Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met linken-Wijzigingen bij One.com

    Wijzigingen bij One.com.

    Hier ben ik echt niet blij om, en dit voor een nieuw jaar. Ik ben niet echt een pc fee en vind de nieuwe manier om foto's up te loaden naar een forum te omslachtig. Niet echt een nieuwjaarsgeschenk te noemen.
    In het verleden is het ook berg af gegaan om via een album van Illoap (fotogallerij van One.com) nog een deftige foto te kunnen plaatsen. Plots ging deze fotogallerij ongevraagd KB's afknabbelen met een trits artefacten in de foto's tot gevolg.
    Tot er iemand van het forum de volgende methode aanreikte. Opladen op de host, bekijken en daar de afbeeldingslocatie kopiëren om op het forum in te plakken. Tot voor heel korte tijd was het dus eenvoudig om een foto op het forum te linken. Nu blijkt een onderdeel van het menu van One.com nog wel aanwezig en zichtbaar (Filemanager/mapxxx/acties/bekijk) doch werkt het niet meer zoals voorheen. In plaats van de te linken foto te openen op een afzonderlijk tabblad in het correct formaat, opent het onmiddellijk de foto in een naar 800 op 800 geschaald formaat. Als je daar de url kopieert krijg je uiteraard een link naar de geschaalde versie.
    Bovendien is de link die men daar krijgt zelfs niet meer bruikbaar voor een forum met als resultaat “onzichtbare” foto's.
    Na enig heen en weer geschrijf met de helpdesk van one.com blijkt dat zij deze wijziging wel degelijk doorgevoerd hebben maar enige communicatie ter zake hebben we nooit ontvangen. De enige oplossing is, aldus de helpdesk, de url volledig handmatig in te vullen op BD. Resultaat is dan ook dat bij de minste schrijffout de foto niet zichtbaar is.
    Blijkbaar was het te makkelijk, klantvriendelijk, om een direct bruikbare link te bekomen!

    Als iemand een andere en betere manier kent om via One.com foto's zonder verlies van kwaliteit te linken zou ik het aangenaam vinden dit te vernemen.
    Alvast bedankt,
    Anaisje
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

  • #2
    Re: Probleem met linken

    gewoon erbij weggaan? ik gebruik tinypics en ben er tevreden over...
    poste eerst rechtstreeks van flickr maar dat was niet de manier voor mij...
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met linken

      Op het forum in het verleden had men ook problemen met tinypics. Tot voor kort geen vuiltje aan de lucht bij One.com. Onmiddellijk ergens weglopen is niet mijn bedoeling, wel een mogelijke oplossing vinden voor bij One.com.
      Toch bedankt.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met linken

        Hallo Anaisje,

        Ik gebruik ook vaak mijn one.com om foto's naar BD te linken - en dat gaat vrij probleemloos.
        Daartoe heb ik vanuit mijn controlepanel een Galerij aangemaakt (foto- en videogalerij).
        Je krijgt dan een speciale link. Bij mij is dat http://albums.jajarietje.be/#!home.
        Daarmee kan je dan naar je fotogalerij.
        Nu kan je naar hartelust albums aanmaken.
        Ik heb er zo eentje aangemaakt, speciaal voor BD, en plaats daar de afbeeldingen maximaal in 1024x1024
        Als ik een afbeelding wil linken naar BD, dan open ik ze in de galerij (album), rechts klikken en dan "afbeeldings-URL kopiëren.
        Die link plak in in de IMG-tag van BD en klaar is kees.

        Ongeveer dezelfde werkwijze gebruik ik ook bij Fickr, maar daar zet ik ze allemaal in 1500x1000 en kan je dan zelf de 1024x... afbeelding laten genereren.

        Hopelijk helpt dit iets ...
        Succes!

