Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop ipv x-drive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laptop ipv x-drive

    ik ben dus ook op zoek naar extra opslag capaciteit.

    Heb effe de search gedaan op x-drive. En ik moet toch zeggen dat de meningen blijkbaar wat verdeeld zijn.

    Vooral die kl*te batterij die niet lang meegaat staat me niet aan. Ook het feit dat sommige x-drive na enkele dagen al terug gestuurd moeten worden is bedenkelijk.
    Tenslotte heeft een X-drive nog altijd geen degelijk scherm (15" is genoeg) om een foto op locatie te kunnen beoordelen (iets wat ik toch wel zou willen)

    Daarom zou ik evt overwegen om een (2° hands) laptop aan te schaffen. Om de prijs zo laag mogelijk te houden, is de vraag natuurlijk wat de MINIMUM specificaties zouden moeten zijn om als x-drive dienst te kunnen doen.

    Dit heb ik al :
    -> CF /microdrive lezer
    -> er moet XP op kunnen
    -> klein scherm is al genoeg (15" of zelfs 14")

    maar voor de rest

    Kan iemand hier helpen ? Kan ik eens kijken op welke prijs ik uit kom ?
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Ok voor een laptop, maar 'k heb zo al genoeg om mee te sleuren..

    Hier in Belgie gaat dat nog, je laat hem gewoon in de wagen liggen (Ja??...?).

    Maar ga je dat allemaal ook meesleuren op verplaatsing?

    Daarom heb ik een x-drive, bij mij doet dat zijn ding hoor

    Comment


    • #3
      Indeed, 'k heb ook een laptop (15" scherm, op een laptop is 15" nog altijd de standaard, als je meer wenst mag je een laptop van 8kg meesleuren, dat noem ik nu ook niet echt laptop, 1,3kg 't mag nog minder voor die laptops, dus in occasie ga je meestal nog 13" en 14" terugvinden).... Maar om dat ding telkens mee te sleuren ???? 'k heb me dus ook maar een x-drive gekocht, hij doet momenteel wel meer dienst als externe hd voor mijn laptop . Maar wanneer ik hem nodig heb functioneert dat ding... 'k heb tot op heden ook nog geen problemen ondervonden.

      Maar een laptop meesleuren, 't is echt geen plezier...
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        tja Teddy ge hebt gelijk hoor. Maar ook dat scherm is wel een serieuze +.

        Ik zou 'em idd ook in de auto laten liggen, ik sleur sowiezo toch het minimum mee. Bovendien heb ik bijna 2 gig kaartjes, das ook al iets.

        Maar beide hebben hun voor en nadelen.
        Voor mij persoonlijk lijkt de laptop de betere keuze (gezien mijn soort van fotografie), enkel nog het prijskaartje
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Ik heb ook een Xs-drive en ben daar zeer tevreden van. Ok, de batterijen gaan niet echt lang mee, maar als ge hem enkel opzet om te kopiëren, dan gaat die toch lang genoeg mee, vind ik.

          En misschien kunt ge ook de car-adapter kopen voor de Xs-drive, zo is het probleem van de batterij ook opgelost.

          Groetjes
          Pieter

          Comment


          • #6
            kijk eens op de site van www.archos.com
            ikzelf heb een gmini 200

            Comment


            • #7
              Even buiten de argumenten wel/geen laptop om...:

              Waarom XP??? Win98 werkt ook prima voor dit doel hoor! Even drivertjes voor eventueel USB en kaartlezer installeren, Irfanview erbij voor het bekijken voor je foto's en je bent klaar...

              XP vereist minimaal 256mb interngeheugen en ca 500mhz om een beetje ordentelijk te kunnen werken, met Win98 heb je aan de helft van beide al genoeg voor dit doel. Dit kan je aanzienlijk schelen in de aanschafprijs van de laptop...


              Let er wel op dat de batterij van de laptop in orde is... Bij oude laptops is de batterij ook al versleten en die houden het echt niet langer vol dan een batterij van de X-drive. Ook is vervanging van zo'n batterij niet echt goedkoop te noemen.

              Je laat de laptop in de auto zeg je...waarom dan niet de X-drive met een 12v snoer in de auto aansluiten en in de auto je kaartjes overzetten??? Werkt prima... O.k., je hebt dan nog steeds geen scherm, maar toch te overwegen???

              Succes met je keuze!

