Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen: Canon 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gestolen: Canon 10D

    Jaja, na 24 jaartjes op deze aardkloot rond te lopen, ben ik ook eens aan de beurt...

    Gisteren (22 juli 2004) tussen 16u00 en 17u10 werd er uit m'n Audi Cabrio het volgende gestolen:

    - Fluo-oranje tas "Spencer Life 2" met EHBO-materiaal
    - Kleine zwarte tas met blauw logootje "E-One" met daarin een Canon 10D zonder geheugenkaartje of accu, serienummer 8363A016AA met een simpele plastic Canon 35-80mm zoomlens. Het fototoestel heeft al 12035 foto's getrokken tot op datum van diefstal. De zwarte tas bevatte ook nog een vervallen Go-Pass treinticket, flyers van "partyonline.be" en visitekaartjes "Armlab" en "Wouter Hermans".
    - Ontvanger Icom IC-R2 in een leder/plastic etuitje met SMA naar BNC adapter op de antenneaansluiting. Vermoedelijk serienummer 4909723113904 of 0301080.

    Plaats van de diefstal was op de Koninklijke baan tussen Wenduine en De Haan aan de Belgische kust, 200 meter oostelijker dan de kruising met de Zwarte Kiezel, in de rijrichting van Wenduine naar De Haan. Mijn wagen, een donkerblauwe Audi Cabriolet met zwart stoffen dak, vuile 17"-velgen en nummerplaat PIG-034, stond rechts van de weg geparkeerd, een dikke 30 meter voorbij een zanderig wandelpad over de duinen.

    De fluo-oranje hulptas met inhoud is vrijdagnamiddag terug gevonden voor de poort van het Zeepreventorium op de Koninklijke baan nr 5 in De Haan terug gevonden, samen met de vermoedelijk complete inhoud van het fototasje, exclusief fototoestel en het tasje zelf. Deze tas was nat van het onweer van de avond ervoor, dus vermoedelijk hebben de daders deze tas vrij kort na de diefstal gedumpt, nadat ze hadden gemerkt dat de inhoud ervan voor hun nutteloos bleek.

    Ik verwacht niets verders meer terug te vinden, maar toch doet het nooit kwaad om het signalement te verspreiden. Tenslotte spreken we hier nog altijd over een buit die in nieuwprijs ruim 2500€ waard is. Moesten jullie dus iets verdacht op Ebay of dergelijke tegenkomen, hoor ik het graag van jullie...

    Tenslotte: M'n 10D is weg en heb vrij snel een replacement nodig. Even verder sparen en een dikke 1D mk2 kopen? Een tweedehands 1Ds? Een tweedehands D60? Of terug een 10D? Of, gezien ik ook een lens kwijt ben eens een 300D proberen? Of Nikon gaan en een D70 aanschaffen? Thanx, alleman!

  • #2
    May they rot in hell...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Ik hoop het niet voor jou, maar als je 'm nooit meer terugvindt dan hoop ik dat hij het begeeft op het 12036ste shot!
      Nikon D70s
      AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
      Hier woon ik (ongeveer)

      Comment


      • #4
        Uit een Audi Cabrio ?? dus alles lag voor het oprapen.
        Is dat niet een beetje slordig?
        Van de andere kant mag het niet kunnen dat andere mensen dingen van eigenaar verwisselen zonder het te vragen

        Comment


        • #5
          Ter info: de wagen was gesloten, het dak was gesloten, het alarm stond op, geen van de gestolen waar lag duidelijk in het zicht. De wagen zag er leeg uit. Het fototoestel en de eerstehulptas zijn uit de gesloten kofferruimte gestolen.

          Gezien dat we kampeerden op een camping met een tent, en we zelf aan het strand lagen, was de auto de énige gesloten ruimte die ik had, en ik achtte het dan ook dat de camera op de meest veilige plaats lag. Ja, ik had 'm ook rond m'n nek kunnen hangen, maar daar schiet ik nu niet mee op.

          Comment


          • #6
            Het is wel elk jaar hetzelfde,met de toeristen komen ook de dieven en ander soort gespuis naar de kust,en ja ,alles mag op slot zijn,veel kans dat u uw waardevolle spullen kwijt raakt.
            Als je observeert ,met een kijker,vanuit de hoger gelegen appartementen,bv.te bredene,zie je regelmatig verdachte bewegingen aan de geparkeerde wagens.u bent zeker de enige niet.
            Met een goede long riffle, zou je ze het zeker afleren,maar dat mag niet,denk ik.
            Imac en Canon... de max

