Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsonderwijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsonderwijs

    Al een aantal jaren ben ik geintresseerd in fotografie en hier en daar op het internet heb ik al veel bijgeleerd. Leer veel uit andere foto's en vind het wel heel interessant allemaal.
    Heb onlangs een canon 60d gekocht ipv een 400d. Maar ik vind persoonlijk dat ik nog teveel sukkel om handelingen toe te passen van verschillende onderwerpen. Mijn vrouw wil graag dat ik een cursus volg zodat ik ermee verder kan doen.
    Maar voor avondlessen heb ik geen tijd door ploegenwerk. Nu heb ik op internet afstandsonderwijs gevonden voor een cursus fotografie nl: http://www.centrumvoorafstandsonderw...le-fotografie/ misschien al een veel terugkerend onderwerp hier op het forum waarvoor mijn excuses, maar zijn er ervaringen hiermee? Want heb geen zin om meer dan 200 euro uit te geven aan iets dat zijn geld niet waard is.

    Alvast mijn dank!
    en een fantastisch 2015 voor alle belgiumdigital leden!
    Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

  • #2
    Re: Afstandsonderwijs

    Daar steek je, denk ik weinig van op.

    Waarom zoek je niet in je omgeving of er workshops/cursussen gegeven worden waar jouw fotografische interesse naar uit gaat. (dus 1 dagdeel theorie en een dagdeel praktijk en daarna nabespreking, lijkt mij zinvoller dan een halfjaar suffe theorie te moeten lezen en wazige opdrachten te moeten uitvoeren)

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsonderwijs

      Ja dat is misschien wel waar en kan ik zeker in overweging nemen. Maar ik plaats dit hier gewoon eens om jullie meningen te horen ivm zoiets. Er zitten er waarschijnlijk wel tussen die ervaringen hebben met iets dergelijks
      Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

      Comment


      • #4
        Re: Afstandsonderwijs

        200 euro voor een internetcursus is er echt over. Dat zou me sterk verwonderen dat dat zijn geld waard is.
        Voor 20 a 30 euro koop je een goed boek waar alles mooi in uitgelegd staat.

        Ik heb weet van een boek die gemaakt is door een leerkracht fotografie aan de avondschool in samenwerking met cursisten.
        Als ik me niet vergis was/is deze persoon hier ook actief op het forum.

        Er zijn 2 boeken van maar eigenlijk heb je voldoende aan deel 1, dat is ook het boek dat ze gebruiken bij veel avondscholen als handboek.
        Dik is em niet maar goed leesbaar en begrijpbaar voor de beginner.
        Zelf heb ik het boek gekregen van een jongen met autisme die wou dat ik hem helpte volgen met de leerstof.
        En desondanks ik al 30 jaar of zo met fotografie bezig ben heb ik er nog enkele tips uit kunnen leren.

        Probleem is dat ik mijn boek nu uitgeleend heb aan een vriendin die het ook wou proberen, dus ik kan je geen referentie geven van titel.

        Ik denk (maar ben niet 100% zeker) dat het dit boek is: http://handboeken.be/DigitaleFotografieBoek1.asp

        Een leuke link is deze beertjesfotosite/Beertjessite/Basisregels.html is ook van iemand van het forum hier.

        Het hebben van de juiste informatie om de technische kant aan te leren is zeker een must.
        In het boek staan ook oefeningen die je op je eentje kan doen.

        Natuurlijk is het nog altijd beter om de cursus te volgen aan een school omdat je dan meer stramien hebt en door de groep meer gemotiveerd zal zijn.
        Ook als je met vragen zit, zal je die aan een boek niet kunnen stellen natuurlijk maar aan een docent wel.
        Alhoewel ze je hier op het forum wel goed zullen helpen ook. Het zit hier vol met mensen van beginners tot echte professionelen die graag met raad en daad bijstaan.

        Comment


        • #5
          Re: Afstandsonderwijs

          Daar volg ik in.. €200 voor een internetcursus. Er zijn ook opleidingen die enkel zaterdag doorgaan in het CVO Misschien daar eens naar kijken?

          Een foto-opleiding is zeker interessant om alle basis te leren, daarna kun je op jezelf verder. (dmv internet, magazines, door met mensen mee te gaan enz..)
          Life through a lens..

          Comment


          • #6
            Re: Afstandsonderwijs

            Koop je een paar goede boeken, bekijk de verschillende fora en ga met je camera op stap: al doende leer je...
            Ik ga niet beweren dat onderwijs uit den boze is maar veel cursussen zijn die naam niet waardig, dat is tenminste mijn ervaring.

            Comment


            • #7
              Re: Afstandsonderwijs

              je kan ook eens uitkijken naar fotoclubs in je omgeving. ALs er zijn ga daar dan eens kennis maken, je kan er heel veel opsteken
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Afstandsonderwijs

                Dank u wel allemaal voor de reactie's. Ga waarschijnlijk die handboeken die xafke zei aankopen
                Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

                Comment

                Working...
                X