              Michael
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                hmm, jullie zijn echt geen voorstander van een laptop he
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  http://www.recupc.be/
                  dit is een vzw dat 2de hands pcstuff wat oplapt, goed zet en verkoopt.

                  naar mijn mening staan de laptops er wel wat duur voor wat ze zijn, maar je weet zeker dat ze werken.

                  ivm met een klein scherm: 15" is eigenlijk niet 'klein' voor een laptop.

                  is het de bedoeling dat je weg gaat met fototoestel en laptop? is het de bedoeling dat je per dag je cf (of wat dan ook)leeg dumpt op je laptop? ben je van plan voor middel-lange tijd in de onbewoobde wereld te vertoeven? is het de bedoeling dat je gewoon thuis een extra opslag hebt?

                  en dan wat is je budget?






                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by parakiet

                    is het de bedoeling dat je weg gaat met fototoestel en laptop? is het de bedoeling dat je per dag je cf (of wat dan ook)leeg dumpt op je laptop?
                    en dan wat is je budget?
                    't is de bedoeling om meerdere keren per dag een CF kaartje te dumpen. 's avonds gaat alles op de PC. Dus eigenlijk een typisch X-drive gebruik

                    tot 400€ wil ik nog meedenken, daar boven zal't x-drive worden
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      perrush ik heb mij er speciaal een laptop voor aangeschaft en ben er zeer blij om dat gedaan te hebben nu heb ik 80 GB en een 17 inch ter beschikking en kan ik op verplaating op een degelijke manier sorteren in mijn foto's
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment


                      • #12
                        yep maar ik vermoed dat je dan beter zo'n xdrive ipv laptop koopt.

                        tenzij je echt iets op de kop kan tikken voor 400€.

                        voor 400€ moet je wel op niets al te sterk/groot/veel autonomie rekenen.
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Perrush, je hebt 2 gig aan kaartjes en wilt die meerdere keren per dag dumpen? Stel dat je dat met een slechte batterij in een Xdrive 'slechts' 2x kunt doen. Dan heb je dus 6 gig per dag... (ps: maak jij speelfilms met je 300d ofzo? )

                          Een oude laptop is (buiten het slepen en sleuren om dan) geen slechte oplossing. Maar vaak hebben de oudere tweedehands geen usb (voor cam of kaartlezertje), maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik heb op mijn oude laptop ooit zo'n PCMCIA-adaptertje gebruikt waar je de CF inschuift. Probleem van aansluiting opgelost. Maar de meeste oude laptops hebben een HD van 1 Gig of zo. Dus je minimumspecs voor zo'n laptop liggen niet bij de aansluitingen of schermgrootte. Want denk je dat je op een 12-inch scherm de foto's niet goed kunt beoordelen? UItgebreid bewerken niet nee, maar kunnen beoordelen lijkt me geen probleem. Let dus bij zo'n 2ehands laptop eerder op de HD. Want tegenwoordig zit daar wel 20 GB in, maar de oude? Tzal waarschijnlijk een nieuwe HD voor die laptop worden...

                          En waarschijnlijk kun je er wel een nieuwe accu voor gaan zoeken, want de oude gaat al niet meer zolang mee (en niet alleen die HD kost stroom, maar ook dat lcd-scherm).

                          Ik gebruik dus een laptop (nieuwere inmiddels) als ik met de auto op vakantie ga, dan gooi ik die erin. Maar een dagje op pad waar ik veel foto's denk te maken gaan sleuren met de laptop (en evt statief ed?) Dan neem ik toch liever een extra lens mee en stop de xdrive in mijn fototas.

                          Comment


                          • #14
                            Als ik enkele dagen van huis weg ben dan gaat een tweedehands laptop altijd mee. Het is een Dell met een Pentium II (350MHz) en harddisk van 20GB (18,5GB vrij na formatteren en OS er op) waarop ik Win98SE heb gezet, naar mijn mening nog steeds het stabielste uit de Windows 9x stal. Waarom Win98SE ? USB ondersteuning is geen probleem en het OS neemt minder plaats in dan Windows NT, 2000 of XP, en pc start lekker snel op. De laptop dient enkel als opslagplaats, een snellere processor is overkill. Als je een beetje uitkijkt vind je die systemen aan een schappelijke prijs. Voordeel is ook dat er sowieso een voeding bij is die tevens je laptopbatterijen oplaadt.


                            Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                            Comment


                            • #15
                              valt te zien hou oud je je laptop koopt maar vanaf pentium 2 heb je zeker 5gig vrij na os install
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X