Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastminute: fotolocaties Haspengouw - Maastricht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lastminute: fotolocaties Haspengouw - Maastricht

    Een last minute berichtje, maar morgen plan ik een fietstocht in de streek van Haspengouw (Kortessem) en Maastricht. Ik las op de kaart dat er veel kastelen in de buurt zijn. Zijn deze te bezichtigen en te fotograferen? Zijn er tips in de buurt die de moeite waard zijn om en passant te fotograferen?

    Kasteel van Alden Biesen ken ik ondertussen al.

  • #2
    Stap eens binnen bij de plaatselijke VVV of info-bureau.
    Hebben wij laatst gedaan in Tongeren en St,Truiden en daarna schitterende tochten gereden.
    Maastricht is ook de moeite, bijvoorbeeld het Jekerdal.
    Ik wens je een fijne tocht en veel plezier.

    Groetjes, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Op 21 juli ook tussen Geel en Sint-Truiden gefietst. In Sint Truiden verrast door een heuse wolkbreuk. Toen was de fun eraf om nog foto's te nemen.
      Maar het rit(je) Kortessem - Maastricht - Valkenswaard - Eben-Emael - Kortessem heeft wel wat foto's opgeleverd. Morgen zijn ze wellicht online. 'k ga nu iets eten.

      Comment


      • #4
        Hebben die auto routes eens met Harrietje gedaan, dat is echt de moeite hoor, zeker de kant van Hekx, Gingelom, Borgloon enz..

        Comment


        • #5
          De foto's van de fietstocht vind je hier
          http://www.pixagogo.com/0169495108 (laat een berichtje achter in het gastenboek)

          Een illustratie (blauwe bloem in koren in macrostand getrokken):


          De nadruk ligt echter op kastelen.

          Robby

          Comment


          • #6
            Mooie fietstocht gemaakt!
            Van het kasteel van Aldebiezen en het ezeltje van Maastricht ben ik zeker. Verder denk ik ook Printhagen van Kortessem te herkennen. Kun je nog enkele locaties noemen?
            Kortessem - Valkenswaard - Kortessem is al een serieuze fietstocht !

            Comment


            • #7
              De volgende zaken zijn gefotografeerd: Kasteel Alden Biesen, tussen Alden Biesen en Maastricht enkele landschappen, Maastricht, een kasteel/bedevaartsoordje met een duitse naam tegen Valkenswaard, het albert kanaal in Vroenhoven, het albertkanaal net in Wallonnië iets voor Eben Emael, het fort van Eben Emael, nog wat landschapsfoto's van de streek tussen Riemst en Tongeren, een wijnkasteel in Genoelselderen, een kasteel in 's Hereneldereren en Schalkhoven.

              't Was een rit van meer dan 130 km. Had ik eerder vertrokken of wat minder lang in Maastricht rondgelopen had ik nog een stukje Kortessem - Borgloon bijgedaan. Maar dat zal voor een andere keer zijn.

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de info Robby. Nu herken ik al wat meerdere foto's.
                Indien je nog eens wil fietsen in de omgeving van Kortessem en Borgloon, ga dan eens langs als de bloesems het landschap sieren!

                Comment

                Working...
                X