Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

    Overweeg om een full-frame te kopen en zou een deel willen financieren door de verkoop van mijn DX materiaal. Maar ik heb eigenlijk geen idee van wat realistische vraagprijzen kunnen zijn.
    Hieronder vind je mijn lijstje. Zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen of...
    1. Nikon D7000, ongeveer 21.000 foto’s op de teller. Vraagprijs: 350€. Aangekocht: voorjaar 2011. Volledig nagekeken door Procirep (Nikon) in juli 2014. Inclusief doos, handleiding en boek "Nikon D7000 from Snapshots to Great Shots"
    2. Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G ED VRII, 72 mm. Vraagprijs 450€. Aangekocht in het najaar van 2010. Inclusief originele doos, Tiffen UV filter en zonneklep. Nagekeken door Procirep (Nikon) in juli 2014 en volledig in orde bevonden.
    3. Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G VR, 77 mm. Vraagprijs 600€. Aangekocht midden 2013. Inclusief originele doos, Professional UV filter en zonnekap. Aankoopbewijs ➭ nog wat maanden garantie.
    4. Light Craft instelbaar ND filter Fader 72mm. Vraagprijs: 45€. Gekocht November 2013
    5. Lowepro Inverse 200 AW fototas. Vraagprijs 25€. 4 jaar oud; heuptas met schouderriem.


    Bedankt, Jeff.

  • #2
    Re: Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

    Die lenzen, dat kan er nog mee door als ze ook echt in perfecte staat zijn.

    Voor de camera lijkt me de prijs vrij hoog gegrepen. Vergeet niet dsat die al bijna 4 jaar oud is, en niet meer dan een goed basistoestel.
    De basismodellen van vandaag zijn amper duurder dan jouw vraagprijs.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

      ik vind eerder de lenzen aan de iets te dure kant, body is aan bijna helft van de prijs,
      heb er al een paar zien passeren van rond die prijs hier in aangeboden
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Die lenzen, dat kan er nog mee door als ze ook echt in perfecte staat zijn.

        Voor de camera lijkt me de prijs vrij hoog gegrepen. Vergeet niet dsat die al bijna 4 jaar oud is, en niet meer dan een goed basistoestel.
        De basismodellen van vandaag zijn amper duurder dan jouw vraagprijs.
        Bedankt voor je reactie.
        Denk dat een D7000 toch een beetje meer is dan pakweg een D3200 of een D5200/D5300.
        Alles hangt af van waar je naar op zoek bent en hoe je wilt fotograferen. Ik houd graag een aantal dingen zelf in de hand en dan is het toch een stuk simpeler om de instellingen van een D7000 aan te passen dan bij de "lagere" modellen waar je vaak via het menu moet gaan.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door JeffMec Bekijk bericht
          Bedankt voor je reactie.
          Denk dat een D7000 toch een beetje meer is dan pakweg een D3200 of een D5200/D5300.
          dat is ook zo, en een d7000 omschrijven als basistoestel is een tekort aan kennis
          en deze kost nu nieuw nog minimum 650euro
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

            Kijk hier eens. Dit is een duitse site waar de waarde van 2ehands toestellen op staan. Zo heb je toch ongeveer een idee.
            I love my D500

            Comment


            • #7
              Re: Nikon DX materiaal, realistische vraagprijzen?

              Bedankt pdrke;, heb eens een kijkje genomen en denk dat mijn prijzen in lijn liggen met wat ik daar vond.
              De body heeft een wat hogere waarde en de lenzen wat lager dan die ik voorstel. Als je de UV filters erbij rekent dan kom je al snel op de prijzen die ik voorstel. Dus...

              Comment

              Working...
              X