PDA

Volledige versie bekijken : de markt is mijn fotostudio

Dushi
19 december 2014, 13:55
http://i.imgur.com/g33gsg8.jpg

bouk
19 december 2014, 14:10
mooie opname.
maar ook in dit forumonderdeel is de MAX 1024.
grt,bouk.

marie-anne
19 december 2014, 14:16
Heel knappe foto! Die parelketting maakt het af.

Guest4
19 december 2014, 16:28
Mooi :G bokeh en/of BG mag van mij nog iets donkerder op strategische plaatsen ;)

Helen
19 december 2014, 22:18
Schitterende Beeld!

Dushi
20 december 2014, 13:08
Hopelijk is het nu beter. Dank voor de tip.

Droopie007
20 december 2014, 13:17
Vind dit zeer geslaagd, congrats....

Het subtiele 'glowtje' onder haar kin links....

M V G.

Eugène.

G.R.
20 december 2014, 16:20
Heel mooie close opname op je studiomarkt !

lockdriver
21 december 2014, 10:51
Mooie en goede opname....goede interactie tussen fotograaf en het vrouwtje.:G

bigfoot46
21 december 2014, 11:24
Ben ik nu een kniesoor als ik al die jubel niet begrijp?

Ik zie totaal geen scherpte ( bij een portret heb ik toch graag scherpte op de ogen). De achtergrond is zwaar bewerkt maar dan ook weer te weinig. SC? neen.

Rasper
21 december 2014, 11:50
Vooral knap licht en kleuren voor mij :G Goed belicht aan de linkerzijde en een mooi 'rimlight' aan de rechterkant om de contouren van het gezicht en de schouders te accentueren en de dame los te maken van de achtergrond. Inderdaad bijna alsof het in de studio gedaan is. De bruine en blauwe tinten passen erg mooi op elkaar.

Met de ogen is er inderdaad misschien iets vreemd aan de hand, maar dat licht eerder aan de nabewerking (opgelicht?) vermoed ik.

Lagrange
21 december 2014, 12:04
Ik zie totaal geen scherpte ( bij een portret heb ik toch graag scherpte op de ogen).
Vind ik ook.
Overgang van kledij naar achtergrond nogal bedenkelijk.

Dushi
21 december 2014, 16:42
De foto is op het linkeroog zo scherp, dat ik de haartjes vlak onder het oog kan tellen. Genomen met macrolens met een stop dicht. Dus heel geringe scherptedioepte. Nauwelijks gecropt.

bigfoot46
21 december 2014, 18:42
Beste Dushi, ik zie jouw scherpte niet zou het aan mijn ogen liggen of mijn monitor? Betwijfel het . Als ik jouw foto eens open in LR5 heb je wellicht enorm veel kwaliteit verloren door omzetting. Je hebt hier op BD al veel beter platen geplaatst.
groeten P

Dushi
22 december 2014, 13:09
Dag Bigfoot, Ik bekeek de foto ook middels LR 5.7. Kwaliteitsverlies door omzetting is zeker mogelijk. Zijn er tips om dat zoveel mogelijk te vermijden?

Guest4
22 december 2014, 15:10
Dag Bigfoot, Ik bekeek de foto ook middels LR 5.7. Kwaliteitsverlies door omzetting is zeker mogelijk. Zijn er tips om dat zoveel mogelijk te vermijden?

Stel jezelf de vraag: Moet een foto, zelfs al is het een portret altijd 'super' scherp zijn? Sommigen willen deze scherpte zien, anderen weer niet. Dat is een goed recht. In het fotomuseum halen ze foto's, zelfs oude portretten terug op uit de jaren dat wij nog met een lolly speelden ;) Wat nu scherpte? Nee hoor, foto's verkopen als zoete broodjes ;) William Klein werd uitgelachen met zijn foto's vroeger en niemand wilde er iets mee doen, totdat een slimme commerciële piet in NY de foto's exposeerde.. Nu, op een bejaarde leeftijd kan hij enigszins nog genieten van een verdiende waardering.

Dat je kwaliteitsverlies hebt bekomen Dushi in de foto overkomt iedereen wel eens, maar wie goed kijkt ziet dat de foto kwaliteit heeft. Of hij nu achteraf is bijgewerkt in de bokeh of niet, doet niets af aan jouw werk. Dat ik bvb hier en daar wat zou aanpassen is gewoon een persoonlijke smaak. Als Corbijn deze foto zou plaatsen, hoorde hij in SC thuis en dan had niemand het over eventuele aanpassingen ;) Hij heeft ooit eens een paar foto's van Bono ontworpen met nauwelijks scherpte, en wanneer een bekend of beroemd fotograaf dat soort foto's maakt, dan zal het wel goed zijn, toch? Ik probeer maar aan te tonen dat de fotograaf de kunstenaar is, bekend/beroemd of niet, maakt mij niet zoveel uit :G

bigfoot46
22 december 2014, 18:51
Beste Dushi & MGfoto,
Dushi ik kan je geen tips geven daar ik zelf zeer weinig klaarmaak voor publicatie op het www.

MG, scherpte is geen must maar als er toch scherpte is dan toch liefst op de juiste plaats.

Of en wanneer een foto nemen/bewerken kunst en of een kunstje is daar ga ik online niet aan beginnen.

name dropping en fotomuseum vernoemen helpt een foto niet.

Guest4
22 december 2014, 20:20
Gefeliciteerd.

lockdriver
22 december 2014, 22:56
Proficiat met je verdiende HoF...

Jumpingjacquesflash
23 december 2014, 09:41
Proficiat met je HoF! :G

Frakske
23 december 2014, 09:48
Knap,
Proficiat met je HoF !

Lagrange
23 december 2014, 14:47
Veel over geschreven, veel meningen.
Proficiat met je HoF.
PS kijk toch nog eens naar de afwerking van de mouw rechts.

hypnomedi
25 december 2014, 02:57
Proficiat met je HOF ! :G

Anaisje
25 december 2014, 15:38
Proficiat met de Hof.

Dushi
27 december 2014, 21:14
Dank voor alle Hofmakerij. Ik ga eens proberen uit te zoeken wat dat inhoudt.

FrancisVK
5 februari 2015, 20:53
Een dikke proficiat met deze HOF Knap :G:G:G
Mvg
Francis