Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist - informatie request

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strobist - informatie request

    Beste collega's,

    Ik beschouw mezelf als een "goede" fotograaf die alles zelf heeft geleerd door te spelen. Zo ben ik van canon 350D naar een 450D gegaan. Daarna naar een 550D naar een 6D overgegaan. Door de jaren heb ik verschillende lensjes gehad en ik merk dat mijn 50mm f1.4 en 135mm f2 de meest gebruikte lensjes zijn.

    Maar alles zonder flits, nog nooit heb ik 1 enkele flits gebruikt....
    Je hoort me al afkomen misschien maar ik zou graag leren spelen met flitsers....

    Ik had een idee om 2 flitsers aan te kopen.
    - beide moeten op een statief kunnen gezet worden
    - 1 er van moet ook op mijn 6D kunnen met ttl voor de gemakkelijkheid.
    - ook 2 paraplutjes en een softbox zou leuk zijn om te experimenteren.

    Natuurlijk weet deze jongen niet veel af van merken/prijs/kwaliteit....
    Kan iemand mij begeleiden met het samenstellen van een setje waar ik heel wat experimenteer werk bij ga hebben maar wel voldoende plezier aan ga hebben de komende jaren zonder upgrades te moeten doen?

    Prijs? Goh rond de 600-700? Maar goedkoper mag ook.

    Ik zou jullie alvast dankbaar zijn!
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

  • #2
    Re: Strobist - informatie request

    Op deze site van d'oracle vind je bijna alles:

    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.


    Ik vind het jammer dat die man niet meer actief is op BD.
    Mvg, Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Strobist - informatie request

      Onderschat het werken met flits niet.
      Bijna alles wat je geleerd hebt bij werken zonder flits zal je opnieuw moeten leren met flits(en).

      Er is wel een onderschijd tussen reportagewerk en strobist of studio.
      Ik zou aanraden om de twee te kunnen doen met je materiaal en daarom op je cam een merkeigen ttl er op te zetten die krachtig is.
      Als ik het goed heb zit canon nu aan model 600 dacht ik, kost wel wat maar is zeker een aanrader.
      Die gebruik je dan in de setting reportagewerk gewoon vanop je toestel en werken in ttl mode heb je direct goed resultaten zonder veel aanpassingen aan wat je al geleerd hebt.

      MAAR....
      Ja kan ook strobist of studio werk gaan doen en dan moet je investeren in meer flitsen en zal je voornamelijk werken op manueel.
      En laat dat nu net een totaal ander manier van aanpak zijn.
      Wil je dat goedkoop houden dan zijn de tips van oracle zeker aan te raden. Koop een paar YN receivers en zet er een paar YN koppen op en een standje en een paraplutje en zo en je kan al heel mooi dingen doen.
      Mag het wat meer kosten dan je voorzien had of wil je verder opbouwen dan ben je beter af met studiokoppen natuurlijk. Softbox is ook leuk effect. Maar dan ben je sterker aan het aanleunen bij studiowerk en moet je rekening houden met de mindere mobiliteit van al dat materiaal.

      Nu is de curciale vraag welke richting je uit wil gaan want dat zal de keuze van je materiaal sterk beinvloeden.

      Zelf doe ik graag lichte strobist noem ik het, nuance en invullen dat je het bijna niet merkt dat er geflitst is.
      Ik heb die 50 1.4 ook, past in mijn opzet perfect.
      Dit is een voorbeeld van hoe ik werk en wat ik lichte strobist noem soetkin
      En daarvoor alleen al sleur ik bijna altijd 3 zakken materiaal mee.

      Met studiomateriaal moet je beginnen denken aan een karretje om achter je te slepen.
      Last edited by xafke; 28 november 2014, 00:19.

      Comment

      Working...
      X