Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Syntra opleiding "Fotograaf"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Syntra opleiding "Fotograaf"

    Wie onder ons heeft de opleiding "Fotograaf" al eens gevolgd bij een Syntra opleidingscentrum? Dergelijke opleiding van 1 jaar heb je nodig om je te vestigen als "fotograaf".

    Nu, zowiezo heb ik interesse omdat ik meer met m'n toestellen wil doen dan wat "faits divers" en vakantiekiekjes te schieten. Op't zicht lijkt me de cursus wel interessant qua technieken. Jammer genoeg zit er ook een danig aandeel aan analoge fotografie in, en mijn laatste keer dat ik nog iets analoog heb gedaan is toch ook al weer dik anderhalf jaar geleden... Toch moet je voor de cursus het nodige materiaal aanschaffen om analoge zwartwit-foto's te ontwikkelen...

    Afijn, is dit een opleiding waar ik naar moet kijken als ik wat serieuzer om wil gaan met m'n fotohobby? Of zijn er andere alternatieven en is dat vestigingsattest maar bijkomstig? Is er uberhaupt opleiding nodig? Ik ben wel autodidact, maar heb nog nooit de opleiding fotografie op hogeschoolniveau van kortbij gezien...

    http://www.syntra-limburg.be/opl/course.aspx?ID=11714

  • #2
    'k zou eerst maar eens navragen of je werkelijk je diploma krijgt en niet een of ander attestje... anders kan je je dus niet vestigen als fotograaf....

    en de opleidingen die dit wel garanderen en die ik ken, zijn allemaal 3 of 5 jaar...maar ik ken ook nie alles hè

    ik weet alleen (uit ervaring en van kennissen-lesgevers van Syntra) dat ze d'r heel losjes omspringen met termen als "diploma's" en "getuigschriften"... dus vraag eerst ne keer goed na waar je aan begint...anders ben je misschien een jaar kwijt
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Na slagen in deze proef kan men rechtstreeks naar de niveau 1 (ondernemersniveau), zonder de basismodule en de aanvullende praktijkopleiding te volgen (niveau 0).
      Dit lijkt me duidelijk: als je aan de toegangsproef slaagt, hoef je twee opleidingen niet meer te volgen en kan je direct aan het laatste jaar beginnen (ondernemersniveau).

      Enig idee uit wat zo'n toelatingsproef zou bestaan? Beetje lullen wat kikker- of vogelperspectief is? Compositietjes maken? Weten wat "Av" en "Tv" op je toestel betekenen? Of zwaardere materie?

      Comment


      • #4
        Ik ben dit jaar naar de opendeurdag van Syntra in Brugge geweest om inlichtingen aangaande de opleiding fotografie in te winnen. Naar mijn mening is de opleiding iets te veel naar studiowerk gericht. In het eerste jaar leerde men daar werken met een grootbeeld camera, het opzetten en gebruiken van studioflitsers, ... al bij al vond ik het iets teveel binnenwerk en kwamen ze niet echt naar buiten. Daarom heb ik mij voor het komend jaar me ingeschreven voor een avondkursus fotografie in het kunstakademie van Brugge waar men ook mag meewerken aan projekten. Bij Syntra is het wel 2 jaar 2 avonden in de week zonder het inleidend jaar. Terwijl aan de akademie 4 jaar 3 avonden per week is. In beide gevallen verkrijgt men een getuigschrift.
        Website: www.digitimm.be
        Camera: Nikon D700 - Bronica SQ-i 6x6
        De enige constante is de verandering.

        Comment


        • #5
          Er zijn al een aantal topics geweest over het syntra en de opleiding. Effe een search doet wonderen...

          Comment


          • #6
            Originally posted by wooter
            Na slagen in deze proef kan men rechtstreeks naar de niveau 1 (ondernemersniveau), zonder de basismodule en de aanvullende praktijkopleiding te volgen (niveau 0).
            Dit lijkt me duidelijk: als je aan de toegangsproef slaagt, hoef je twee opleidingen niet meer te volgen en kan je direct aan het laatste jaar beginnen (ondernemersniveau).

            Enig idee uit wat zo'n toelatingsproef zou bestaan? Beetje lullen wat kikker- of vogelperspectief is? Compositietjes maken? Weten wat "Av" en "Tv" op je toestel betekenen? Of zwaardere materie?
            als ik je zo'n proef zou laten doen...wel dan zou't net iets meer zijn dan't geen je daar opsomt...

            een nearly perfecte zw-w fine-art print in de doka is een minimum en op zijn minst de kleurleer (subtractief en additief...en dat is zowel voor digitaal als analoog een must) fatsoenlijk kunnen uitleggen...

            Je moet tenslotte de materie van 't eerste deel beet hebben hè...
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment


            • #7
              Hey iedereen,

              ik ben tegenwoordig ook redelijk zwaar opzoek naar een degelijke fotografie opleiding - in de buurt van het Leuvense.
              Heeft er iemand ervaring met de avondopleiding van de stedelijke academie (te Leuven)?

              thx!
              mvg,
              Angel.

              Comment


              • #8
                als ik je zo'n proef zou laten doen...wel dan zou't net iets meer zijn dan't geen je daar opsomt...

                een nearly perfecte zw-w fine-art print in de doka is een minimum en op zijn minst de kleurleer (subtractief en additief...en dat is zowel voor digitaal als analoog een must) fatsoenlijk kunnen uitleggen...

                Je moet tenslotte de materie van 't eerste deel beet hebben hè...
                Ik heb me miskeken... De hele pagina legt de niveau's uit, en dan komt die ontwikkeling idd uit op niveau 1, terwijl je je nog door niveau 0 moet doorbijten als je die kennis niet hebt.

                Nu, die kennis heb ik niet dus niveau 0 doen we er maar bij .

                Binnen Limburg ken ik geen andere avondopleiding. Iemand enige ideeën?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by wooter
                  als ik je zo'n proef zou laten doen...wel dan zou't net iets meer zijn dan't geen je daar opsomt...

                  een nearly perfecte zw-w fine-art print in de doka is een minimum en op zijn minst de kleurleer (subtractief en additief...en dat is zowel voor digitaal als analoog een must) fatsoenlijk kunnen uitleggen...

                  Je moet tenslotte de materie van 't eerste deel beet hebben hè...
                  Ik heb me miskeken... De hele pagina legt de niveau's uit, en dan komt die ontwikkeling idd uit op niveau 1, terwijl je je nog door niveau 0 moet doorbijten als je die kennis niet hebt.

                  Nu, die kennis heb ik niet dus niveau 0 doen we er maar bij .

                  Binnen Limburg ken ik geen andere avondopleiding. Iemand enige ideeën?
                  als ik het goed voor heb is er in hasselt de Academie voor schone kunsten nog... en da's zeker nie slecht
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                  Comment

                  Working...
                  X