PDA

Volledige versie bekijken : Venice voor de storm

Karloz
20 november 2014, 07:45
Beste,

Deze foto is genomen in Venetie, vlak voor de storm.
Het was zomer en zwoel, maar zalig rondwandelen!

Groeten,
Karl Houtteman

http://i58.tinypic.com/2ldvfyd.jpg

lockdriver
21 november 2014, 13:06
Mooi van beeldopbouw en inhoud...Voor mij mag het ietsje minder dramatisch zijn (maar waarschijnlijk was dit de bedoeling van de auteur)

jan.brouwers
21 november 2014, 17:18
Kan best een mooie plaat zijn, maar voor mij had je er dan niet zo drastisch aan moeten gaan bewerken.
De 4 personen boven aan de trap rechts "verknallen" nu je plaat en dat zal toch niet je bedoeling zijn met je bewerking.

dwarsligger
21 november 2014, 19:04
Kan best een mooie plaat zijn, maar voor mij had je er dan niet zo drastisch aan moeten gaan bewerken.
De 4 personen boven aan de trap rechts "verknallen" nu je plaat en dat zal toch niet je bedoeling zijn met je bewerking.

Ik volg de visie van Jan volledig.

Eenbes
23 november 2014, 09:09
De onscherpte is niet ontstaan door nabewerking maar door een lange sluitertijd (10 s). Te zien op Flick, is dit zijn stijl.
Ik vindt de bewegingsonscherpte in deze te sterk waardoor het vegen zijn geworden.

doudeke
23 november 2014, 11:43
Romantische prent die VenetiŽ bij valavond oproept.

Karloz
24 november 2014, 07:45
Bedankt voor jullie reacties.
Inderdaad, klopt. Dit is een 10s beeld, bedoeling was om de beweging van de wolken te fotograferen maar meer de beweging van de mensen op de trap.
Het paar dat stilstond heeft blijkbaar niet veel beweging gegeven in de 10s.

Bewerking is gebeurd in lightroom. Het beeld werd wat dramatischer gemaakt door de hooglichten en contrast.

Gr
Karl

G.R.
24 november 2014, 16:15
De uitvoering is een keuze ook al valt ze zwaar uit. En toch kan deze foto me boeien door zijn eigenzinnige stijl en sfeer in deze categorie.

Helen
25 november 2014, 18:48

Ben ik niet helemaal mee eens. De "spook mensen" voegen IMHO zekere wat toe. Toch blijven mijn gevoelens hier wat gemengd. Op de een of ander manier is er iets met de compositie/bewerking wat net niet goed werkt. Toch zou ik zeggen - ga maar door. Het is zeker een interessante recept.

ineedair
26 november 2014, 19:36
Ben ik niet helemaal mee eens. De "spook mensen" voegen IMHO zekere wat toe. Toch blijven mijn gevoelens hier wat gemengd. Op de een of ander manier is er iets met de compositie/bewerking wat net niet goed werkt. Toch zou ik zeggen - ga maar door. Het is zeker een interessante recept.

Heb hetzelfde gevoel als Helen....met veel van je beelden eigenlijk.
Het beetje zilver in je beeld vind ik heel mooi.
Heb je de stilstaande man onherkenbaar gemaakt?