout gevraagd.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info over passe-partout gevraagd.

    Heeft er iemand een tip voor mij van hoe en/of waar...
    Ik heb namelijk een vrij grote hoeveelheid passe-partouts (kartonnen frame voor foto's) nodig (100 à 150 stuks) verschillende formaten binnen- en buitenmaten zowel voor foto's 10x15 als vierkant zoals 13x13 en enkele buitenformaat zowel 2:3 als 3:4).
    Ik hoef momenteel enkel de kartonnen passepartout en niet een kader of glas... ?
    Ik heb reeds een search gedaan op 't Internet maar krijg daar geen zinnige info!

    Alvast bedankt
    eMJeke
    website

  • #2


    begin al maar te sparen passe-partouts zijn stikduur...zeker als je zo'n hoeveelheid wil...

    maar ga eens kijken op www.papermill.be of bij academia in antwerpen, vlakbij de Kunstacademie...die hebben vaak aanbiedingen in dit karton... anders zal't bij de lokale kunstboer moeten

    ennneeee....veel succes met 't snijden
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Je kan ze wel bestellen, maar zoiets moet je IMHO toch eerst echt bekijken alvorens er tientallen van te bestellen.
      Zoals Huggy reeds schreef, de shops waar alles voor de grafische kunstenaar te vinden is hebben die zeker.
      Ook de grotere zaken waar lijsten en kaders te koop zijn, hebben diverse uitvoeringen in stock maar niet in die hoeveelheden.
      Indien je geen speciallekes wil (met van die schuine randen en dikke kartons) kan je ook eens een papierhandel (AVA) of drukkerij binnenlopen en grote vellen papier/karton naar eigen smaak aanschaffen en desnoods zelf snijden.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Originally posted by eMJeke
        Heeft er iemand een tip voor mij van hoe en/of waar...
        Ik heb namelijk een vrij grote hoeveelheid passe-partouts (kartonnen frame voor foto's) nodig (100 à 150 stuks) verschillende formaten binnen- en buitenmaten zowel voor foto's 10x15 als vierkant zoals 13x13 en enkele buitenformaat zowel 2:3 als 3:4).
        Ik hoef momenteel enkel de kartonnen passepartout en niet een kader of glas... ?
        Ik heb reeds een search gedaan op 't Internet maar krijg daar geen zinnige info!

        Alvast bedankt

        Heb twee adressen voor je Emjeke....eentje in Zaventem, en eentje in Herent.... je moet tellen op ongeveer 10 euro voor een A1 vel.....daar haal je vier 45*50 passe partouts uit en dan heb je nog een beeteke overschot....

        ik bezit al het gerief om te snijden, zowel binnenkader als buitenkader... als je een demo wilt, geef je maar een seintje !

        Stef

        Comment


        • #5
          Hallo,

          @ Stef ... Indien mogelijk kan je me die adressen ook eens doormailen ... dank U ...

          Groetjes.

          Comment


          • #6
            Gewoon ter info:

            voor kleine aantallen kan je ook even langsgaan in de Makro te Vilvoorde. Kleine keuze maar goede prijzen

            Stef, bedoel jij Cockx?
            Want anders kan je ook nog langs bij Lucas in Herent/Veltem

            Johan


            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              in het Gentse is er Artalu die kaders maakt op bestelling, maar mijn evaring met 200 kaders van 50x70 is dat het gewicht va het glas van de goedkope kaders (zonder frame) te zwaar was voor de klemmen, zodat de kaders op de grond vielen. De kaders met stevig alu frame geen probleem.

              In Duitsland heb je het kwalitatieve B&H, maar ik ben het adres van de belgische invoerder verloren. De kaders vind je in elke fotowinkel te koop, maar voor jouw hoeveelheid kan je als je een BTWnr hebt ook rechtstreeks kopen.

              er is in duitsland ook een firma die kartonnen kaders met PVC glas op maat maakt die heel mooi en licht en goedkoop zijn. ideaal om foto's met kader en al via de post te versturen voor bv. een direct mail campagne. Ook voor deze firma moet ik opzoeken wat het contact is .. en met dat nu alles in kartonnen dozen zit bij me kan dat even duren

              Comment


              • #8
                Alvast bedankt voor de al bruikbare info, wie echter nog tips heeft graag .

                Plaatselijk zijn hier wel winkels die passe-partouts verkopen, maar ze zijn erg beperkt in aantal, formaat en mogelijkheden en buiten formaat verschrikkelijk duur.

                Kaders (houten of metalen frame met glas) heb ik voor dit project niet nodig, maar bij het lezen van jullie reacties kan het voor eind dit jaar wel nuttig zijn, al zijn de aantallen dan minder groot.

                100 passe-partouts zelf snijden zie ik zeker niet zitten, maar overweeg eventueel wel om de "speciale" formaten zelf te snijden en de standaard formaten te kopen, tenzij ik voor een deftige prijs alles kan laten snijden.

                De adressen in Zaventem en Herent mag je me mailen Stef, of zet ze in deze topic, dan hebben anderen er ook wat aan... enne die demo wil ik ook wel graag, want ik vraag me af hoe men die schuine kant moet snijden.

                eMJeke
                website

                Comment


                • #9
                  In Antwerpen, in de Scheldestraat zit er ook ene. Ik heb er destijds eens laten maken en dat was best betaalbaar. Vraag me nu niet de prijzen want daar heb ik geen idee meer van.
                  De naam weet ik echter niet meer.
                  succes met je project. Als het voor publiek toegankelijk is maak dan hier wat reclame, ik denk dat er hier wel een aantal zijn die je werk ook in realiteit eens willen bekijken.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    eMJeke,

                    Bij Point Cadres kun je die vinden.
                    Je geeft de maten en ze snijden ze nog ook.

                    Ik ga in Nieuwpoort, maar de andere adressen zijn in De Panne, Aalst en Wavre.


                    AALST Dräke Bvba - Molenstraat 33
                    9300 AALST - Belgique 00 32 53 78 22 30

                    LA PANNE Zeeland, 120
                    8660 DE PANNE 00 32 58 41 17 61

                    NIEUWPOORT Galery L. House - Lombardesijdestraat I - BO
                    8620 NIEUWPOORT 00 32 58 24 33 85

                    WAVRES 13, rue du Chemin de Fer
                    1300 WAVRES - Belgique 00 32 10 24 11 50 00 32 10 24 16 87

                    Yaka.

                    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                    LidNr. BD0211BE

                    Comment


                    • #11
                      No Limit Lijsten
                      308a Sint Amandsesteenweg
                      2880 Bornem
                      038991813

                      Deze leveren aan de winkels vraag naar Jana ga met de groeten van Herwin

                      Comment

                      Working...
                      X