Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe / Aangepaste website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe / Aangepaste website

    De site op zichzelf bestond eigenlijk wel al een aantal maanden, maar was tot op heden strikt beperkt tot de foto albums, met thumbnails.

    Nu heb ik er een beetje een grafische "shell" rondgebouwd zodat alles wat mooier aangekleed is, en er ook iets meer informatie te vinden is.

    Eerste indrukken alhier:
    http://gallery.dazzler.be

    Site getest met IE en Opera, moesten jullie toch nog probleempjes of schoonheidsfoutjes vinden, contact me
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

  • #2
    nou ik vind hem prachtig zo,duidelijk,overzichtelijk,
    en wat mij echt bevalt hij is niet zo schreeuwerig.
    ben zelf ook bezig dit inspireert me.
    grt,bou.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Rustige layout met weinig poespas, daar hou ik wel van.
      Toch enkele bedenkingen en details:

      - op de homepage vind ik het lettertype in de banner niet zo duidelijk, zal vaak ook als Dozzler gelezen worden.
      - de fontgrootte in de homepage en albums komt hier althans vrij klein over, op de About-pagina is dit beter.
      - klik op de home-toets bij het bekijken van de foto's brengt je terug naar de homepage, behalve bij de Belcar foto's, daar kom je terug op de foto indexpagina.
      - Na het bekijken van een foto-album klik op de hometoets, om het volgende album te bekijken. Gaat prima, behalve dat er dan na afloop 11 homepagina's van jou site openstaan op mijn pc. Dat is niet netjes, ik begrijp niet waarom je telkens voor ieder album een nieuw apart venster wil openen.

      IMHO en YMMV natuurlijk

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        leuke site, alleen zitten er op de foto's van het schip "Endeavour" zwarte vlekken op. Waarschijnlijk vuil op de lens oid.

        Al opgemerkt?

        Comment


        • #5
          - tja dat lettertype hé.... ik wou iets speciaals.... het is hetzelfde lettertype als op de navigatieknoppen.... ik moet het nog eens bekijken...

          - fontgrootte: idd, de tekst die in tables staat is een stuk kleiner dat de andere tekst. ben nog vergeten m'n CSS style sheets hiervoor aan te passen; wordt in orde gebracht

          - die "home" knop is nog eens restant van de vorige layout, waarbij je terug ging naar de overzichtspagina. Met de nieuwe layout openen de albums in een apart venster, en komt dit nogal stom over idd.
          1 mogelijkheid zou zijn albums in hetzelfde venster te openen en die "home" knop behouden om terug te keren, ofwel die home knop weghalen zodat de mensen het venster sluiten en zou terugkomen in het eerste venster.... hier moet ik nog eens over slapen.....

          P.S ivm belcar foto's en die knop daar: ook een restant van de vrogere layout.... wordt in orde gebracht!


          Thanks voor de feedback!


          Originally posted by Hombre
          Rustige layout met weinig poespas, daar hou ik wel van.
          Toch enkele bedenkingen en details:

          - op de homepage vind ik het lettertype in de banner niet zo duidelijk, zal vaak ook als Dozzler gelezen worden.
          - de fontgrootte in de homepage en albums komt hier althans vrij klein over, op de About-pagina is dit beter.
          - klik op de home-toets bij het bekijken van de foto's brengt je terug naar de homepage, behalve bij de Belcar foto's, daar kom je terug op de foto indexpagina.
          - Na het bekijken van een foto-album klik op de hometoets, om het volgende album te bekijken. Gaat prima, behalve dat er dan na afloop 11 homepagina's van jou site openstaan op mijn pc. Dat is niet netjes, ik begrijp niet waarom je telkens voor ieder album een nieuw apart venster wil openen.

          IMHO en YMMV natuurlijk

          Nee dat is me nog niet opgevallen eigenlijk??? De enige foto's waar ik wat zwarte "merkwaardige" cirkels opmerk zijn bij "endeavour by night" maar da's geen vuil, dat zijn lichtreflecties op de lens van de straatverlichting....... kan je anders de naam van de foto geven? staat er overal bij


          Originally posted by kreefie
          leuke site, alleen zitten er op de foto's van het schip "Endeavour" zwarte vlekken op. Waarschijnlijk vuil op de lens oid.

          Al opgemerkt?
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

          Comment


          • #6
            In opera werkt het in ieder geval perfect Ziet er goed uit, werkt lekker vlot.

            Een klein detail: soms staan de thumbnails links en soms bovenaan.
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Klopt... ook nog een "restant" van vroeger. Ze moeten allemaal worden zoals de layout van de laatste 2 gallery's (Fatamorgana + Tall Ships)

              Hopelijk kan ik dit eveneens vandaag rechtszetten...


              Originally posted by rept
              In opera werkt het in ieder geval perfect Ziet er goed uit, werkt lekker vlot.

              Een klein detail: soms staan de thumbnails links en soms bovenaan.
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #8
                Aragon,

                Werkt prima hier (Safari op Mac OS X)

                Mooie site !
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

                Comment


                • #9
                  Knappe site,maar op elke foto van de tall ship race zitten zwarte vlekken precies een slang vooral in de lucht.misschien stof?
                  Groeten,
                  Bert
                  http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by HORNET
                    Knappe site,maar op elke foto van de tall ship race zitten zwarte vlekken precies een slang vooral in de lucht.misschien stof?
                    idd. Ik dacht eerst dat het vogels waren maar een kleine test hier thuis leert dat er idd ergens een stofje zit.... even een test gedaan.... het zit dus op de sensor verdoemme
                    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                    Comment

                    Working...
                    X