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met linken

          Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
          Op het forum in het verleden had men ook problemen met tinypics. Tot voor kort geen vuiltje aan de lucht bij One.com. Onmiddellijk ergens weglopen is niet mijn bedoeling, wel een mogelijke oplossing vinden voor bij One.com.
          Toch bedankt.
          Ik upload ook mijn foto's naar mijn webruimte bij One.com. De link die je dan bij BD moet intikken is toch niet moeilijk? Je kunt er ook het grootste deel van de link die je zou moeten tikken bewaren in een text bestand en oproepen zodra je die nodig hebt zodat je alleen nog maar de naam van de foto die je geupload hebt naar one.com erachter hoeft te plakken (want die heb je natuurlijk gekopieerd tijdens het uploaden
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met linken

            Kan je bij ONE niet uploaden met FTP? gewoon een directory BD aanmaken, foto uploaden met Filezilla o.i.d. en dan de link in een posting plakken?
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met linken

              Vriendelijke dank Jacques, Olivetti, On4bam om mee te denken. Tevens bedankt voor de link naar je albums Jacques. Deze albums waar u naar verwijst zijn inderdaad samengesteld met software van Illoap waar ik naar verwijs in mijn openingspost. De software die ongevraagd kb's uit een foto gaat verwijderen. Hoe dit gebeurt weet ik niet. (Mogelijks verlaagt men de DPI)

              In het verleden, hier op het forum waren er mensen die er op wezen dat een foto van 900 Pix of 1024 Pix toch voldoende kb's moest mee hebben om de kwaliteit van de foto niet te schaden. Er was dan sprake van artefacten of onder andere verlies van detail en scherpte. Zeker weten dat er hier cracks zijn die de foto's met weinig kb's er zo uit halen...zelfs zonder rechts te klikken en "Afbeeldingsinfo bekijken" te selecteren.

              Een foto welke geplaatst werd in de galerij van one.com aan 392 Kb wordt onmiddellijk geschaald naar 84 kb's.
              Voorbeeld 1

              Dezelfde foto werd op BD geplaatst via het bestandsbeheer van one.com.
              Hier behoud deze foto zijn originele 392 kb's.
              Voorbeeld 2

              In uw galerijen, zie ik ook foto's zitten die amper 80 à 90 kb halen en die hoogstwaarschijnlijk met meer kwaliteit er op gezet werden. Net dat wou ik met de andere methode vermijden.

              Mogelijks til ik "te" zwaar aan deze hobby. Ik denk wel als betalende klant bij one.com dat ik zelf zou mogen bepalen hoe ik mijn webruimte (in)vul. Zolang de betaalde quota niet overschreden worden. Niet dus. Ofwel is one.com te goedkoop en krijgen we inderdaad waar naar ons geld...

              Olivetti. Uw ezelsbruggetje pas ik momenteel al toe maar je zult niet kunnen ontkennen dat dit meer kliks meebrengt dan gewoon met de rechter muisknop een correcte link te kopiëren.

              On4bam, Het opladen via het configuratiescherm van one.com of via FileZilla maakt geen verschil. Het opladen naar de server is niet het probleem. Gewoon dat je vroeger deze foto kon linken op BD met een simpele klik met de muis en de optie “kopieer fotolocatie” en dat je nu heel het pad manueel mag inbrengen. Mijn wederhelft heeft me net duidelijk gemaakt dat een vaste werkwijze in benaming van mappen en bestanden heel belangrijk is om toekomstige schrijffouten te vermijden. Een underscore die een spatie vervangt zal niet weergegeven worden als “%” maar als underscore. De ene keer hoofdletters gebruiken en de volgende keer niet is inderdaad problematisch. LR5 geeft inderdaad de optie mee om bestandsextensies als "TIFF" of "tiff," "JPG" of "jpg" mee te geven. Zaken waar je voor de wijziging op one.com niet wakker moest van liggen.

              Niet dat ik tegen vernieuwingen gekant ben maar je zou dan toch minstens verwachten dat ze het leven veraangenamen ipv omslachtiger te maken.
              Mogelijks word ik een dagje ouder en denk teveel terug aan tijden toen alles beter was (cliché en sarcastisch) maar zo zijn er nog talloze voorbeelden in ons dagelijks leven.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met linken

                Anaisje,

                Tegenwoordig link ik steeds mijn foto's meer en meer vanuit Flickr - te starten met het originele 1500x1000 bestand. Flickr resized het automatisch naar 1024x...

                Bij one.com kan het ook via bestandsbeheer, en dan daar je foto openen door er links op te klikken, dan krijg je via rechtsklikken op de foto ook een correcte URL die je in BD kan plakken.
                Dat is - denk - ik de allereenvoudigste manier zonder dat je aan kwaliteit inboet.