            Comment


            • #7
              Originally posted by timon
              Het is wel elk jaar hetzelfde,met de toeristen komen ook de dieven en ander soort gespuis naar de kust,en ja ,alles mag op slot zijn,veel kans dat u uw waardevolle spullen kwijt raakt.
              Als je observeert ,met een kijker,vanuit de hoger gelegen appartementen,bv.te bredene,zie je regelmatig verdachte bewegingen aan de geparkeerde wagens.u bent zeker de enige niet.
              Met een goede long riffle, zou je ze het zeker afleren,maar dat mag niet,denk ik.
              Zeer spijtig. Dit is meteen ook de reden waarom ik een vrij dure uitrusting gewoon verkocht heb, ik nam dat peraktisch nergens meer mee heen, je kan het niet in de tent, niet in de auto, euh... waar dan wel achterlaten? Het is k*t, maar ons systeem is zo tolerant voor "kleine" criminaliteit dat je er weemoedig van word.

              Comment


              • #8
                Originally posted by wooter
                Ter info: de wagen was gesloten, het dak was gesloten, het alarm stond op, geen van de gestolen waar lag duidelijk in het zicht. De wagen zag er leeg uit. Het fototoestel en de eerstehulptas zijn uit de gesloten kofferruimte gestolen.
                Sorry da'k hier eventjes op inpik: dat is fout, hé. Een wagen die er van buiten af leeg uit ziet wordt altijd geviseerd door dieven. De reden is simpel, als je al je rommel uitgestald liggen hebt in je wagen en er ligt daar niks waardevols tussen, dan vervolgen ze hun weg (onnodig risico's te lopen om een magere buit), maar als ze een perfect lege wagen zien (zeker als dat dan nog eens een dure cabrio is) dan gaat er een belleke rinkelen, en mag je er donder op zeggen dat je prijs hebt.

                Mijn broer rijdt al tien jaar rond met een koffer die niet op slot kan. Heeft nog nooit problemen gehad ondanks dat daar soms dure spullen in liggen. De wagen is een oude roestbak en van binnen ziet het er uit als een stal (en dan druk ik mij nog beleefd uit) - er blinkt daar natuurlijk nooit iets kostbaars tussen...

                Enkel mijn 2 Eurocenten...

                Is natuurlijk sneu en ik hoop dat de dief mag rotten... (enfin, 'k ging onvriendelijk worden.)
                Kunnen ze nu eens niet gewoon met hun pollen van andermans gerief blijven?
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Wat vervelend voor je, Wooter
                  Wij zijn ook campingfans en ik ken je situatie maar al te goed. Het is natuurlijk gemakkelijk om hier op het forum achter een toetsenbord te zeggen je had dit of je had dat moeten doen. Het is nu gebeurd en gedane zaken nemen geen keer.

                  Ik hoop dat jouw oproep om dit signalement te verspreiden iets mag opleveren, al is de kans natuurlijk klein. Het is misschien nuttig om ook op andere fotosites deze gegevens te posten. Vroeg of laat komt zo'n gestolen camera toch op de 'markt'(tenzij de crimineel toevallig zelf een fotoliefhebber zou zijn). Het bewijs dat het serienummer ergens op noteren geen overbodige zaak is, wordt hier nog maar eens bewezen.

                  Overigens welkom op het forum, Wooter. Hopelijk blijft het niet bij dergelijke trieste mededelingen

                  K@rel
                  Is this the real life? Is this just fantasy?
                  Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                  Comment


                  • #10
                    Nog even verduidelijken dat de wagen er vanbinnen helemaal niet leeg uitzag. Aan CD's en andere prullaria is men niet gekomen. Men heeft ook niets gesloopt, dus ik vermoed dat het alarmsysteem wel degelijk heeft gewerkt en men snelsnel op goed geluk wat heeft meegenomen. Jammer genoeg net twee dingetjes die erg kostbaar zijn...

                    Kennen jullie verzekeringen voor dergelijke ongein? Nadat ik m'n 10D had gekocht, liep ik al met dit idee rond, maar m'n makelaar kon me toen niet verder helpen... Aangezien ik één keer genoeg vind, hoor ik 't graag als ik een verzekering op m'n toekomstig toestel en materiaal vind...

                    Comment


                    • #11
                      het is niet altijd 'n toevallige gebeurtenis....
                      dieven die weten waar 'n slag te slaan valt, hebben je meestal al 'n tijdje in 't vizier...
                      net gelijk de topic bestolen in warenhuis....
                      als je gezellig gaat winkelen en je ziet steeds dezelfde mensen rond je hangen (tja, wie let daarop), dan heb ik al 'n beetje argwaan...

