Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

    Na 3 jaar met Adobe Premiere Pro CS5 gewerkt te hebben bij mijn vrijwilligerswerk en ondertussen een aantal keer naar alternatieve montagepakketen gekeken te hebben, besloot ik voor het monteren thuis de stap te wagen en (ik werk voornamelijk in Linux) voor thuis over te stappen op Lightworks Pro (ik maak gebruik van versie 12).

    In de 3 jaar waarop ik op Adobe Premiere Pro heb gewerkt, tegenover de 3 maanden dat ik nu met Lightworks werk, monteer ik sneller met Lightworks dan met Adobe Premiere.

    Uit nieuwsgierigheid vroeg ik mij dan ook af wat hier zoal gebruikt wordt, in topics in de videohoek zie ik al regelmatig Edius en Premiere vallen, maar misschien zijn er nog pakketten waar ik nog niet van heb gehoord.

  • #2
    Re: Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

    Edius 7
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

      Cyberlink Powerdirector 10.

      Snel programma in zowel het bewerken/monteren en produceren van de video in HD.

      Comment


      • #4
        Re: Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

        Sony Movie Studio Platinum 12.0

        Niet echt tevreden van. Herkent bepaalde codecs niet die het standaard (gratis) MovieMaker wel aankan.

        Comment


        • #5
          Re: Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

          Première en Edius 7
          http://www.stich.be

          Comment


          • #6
            Re: Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

            Pinnacle Studio 18 (basis versie).

            Ik sprak onlangs ervan dat Pinnacle Studio 18 soms onstabiel was.(crashte)
            Door enkele maatregelen te nemen is dit niet meer voorgekomen.

            -Virtueel geheugen HD van 2 naar 10 Gig gezet.
            -De ingelezen bibliotheek inhoud beperken tot dat materiaal waar ge mee werkt of materiaal van 1 jaartal.(geen 10000 verwijzingen naar media materiaal in de bibliotheek zetten).
            -De watchfolders beperken tot wat ge nodig hebt.
            -Als ge wijzingen aanbrengt op de tijdlijn , laat de PC dan even RENDEREN.
            -Als ge importeerd , juist aangeven wat ge wilt.
            -Als ge Exportinstellingen doet (formaat) zie dat het formaat juist voor het toestel waar het moet voor dienen.
            -Als ge DVD's brand gebruik dan schijven waar ge al goede resultaten mee had.
            -Als ge begint aan een nieuw project (film of schijf) , doe dan al een save voor ge begonnen zijt aan uw werk.
            Last edited by dacale; 10 januari 2015, 11:15.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

            Comment


            • #7
              Re: Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

              Blender (http://wiki.blender.org/index.php/Do...equencer/Usage) onder linux (ubuntu studio). Kosteloos, open source. Multiplatform (linux, windows, mac). Veel mogelijkheden. Goed gedocumenteerd. Ik gebruik het al meer dan 5 jaar.

              Comment


              • #8
                Re: Gebruikte montagesoftware, wat gebruiken de gebruikers van belgiumdigital?

                Premiere Pro aangezien ik een Adobe Creative Cloud abonnee ben. Ik twijfel er niet aan dat er betere programma's bestaan maar de dynamische links tussen Premiere, After Effects, Audition, Speedgrade en Photoshop is een luxe die geen enkele andere software kan bieden.

                Comment

                Working...
                X