Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bril met nikon D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bril met nikon D70?

    Ik was al aan't sparen voor de nikon D70... Overstappen van een "point & shoot" naar't échte werk.
    Maar ik heb op't forum gelezen dat je niet met de D70 op't LCD schermpje kan kijken hoe je de foto's maakt.
    Nu mijn vraag is, of er (trotse) bezitters zijn van D70 met bril... of dit lastig is om alleen via de zoeker te fotograferen?

    D70 aan te raden voor iemand die constant z'n bril moet opzetten?
    En neen ik kan geen contactlenzen dragen. ben ne moeilijke mens

    grEEtz
    Johan-VO
    get the point....?
    good, let's shoot

  • #2
    hoi ik draag ook een bril + overgevoelig voor licht dus ook geen lenzen.
    maar gelukkig is dit geen probleem voor gebruik D70
    zeker doen ben zeer tevreden van mijn D70

    Comment


    • #3
      Draag ook een bril die verkleuren afh. van het zonlicht. Kan ook geen contactlenzen dragen en voor mij ook geen probleem om de D70 te gebruiken.

      En ook erg tevreden van dit toestel.
      Nikon D70

      Comment


      • #4
        Zelfde opmerking; draag bril dubbele focus en ben daarbij astigmat.
        Geen problemen met D70. zoeker heeft dioptrische correctie.
        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Ik draag constant een bril (behalve om te slapen) en da's geen enkel probleem met een DSLR ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Tien, ik draag ook een bril en heb nog nooit eerder hierbij stilgestaan. Geen probleem dus. 300D
            BD0251BE
            Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

            Comment


            • #7
              écht enorm bedankt aan iedereen die een reply'ken gestuurd heeft
              het heeft me wat wijzer gemaakt, en ook 'happy'.
              dus nu ik blijf mooi'kes verder sparen voor de D70

              thx again, grEEtz
              Johan-VO
              get the point....?
              good, let's shoot

              Comment


              • #8
                Johan, moet je zeker doen! Ik heb me ook de aankoop van mijn D70 nog geen moment beklaagd! Ik ben van film SLRs (Nikkormat FT2, Nikon 8008) via een Coolpix 775 (mijn eerste digitale!) naar een Coolpix 5400 én 5700 gestapt (ja, ik houd van het groothoek bereik van de ene en de tele van de andere...). Sinds ik de D70 heb ben ik die niet meer ontrouw geweest ...

                Ik heb ook een bril, sterk genoeg dat de ingebouwde dioptriecorrectie op de zoeker die niet kan vervangen. Toch is dat nooit een probleem geweest: ik ondervind niet meer of minder hinder dan bij andere eerdere toestellen.

                René
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                Comment


                • #9
                  Heykes,
                  Ben trotse bezitter van een bril en belangrijker van de D70!
                  Geen probleem voor mij, zalig toestel trouwens!

                  nie twijfelen maar zeker aanschaffen!

                  grz,
                  Guy
                  Nikon D70 - Sigma 18/200 + Sigma 70/300
                  Smile, You've been clicked!

                  Comment


                  • #10
                    merci mannen voor 't reply'ken
                    is écht wel geapprecieerd.
                    grEEtz
                    get the point....?
                    good, let's shoot

                    Comment


                    • #11
                      het enige nadeel wat ik heb ondervonden, maar dat is naargelang montuur...dat er kans is op krassen op het lcd schermpje.
                      ik draag 'n leesbril en kijk vaak over het montuur en dan zit mijn bril tegen dat schermpje...
                      voor cameras met beschermkapje (D100 etc) is dat dan weeral niet zo erg...

                      Comment


                      • #12
                        Geen probleem met een bril! (volgende maand misschien geen probleem meer met een bril na een Lasik )

                        Comment


                        • #13
                          bedankt aan iedereen voor hun reply'ken
                          ik heb er veel van opgestoken
                          grEEtz
                          get the point....?
                          good, let's shoot

                          Comment


                          • #14
                            Vraagje: heeft de D70 een high eyepoint zoeker ? Ik weet dat de D100 die wel heeft. Ik ben van plan om een D70 te kopen maar ik denk dat ik die high eyepoint wel eens kan gaan missen van mijn F3 en F90X.
                            mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: bril met nikon D70?

                              Hhoe kan iemand met bril fotograferen? als ik mijn bril opzet/wat ik elk moment zou moeten doen , en ik doe dus niet / dan gaat mijn ogen met de bril tegen de oculair van de zoeker tegenaan klotsen, ik heb het idee dat mijn brilglas in mijn ogen snijd. Buiten die ongemak, mijn bril heeft een hele fragile montuur en ben bang dat die niet tegen de druk kan van de oculair. Het is zowieso een ramp omdat ik de kleine lcd scherm niet kan zien, en de meeste instellingen op de kleine scherm aangegeven worden, als je iets veranderd aan de camerainstellingen. Ik ben heel blij met de D70 maar hetis een rapm wat de kleine cijfers betreft op de lcd scherm.
                              Ik kan geen contactlens dragen en ik heb een varifocus bril die ik thuis laat en mijn leesbril opzet op de meest gekke momenten omdat ik concertfotograaf bent dus heel veel werk moet verrichten in het donker .
                              Ik heb aan alle denkbare oplossingen gedacht maar nog geen passende gevonden.

                              Comment

                              Working...
                              X