Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

    Geen idee of dit het juiste forum is...

    Wegens overstap naar een systeemcamera, heb ik deze op overschot. Ik heb geen idee wat dit nog waard zou kunnen zijn.

    * Nikon D90 (ca 11500 clicks)
    * Nikon AF-S 18-105mm 3.5-5.6G
    * Nikon AF-S 35mm 1.8G
    * Nikon AF-S 50mm 1.8D
    * Tokina 12-24mm f4 DXII
    * Metz 50 AF 1
    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

  • #2
    Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

    Is een goed toestel, die 35 en die 50 moeten ook snel van de hand kunnen.

    Simpel te berekenen:

    Per levensjaar gaat er 10% af als de goederen in onberispelijke staat verkeren.

    Zijn er gebruikssporen of overmatig gebruik (100.000 shots bv) dan zakt de prijs fel.
    Maar zo te zien zal dat geen probleem zijn als je maar 11.000 shots hebt genomen.

    Comment


    • #3
      Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Per levensjaar gaat er 10% af als de goederen in onberispelijke staat verkeren.
      Is dat niet wat kort door de bocht? Vanaf het moment dat je met een nieuwe camera de winkel buiten loopt, zakt die al aanzienlijk in waarde. Ik zie veel camera's aangeboden staan die voor 30% minder verkocht worden binnen het eerste jaar dat ze aangekocht werden. Enfin, ik weet niet hoeveel de D90 nieuw kostte, maar ik ben wel benieuwd op welk bedrag je zou uitkomen met die 10%/jaar regel.

      Anders altijd handig om op 2ehands.be of kapaza etc te kijken wat gelijkaardige toestellen kosten, of hoeveel erop geboden wordt.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

        Da's straf, ik zie zelfs occasie camera's die te koop staan voor pakweg 10% boven de nieuwprijs
        Life through a lens..

        Comment


        • #5
          Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Per levensjaar gaat er 10% af als de goederen in onberispelijke staat verkeren.
          Dus bij mijn D2h moet ik bij verkoop €250 meegeven?

          Goede lenzen zakken de eerste jaren iets en blijven dan vrij constant in prijs en variëren zelfs mee met nieuwprijs variaties.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dus bij mijn D2h moet ik bij verkoop €250 meegeven?

              Goede lenzen zakken de eerste jaren iets en blijven dan vrij constant in prijs en variëren zelfs mee met nieuwprijs variaties.
              Er is natuurlijk ook altijd een restwaarde na de normale levensduur.
              Op fotobeurzen kan je bv nog canon FD lenzen kopen voor 50 euro of zo.

              Met autos loopt dat redelijk gelijkaardig. Levensduur is daar ook rond de 10 jaar en is ook rond de 10% afschrijving per jaar. +- De een al wa meer dan de andere.
              Maar finaal krijg je voor een wrak van 17 jaar wel een paar honderd euro voor "export".

              Pasop het is een idee heh, een richtlijn. Veel vragen onrealistische prijzen en je hebt altijd zotten die da nog willen betalen ook (vooral bij autos)
              Als jij jouw nieuwe auto verkoopt na 1 jaar krijg je er bijna niets voor, zelf verkopen ze hem dan net onder de nieuwprijs omdat em nog maar 1 jaar oud is LOL.

              Verkoopstruckjes zijn al zolang de mens er is denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

                Die 10% dat is dikke larie... Van zodra er een nieuw model uitkomt zakt de waarde drastisch.
                Om u een idee te geven, een half jaar terug heb ik mijn D90 met 10900 clicks verkocht. Ik vroeg 250 euro maar geen reacties.
                Uiteindelijk verkocht voor 180 euro om er vanaf te geraken.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

                  Was dit topic wat uit het oog verloren.
                  Is 800€ een onrealistisch bedrag, voor het volledige pakket?
                  Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsschatting Nikon D90 + lenzen

                    Je moet een beetje Frans kennen, maar dit is vrij goed: http://www.chassimages.com/index.php?page=cote
                    Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

                    Comment

                    Working...
                    X