Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's sluitertijd of diafragma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's sluitertijd of diafragma

    Hey iedereen,

    Ik heb eens een vraag, ik volg een cursus digitale fotografie. Nu moesten wij enkele opdrachten doen, zowel met sluitertijd als met diafragma. Ik wil ze nu in een map plaatsen en nu weet ik niet meer welke foto's met diafragma en welke met sluitertijd zijn getrokken. Kan ik dit nog ergens terugvinden. Of zal ik de opdrachten opnieuw moeten uitvoeren.

    Groetjes

  • #2
    Re: Foto's sluitertijd of diafragma

    Pak je originele bestanden erbij en als je die ver.......... hebt, tja dan ben je niet doordacht te werk gegaan.

    Bij dit soort te volgen cursussen moet je er altijd voor zorg dragen dat je de meta-data niet verliest en dat je met kopieën werkt dan wel met software welke het origineel ongemoeid laten.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's sluitertijd of diafragma

      Dat zou je in de EXIF van de foto's moeten kunnen terugvinden, dat is een van de voordelen van digitale fotografie, je kan altijd zien wat de instellingen waren tijdens het maken van de foto.
      Er bestaat een programma waarmee je de gegevens van een hele map tegelijk kan zien in grafiekvorm, maar dan zie je nog niet of de foto gemaakt is in de manuele stand, diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze of automatisch.
      Je kan daarmee wel zien hoeveel foto's in de map met een bepaalde sluitertijd, diafragma, iso en brandpuntsafstand zijn gemaakt.

      De EXIF van een foto kan je terugvinden door met de rechtermuisknop op de foto te klikken, en dan kies je voor "eigenschappen"
      Dat geldt natuurlijk wel voor foto's waar die informatie nog in zit, bij het opnieuw opslaan van een bewerkte foto kan je in de meeste fotobewerkingsprogramma's kiezen of je de EXIF behoudt of niet.
      Als het goed is, dan heb je de originele bestanden ook nog wel ergens op je computer staan, daar zal de EXIF altijd in zitten.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Foto's sluitertijd of diafragma

        Bij EXIF staat 0230, maar dit staat bij al mijn foto's heb ik gezien.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's sluitertijd of diafragma

          Dat is niet de EXIF info die wij bedoelen, je zit nu naar het labeltje van de EXIF-"versie" te kijken.

          Note: originele foto gebruiken om de juiste exif info te achterhalen.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's sluitertijd of diafragma

            Maar dat is de originele foto. Ik heb hem gewoon van mijn SD kaartje op mijn harde schijf gezet. En dat is wat ik er zie staan. Er staat ook nog wel de sluitertijd enz. in. Maar kan ik niet terugvinden hoe ik de foto genomen heb. BV. met nikon camera in de A of de S stand.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's sluitertijd of diafragma

              Oorspronkelijk geplaatst door Wendyke1983 Bekijk bericht
              Maar dat is de originele foto. Ik heb hem gewoon van mijn SD kaartje op mijn harde schijf gezet. En dat is wat ik er zie staan. Er staat ook nog wel de sluitertijd enz. in. Maar kan ik niet terugvinden hoe ik de foto genomen heb. BV. met nikon camera in de A of de S stand.
              Open je foto's in foto viewer en met de rechtermuisknop en dan eigenschappen kiezen, daar kies je dan details en daar zoek je naar belichtingsprogramma.

              Comment

              Working...
              X