Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn afdrukbevinding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn afdrukbevinding

    hallo ,ik heb 21 dezelfde foto's opgestuurd naar photobox in ierland, naar photoways in frankrijk en foto.com (die goedkope) in belgie.

    wat mij opviel was dat photobox en photoway dezelfde waren van kleur en contrast maar dat photobox een stuk scherper was .
    de foto.com uit belgie was zeker even scherp als photobox maar stukken bleker of helder of hoe je het ook noemt dan de 2 andere ,maar mijn witte kleuren zagen er geelachtig uit.(pas op ,slecht waren ze zeker niet )

    Daaruit vermoed ik dat photobox en photoways de juiste weergave geven van een foto.

    nu heb ik mij verleden week een nieuw scherm gekocht ,een eizo L768,daarop staan 5 instellingen :movie,text , SRGB ,picture ,custom
    als ik die fotos bekijk op SRGB of op picture dan zijn ze op het scherm helderder en ook na calibratie met de colorspyder blijven mijn foto,s helderder

    maar als ik mijn custom instel op 5500 k waarde en gamma 2,4 dan krijg ik bijna 100 % dezelfde foto's

    mijn voorkeur gaat naar photoboxs uit omwille dat ze scherper zijn dan photoways

    qua uploaden was photop.com de snelste en photobox heel traag (was in de middag)

    ik heb nog 2 vraagjes :
    1) hoe komt het dat mijn foto's stukken scherper zijn op mijn scherm dan op de afdruk , moet ik ze dan nog extra bijscherpen mijn foto,s voor ik ze opstuur ?
    2)is het mogelijk dat je foto,s op een tft scherm aan 5500 k moet bekijken en op een crt aan 6500 K ?

    groetjes christoph

Working...
X