Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop

    Hallo,

    Ik denk er over om een laptop aan te schaffen waarop ik een aantal algemene dingen kan doen van in de woonkamer bvb in plaats van op mijn desktop in de PC kamer. Echter ik wil deze laptop ook gebruiken om bezig te zijn met Photoshop (2014CC) kan iemand me vertellen wat dan belangrijk is en waar ik moet op letten (welke processor,grafische kaart, min. ram geheugen, schermdiameter) ik wil er ook een wacom tekentablet op aansluiten via USB maar dat zal alvast bij de meeste laptop's wel kunnen denk ik. Mijn budget is ook niet oneindig groot en bedraagt max 800 à 1000€ en de laptop moet een tijd meegaan, misschien moet ik maar ineens wachten op windows 10.

    Groeten en alvast bedankt
    R.B

  • #2
    Re: Laptop

    Je zou kunnen overwegen een tweedehands laptop te kopen. Veel waar voor relatief weinig geld.

    Ik heb zelf een tweedehandsje gekocht bij een bedrijf in de buurt dat in Laptops uit faillissementen e.d. handelt. Laptop is niet van nieuw te onderscheiden en heeft in 2011 plm €2200 gekost.
    Ik heb €500 betaald. Alle Adobe programma's lopen als een zonnetje


    HP EliteBook 8560W workstation i7 8GB 320GB SSD WiN 7 Pro.
    Schermgrootte: 15.6" Breedbeeld
    Schermtype: LED scherm Full HD, 1920x1080
    Videokaart: NVIDIA Quadro 1000M 2GB

    Ik heb er ook een Dockingstation bij gekocht dus zou je in jouw geval de Desktop PC zelfs uit kunnen schakelen.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Laptop

      Op Windows 10 moet je niet wachten, die zou naar het schijnt automatisch binnen moeten komen als je nu Windows 8 hebt.
      Voor fotobewerking is vooral het scherm belangrijk, een scherm met een beperkte kijkhoek is een ramp omdat je nooit weet wanneer het echt in de juiste hoek staat.

      Met een wat minder snelle pc zal je bij sommige Photoshop bewerkingen wat meer geduld moeten hebben, maar je kan daarmee wel foto's bewerken.
      Als je graag met een heleboel lagen werkt, dan moet de pc (laptop) wel voldoende RAM geheugen hebben.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Laptop

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Je zou kunnen overwegen een tweedehands laptop te kopen. Veel waar voor relatief weinig geld.

        Ik heb zelf een tweedehandsje gekocht bij een bedrijf in de buurt dat in Laptops uit faillissementen e.d. handelt. Laptop is niet van nieuw te onderscheiden en heeft in 2011 plm €2200 gekost.
        Ik heb €500 betaald. Alle Adobe programma's lopen als een zonnetje


        HP EliteBook 8560W workstation i7 8GB 320GB SSD WiN 7 Pro.
        Schermgrootte: 15.6" Breedbeeld
        Schermtype: LED scherm Full HD, 1920x1080
        Videokaart: NVIDIA Quadro 1000M 2GB

        Ik heb er ook een Dockingstation bij gekocht dus zou je in jouw geval de Desktop PC zelfs uit kunnen schakelen.
        Dat zijn mooie specs. Duidelijk een pc voor de zakelijke markt.

        Mag ik weten waar die zaak gelegen is aub?

        Comment


        • #5
          Re: Laptop

          Waar je zeker moet op letten is de schermresolutie.
          Je kan een schitterende en performante laptop hebben , maar, photoshop en evengoed de uitbrenger zijn op dit vlak heel eigenzinnig.
          LR heeft een scalable font in de applicatie. dwz dat de letters, woorden, menues en ook de icoontjes niet fix zijn, maar zich naar gelang de schermresoluite kunnen aanpassen (lees groter bij hoge resolutie, ...)
          Ik heb een laptop met een 3200x1800 resolutie en daar is LR volledig bruikbaar, maar C6 en alle andere photoshop-versie zijn gewoonweg niet manipuleerbaar wegens onleesbaar.
          Adobe legt de fout bij Microsoft, maar wel raar de LR dat wel kan en hunne Photoshop niet. Maak dit de chinezen wijs.
          Spijtig, maar je moet er dus wel rekening mee houden indien je photoshop op je programma-lijst staan hebt
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Laptop

            Ik heb een spiksplinternieuwe laptop, maar durf toch foto's op kleuren en dergelijke niet beoordelen op deze laptop.
            Dit ondanks het feit dat de kleuren niet veranderen al naargelang ik de kijkhoek verstel.
            Ik heb ook speciaal voor een bepaald type scherm gekozen (had eerst een andere keuze gemaakt, maar in laatste instantie toch gewijzigd naar laptop met IPS scherm), maar wanneer ik laptop en groot scherm naast elkaar plaats en dezelfde foto bekijk... is er verschil.
            Voor kleuren en dergelijke gebruik ik dus altijd het groot scherm van mijn laptop.
            Ik heb nochtans op beide PS CS6 staan maar bewerkingen gebeuren altijd op desktopscherm (en ik durf er, aan de reacties te zien, toch nog naast zitten ).
            Last edited by Guest17; 14 december 2014, 09:37.

            Comment

            Working...
            X