                Hier even een test:


                Bovenstaande foto werd dus gewoon vanuit het one.com bestandbeheer van het controlepaneel gelinkt en zou 110,8 Kb moeten zijn.
                De link ziet er wat ingewikkeld uit maar het werkt blijkbaar wel.

                Jaja
                Last edited by jaja; 2 januari 2015, 23:12.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met linken

                  Bij one.com kan het ook via bestandsbeheer, en dan daar je foto openen door er links op te klikken, dan krijg je via rechtsklikken op de foto ook een correcte URL die je in BD kan plakken.
                  Dat is - denk - ik de allereenvoudigste manier zonder dat je aan kwaliteit inboet.
                  Het is net dat wat niet meer werkt, en wat ik hier aankaart. Ik vraag me tevens of of ik hier de enige ben die je test niet kan zien. Kreeg vorige week dus onverwacht de melding dat mijn geplaatste foto niet zichtbaar was op deze wijze gelinkt.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met linken

                    Hallo,

                    Ik zie hem nu ook niet meer.
                    Ga het nog wat verder uitpluizen .., ;-)

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met linken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                      Het is net dat wat niet meer werkt, en wat ik hier aankaart. Ik vraag me tevens of of ik hier de enige ben die je test niet kan zien. Kreeg vorige week dus onverwacht de melding dat mijn geplaatste foto niet zichtbaar was op deze wijze gelinkt.
                      Als het vroeger wel werkte en nu niet meer, wat zegt de helpdesk van One daar dan van?
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met linken

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Hallo,
                        Ik zie hem nu ook niet meer.
                        Ga het nog wat verder uitpluizen .., ;-)
                        Jaja
                        De URL die je nu krijgt Jacques bij fotolocatie kopiëren gelijkt in de verste verte niet meer op de URL die nodig zijn om hier op normale wijze een foto zichtbaar te plaatsen. Enfin, voor wat betreft one.com.

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Als het vroeger wel werkte en nu niet meer, wat zegt de helpdesk van One daar dan van?
                        you: The picture will open and there I normally choose copy photolocation and for today this one give a link that is no more suitable for fora
                        Melody: Yes, that option was removed
                        Melody: You can only view the picture
                        Melody: you need to manually get the URL
                        you: Lady that's a pitty...but the eye and "view" are still there???
                        Melody: Yes you can still view
                        you: But understanding you correct no more active ?
                        Melody: only that it will no longer open in a new tab to get the URL
                        Melody: Yes, you can only view, no option to get the URL
                        Melody: or copy image location
                        you: That's to me a big step backwards...sorry
                        you: I will look to solve it manually
                        Melody: Sorry about the inconvenience
                        Melody: Is there anything else I can help you with ?
                        you: No thank you very much for your time. Good evening.


                        Daar kun je het mee stellen on4bam. Uiteraard zijn zij baas in eigen huis en als je daar niet kunt mee omgaan mag je nog altijd "verhuizen..."
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met linken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                          Daar kun je het mee stellen on4bam. Uiteraard zijn zij baas in eigen huis en als je daar niet kunt mee omgaan mag je nog altijd "verhuizen..."
                          Pffft. Dat kan je niet echt "hosting" noemen.

                          Ik post foto's de laatste tijd via een dropbox link maar op mijn hosting is het eenvoudig. Directory "fotos" aanmaken, foto FTPen met Filezilla en hier in de "IMG" tag "on4bam.com/fotos/filenaam.jpg" zetten. Done. En dit zonder dat er ook maar iets aan de foto veranderd wordt.
                          Het enige wat ik nog moest doen is om "hotlinking" toe te laten vanaf BD (anders krijg je een "forbidden").

                          De werkwijze van one maakt het voor mij een "nono"....
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met linken

                            Ik ben nog altijd tevreden van dropbox.
                            Een foto uploaden is simpel. Gewoon via de verkenner van windows.
                            En verder is het gewoon een linkje kopieren en plakken.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met linken

                              En kun je, zoals bij Mac, je link gewoon uit de Dropbox folderstructuur halen (rechtermuisknop op foto -> Share of Copy Dropbox Link), of moet je daarvoor per se op de Dropbox site terecht? Ik vind het echt vreemd, mochten de technieken zo zeer verschillen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X