Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HSS = Nikon D5100 Body + YN622N Tranceiver + YN 568EX Flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HSS = Nikon D5100 Body + YN622N Tranceiver + YN 568EX Flash

    Hallo!

    Ik zit met een redelijk geavanceerde vraag over HSS (High Speed Sync) waar ik maar geen sluitend antwoord op kan vinden.

    Ik heb een Nikon D5100 body, die geen HSS ondersteund. Ik zou graag de Yongnuo YN622N tranceivers kopen zodat ik off-camera kan werken (want ja, de D5100 kan ook geen wireless master zijn...)

    Mijn vragen zijn de volgende;

    Bijkomend zou ik dus een flitser willen die natuurlijk HSS kan werken. Het is nog wat twijfelen tussen de YN565EX en de YN568EX, het enige verschil is de HSS functionaliteit waar je meer voor betaald. Waarom Yongnuo? Ik heb nu de YN560 II en ik ben er heel tevreden van, maar ik mis de TTL en focus-assist laserbeam dus ik moet eens vernieuwen :-)
    • Is HSS mogelijk met deze opstelling op mijn body (Nikon D5100 + YN622N)?
    • Heb ik een HSS flash nodig, of heeft de tranceiver dit probleem al opgelost en kan ik met niet-HSS flashes wél HSS flashen? Het Antwoord lijkt met logischerwijs "nee" maar je weet maar nooit.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: HSS = Nikon D5100 Body + YN622N Tranceiver + YN 568EX Flash

    En waarom denk jij dat als je een HSS-trigger set koopt en een flitser die HSS ondersteunt, je dit wel zal kunnen?

    Dit is een eigenschap van je toestel, niet van het toebehoren
    Als je een toestel hebt dat maar een max sync snelheid heeft van 1/200ste, zal geen enkele flits dit veranderen hoor.

    Ik zie trouwens niet in waarom je toestel geen HSS zou ondersteunen.
    Zelfs bij mij mijn oude canon 40d ondersteunde dit.
    Wel gebruikt nikon een andere benaming in zijn menu's, namelijk iets met FP.
    En natuurlijk ga je pas een dergelijke optie zien verschijnen in je flitsbesturingsmenu op je toestel als er dan idd een flits op je toestel gemonteerd staat die dit ook aankan.
    Dus wil je zeker zijn voor je een investering doet, zoek de specs van je toestel duidelijk op of raadpleeg je handleiding of ga naar de winkel met je toestel en een setje AA-batterijen en vraag er of je een SB-700 of SB-910 mag uitproberen of spreek een kennis aan met een dergelijke flitser

    Nu vraag ik mij toch wel af waarom iedereen altijd om die hoge sync-snelheid bezig is.
    En ik stel dan de volgende vraag.
    Waarom mis je TTL als je OCF wil gaan werken?

    Een correct gebruik van de termen zou mss toch wel eens ook goed zijn

    High Speed Sync / Hypersync / TTL / manual / flitser kunnen remote aanpassen / ...
    Het zijn allemaal zaken met een totaal verschillend effect in ofwel je beeld ofwel je vraagstelling
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: HSS = Nikon D5100 Body + YN622N Tranceiver + YN 568EX Flash

      Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      En waarom denk jij dat als je een HSS-trigger set koopt en een flitser die HSS ondersteunt, je dit wel zal kunnen?

      Dit is een eigenschap van je toestel, niet van het toebehoren
      Als je een toestel hebt dat maar een max sync snelheid heeft van 1/200ste, zal geen enkele flits dit veranderen hoor.

      Ik zie trouwens niet in waarom je toestel geen HSS zou ondersteunen.
      Zelfs bij mij mijn oude canon 40d ondersteunde dit.
      Wel gebruikt nikon een andere benaming in zijn menu's, namelijk iets met FP.
      En natuurlijk ga je pas een dergelijke optie zien verschijnen in je flitsbesturingsmenu op je toestel als er dan idd een flits op je toestel gemonteerd staat die dit ook aankan.
      Dus wil je zeker zijn voor je een investering doet, zoek de specs van je toestel duidelijk op of raadpleeg je handleiding of ga naar de winkel met je toestel en een setje AA-batterijen en vraag er of je een SB-700 of SB-910 mag uitproberen of spreek een kennis aan met een dergelijke flitser

      Nu vraag ik mij toch wel af waarom iedereen altijd om die hoge sync-snelheid bezig is.
      En ik stel dan de volgende vraag.
      Waarom mis je TTL als je OCF wil gaan werken?

      Een correct gebruik van de termen zou mss toch wel eens ook goed zijn

      High Speed Sync / Hypersync / TTL / manual / flitser kunnen remote aanpassen / ...
      Het zijn allemaal zaken met een totaal verschillend effect in ofwel je beeld ofwel je vraagstelling
      Omdat de transmitter als master zal werken in plaats van mijn toestel, daarom denk ik dat HSS wel opeens mogelijk is. Canon heeft dit inderdaad op oudere/low-end toestellen, Nikon niet helaas.

      Waarom HSS? Omdat ik een 35mm f/1.8 heb ik wil op die 1.8 opening kunnen fotograferen buiten op een heel snelle sluitertijd.
      Waarom mis ik TTL? Omdat ik hem ook on-camera ga gebruiken voor andere doeleinden. Off-camera moet toch niet altijd manueel zijn, dus TTL kan hier misschien ook ooit handig zijn, maar in vele gevallen niet inderdaad :-) .

      HyperSync heb ik nog nooit van gehoord, ik denk dat dat iets van PocketWizard zelf is als ik eens snel kijk. Flitser remote aanpassen maakt totaal niets uit want dat is mijn vraag ook niet en TTL en manueel heeft hier niets mee te maken. HSS, dat is het enige dat me interesseert. Ik zie geen probleem in het correct gebruik van de termen in mijn openingspost. Mijn excuses als niet alles duidelijk was.

      Bedankt voor de tip van de high-end Nikon flitsers zoals de SB-910, zal eens kijken wat er gebeurd als ik zo eentje op mijn toestel plaats.

      Comment


      • #4
        Re: HSS = Nikon D5100 Body + YN622N Tranceiver + YN 568EX Flash

        Ik heb antwoord gekregen van de costumer service van Yongnuo zelf, en ze wisten me het volgende te zeggen

        We are sorry to tell you that if your camera doesn't support HSS, then no matter what trigger and flash you use with it, HSS is still not supported.

        Zoals SVIS dus zei.

        Comment

        Working...
        X