Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stroomgenerator

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stroomgenerator

    Zijn hier mensen met wat kennis van elektriciteit? Zou een stroomgenerator willen kopen voor op locatie, maar welk vermogen? Op mijn flitsers staat 1760VA (en een kleinere van 1360VA). Dus 3 flitsers geeft algauw 4880VA=4,8kW?? Dat lijkt me behoorlijk veel? En is het vermelde vermogen continue? Eens de flits opgeladen moet het verbruik toch bijna 0 zijn?
    Iemand ervaring mee?

  • #2
    Re: stroomgenerator

    Bijna 5Kw is inderdaad ferm, dat zou je best eens zelf nameten met een ampèremeter, is méér dan 20Amp.
    Als dat klopt, zal je toch een ferme generator nodig hebben, ook al is die stroompiek maar een paar seconden.
    Probleem is dat je generator op dat moment brutaal zal bij trekken, bij gebruik van bv. een boormachine of slijpschijf is dat geen probleem, maar geschakelde voedingen en dat soort dingen hebben die freqwentie opzwaai niet zo graag, beter daar voor zijn flitsen met een deftig accu.
    Laat je vooral vooraf goed informeren, en gebruik vooral niet een van die Chinese generators, ten eerste klopt dat vermogen voor geen meter, en zit er in die dingen geen deftige spannings en freqwentie regeling.
    En met een generator van 100 Kg wil je ook niet op pad gaan denk ik.
    Met flitsen op een generator heb ik zelf geen ervaring, maar ik heb ooit zo een inverter laspostje opgeblazen op een Honda generator van 7,5 Kw, en zou het persoonlijk niet durven gebruiken voor dure flitsen.
    Persoonlijk zou ik dan liever investeren in flitsen met een accu of een grote computer UPS.
    Maakt bovendien geen gerucht en stinkt niet bij binnen locaties.

    Comment


    • #3
      Re: stroomgenerator

      Dank voor de info. Dat weinig van de generatoren 'propere' stroom leveren heb ik nog gehoord.
      Je zegt grote computer UPS? Heb een 'kleine' ups (1000VA of zoiets) en dat ding weegt al 20kg, dus voor 5x zoveel vermogen =100kg? Lijkt me niet handig?
      (een generator van 5kw weegt ongeveer 35kg, en er staan wieltjes onder (die nutteloos zijn in het bos, maar goed)

      Comment


      • #4
        Re: stroomgenerator

        Flitsers trekken een grote stroom terwijl de flitscondensator geladen wordt, maar dat duurt niet lang.
        Accu's zijn doorgaans heel goed geschikt om die grote stroompieken te leveren, het zal vooral de omvormer van 12 of 24 V naar 230V zijn die problemen kan hebben met die grote stroompieken.
        Het zal dan misschien beter zijn om voor elke flitser apart een omvormer te gebruiken zodat de piekstroom verdeeld wordt.
        Mat 1000VA aan accu capaciteit zal je niet meteen zonder stroom vallen als die alleen maar de flitsers moeten voeden...
        Maar bij studioflitser heb je gewoonlijk ook nog een gewone lamp die blijft branden, het zal vooral die lamp zijn die de accu's leeg trekt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X