                      Comment


                      • #12
                        Een familielid heeft overlaatst hetzelfde meegemaakt... Hij heeft een tas met een laptop en een heleboel andere prullaria, in de tas zitten onder andere contracten van klanten... Hij parkeert rond het Bouwcentrum in Antwerpen, er was na lang zoeken maar één plaatske te vinden. Hij stapt uit, neemt z'n laptoptas en zijn cravatte, en legt alles mooi in de koffer. Hij ziet iemand aan de overkant van de straat die er verdacht uitziet, en nogal schichtig doet. Dit betrouwt hij niet echt, maar aangezien hij al een half uur had rondgereden voor die plaats te vinden beslist hij om toch maar te blijven staan. Twee uur later komt hij terug aan de auto, staat de politie ernaast, en is het raam van de koffer aan de kant waar hij de tas had gezet ingeslagen (Audi A6 Avant, dus de koffer is alleen beschermd door een afdekzeil).... Enkele dagen nadien heeft hij gelukkig al zijn paperassen terug gekregen, die waren in de struiken gevonden door een buurtbewoonster...

                        Als je iets waardevols in je auto hebt, laat het dan nooit zichtbaar achter, als je het in je wagen moet achterlaten, zoals in Brussel, Antwerpen of misschien zelfs aan de kust... steek het dan voor je vertrek in de koffer. Doe dat nooit ter plekke!!!
                        Stop desnoods eerst ergens om je materiaal weg te leggen, of rijd van je parkeerplaats weg en parkeer ergens anders wanneer je materiaal in de koffer gelegd hebt...

                        Als je iets niet vertrouwd, maak dan dat je daar weg bent, vertrouw op je instinct.

                        Hopelijk zie je je materiaal ooit nog terug Wooter, en klissen ze die pikkedieven!

                        Comment


                        • #13
                          Wreed erg en kan overal gebeuren maar ...
                          Zoiets laat je (beter) niet achter in een wagen
                          Je trekt meestal zelf de aandacht door het er in te steken als iemand dit in het oog houdt
                          Aan de kust of andere vakantiebuurten steekt iedereen alles in de koffer
                          En hoe duurder de wagen hoe meer dat ze denken dat je dure spullen hebt

                          En ter info ... mijn verzekering diefstal van de woning dekt het volgende zonder supplement :
                          Diefstal in huis met of zonder inbraak (misbruik van vertrouwen), diefstal in afgesloten ruimtes tijdens verlof (hotelkamer, huurwoning, ...) en diefstal met geweld (op straat uit uw handen gesleurd) maar niet in de wagen. Enige beperking is een max terugbetaalbaar bedrag van 60.000BEF indien het niet in de eigen woning gebeurt. Ik vind dit beter dan niets voor een dienst inbegrepen in de basisverzekering diefstal van je woning.

                          En vergeet niet ... uw toestel bevat electronische componenten, dus als de electronica volledig stuk gaat wordt dit ook als kortsluiting aanzien en is dit gedekt door de brandverzekering ... (indien het aangesloten was op een stopcontact natuurlijk, maar wie gaat het tegendeel beweren)
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            En als ik me niet vergis (en het inderdaad daar was) staat er nu een bord met een (tekst)waarschuwing + tekening van een gebroken ruit.(m'n vrouw zag dit gisteren en het viel haar op daar het maandag en dinsdag er nog niet stond (mij natuurlijk niet). Gaan er ook regelmatig naar toe als we de kans hebben (meer m'n vrouw en dochter dan ik) - t'is slechts 15 km van waar ik woon...
                            Deze week 3 keer geweest en steeds lag m'n camera in de koffer (een Avant), heb ik dus geluk gehad.......
                            En ja, zoals elke zomer is het een echte plaag aan de kust maar wat doe je er aan - als het alarm afgaat van de wagen kijk toch niemand alsook heeft niemand iets gezien...
                            Het enige dat helpt is een diefstalverzekering voor de wagen (een goeie, 1 waar inhoud mee verzekerd is..) en dan nog....
                            Hopelijk hebben ze snel die dieven en je materiaal...
                            daVinci
                            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                            Comment


                            • #15
                              Voor Wooter is het dan wel te laat maar voor alle anderen die wel eens dure spullen achter (moeten) laten in de wagen het volgende: er bestaan zgn auto-kluizen die je dmv stevige bouten in je wagen verankerd. Ikzelf heb er een die nog het best vergeleken kan worden met een metalen emmer van +/- 20cm diep en 20 cm diameter met daarop een stevig metalen deksel voorzien van cilinderslot. Het geheel is gemaakt uit 3 mm staal. Kostprijs ? 65 euro (zelf geplaatst).
                              Verkrijgbaar in de betere doe het zelf zaken.

                              Hopend dit nooit nodig te hebben....

                              Comment

                              Working...
                              X