Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto op forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto op forum

    Misschien de verkeerde plaats, maar ik weet niet waar ik dit anders moet vragen. Hoe kan ik een foto bijzetten? Heb wel iets gevonden op BD HELPDESK, maar dit blijkt verouderd te zijn en werkt ook niet. Heb foto's geüpload via UPLOAD maar foto's worden niet weergegeven enkel zwart kruisje, als ik een link plaats krijg je de melding pagina niet gevonden. Ook beeld invoegen met link van Flickr werkt ook niet. Help. Dank u. Nog een tweede ding, als ik niet meer ingelogd ben, waar kan je hier ergens inloggen en uitloggen? Word meestal automatisch ingelogd, maar vandaag was ik eruit en ik vind dit nergens terug.
    Last edited by ChristopheDB; 24 november 2014, 21:32.

  • #2
    Re: Foto op forum

    Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
    Foto's opladen: twee mogelijkheden, ofwel via een (gratis) hosting site (Photobucket wordt nogal eens vernoemd, Dropbox is een andere), ofwel via de upload-mogelijkheid van het BD-forum, in samenwerking met Shoot, maar houd er rekening mee dat de op te laden hoeveelheid zeer beperkt is.
    Ik stel dus voor:
    a) gratis account aanmaken bij Photobucket;
    b) foto verkleinen tot de BD-normen (1024px langste zijde);
    c) opladen naar Photobucket;
    d) juiste link kopiëren;

    e) dit link hier in een post plakken.
    Oefenen doe je best in ons Testforum, waar je alle hulp krijgt die je nodig hebt.

    2) Uitloggen en inloggen? Normaal, als je deze topic van jou leest, zie je rechtsboven


    staan. Daar gebeurt het uitloggen, maar als je niet ingelogd bent heb je daar de veldjes voor je nick+pw.

    Moderator Note: Als Mod ga ik wel jouw topic verplaatsen van Camera's naar Algemeen, waar je dit soort vragen kunt stellen.


    PS: er was er onlangs nog eentje die problemen had met de Upload: http://forum.belgiumdigital.com/f14/...lp-501588.html
    In de laatste post vind je een link naar een testje dat ikzelf deed, eveneens in het Testforum: http://forum.belgiumdigital.com/f14/...ot-501604.html
    Flickr vind ik persoonlijk niet zo handig, maar toch zijn er BD-ers genoeg die wel tevreden zijn van Flickr en daar hun foto's (voor BD) hosten.
    Last edited by LesC; 25 november 2014, 14:49.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Foto op forum

      Om aan te tonen dat het via Flickr ook kan, ben ik nog eens even in wat foto's gedoken die ik destijds op Flickr bewaarde. Hoewel de methode intussen wat veranderd is, is de juiste link toch makkelijk te vinden:


      IMG_2024-bewerkt by LesC1950, on Flickr

      Hoe ben ik daarvoor te werk gegaan:
      1) Ingelogd bij Flickr en naar mijn foto's gegaan.
      2) Een bepaalde foto geselecteerd en op deze knop gedrukt:


      3) Dan in het volgende venster de blauw geselecteerde code gekopieerd en hier geplakt:


      Dus mocht je je Flickr-account verder willen exploreren, dan helpen we je graag in het Testforum!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Foto op forum

        Dank je ga dit eens proberen. Uploaden naar "de upload-mogelijkheid van het BD-forum" gaat zonder probleem, maar de link die ik daar krijg heeft een lege pagina met de melding ( Firefox) " not found. The requested URL /zd_images/2014/48/620142_5_095939_900x900.JPG was not found on this server. Via internet explorer : Kan de webpagina niet vinden. Dit nummer is één van de foto's die ik heb aangeklikt. Maar ga zelf nog eens testen. Bedankt
        Last edited by ChristopheDB; 25 november 2014, 19:41.

        Comment


        • #5
          Re: Foto op forum

          Behalve voor deelname aan de Challenge, kan je geen foto's naar BD uploaden.

          Hoe het hier werkt, kan je lezen in deze oude handleiding: KLIK!
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Foto op forum

            Via een oudere foto ( met het diertje ) die ik op shoot gezet heb lukt die wel , met een nieuwe die ik er heb bijgezet krijg ik enkel een kruisje, lukt wel via flick.
            Zie : http://forum.belgiumdigital.com/f14/...to-502461.html

            Comment


            • #7
              Re: Foto op forum

              Oorspronkelijk geplaatst door ChristopheDB Bekijk bericht
              ... met een nieuwe die ik er heb bijgezet krijg ik enkel een kruisje, ...
              Je moet de link wél correct overnemen, anders kan het niet werken. Zie Testforum.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Foto op forum

                Hey,
                Heb die inderdaad wel correct overgenomen, maar het probleem lag bij achtervoegsel JPG, deze veranderd in jpg en nu werkt alles correct.
                Dank!

                Comment

                Working...
                X