Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

    SD OOSTDUINKERKE " De garnaalvissers"


    Zaterdag 29 november 2014









    Om het 15-jarig bestaan af te sluiten organiseren we nog een Familiale SD te Oostduinkerke waar we de garnaalvissers gaan bezoeken.
    Samen gaan we een garnalenvangst doen, helpen deze sorteren, koken en samen degusteren met een aperitiefje.

    Hebben dit jaar een boottocht gedaan, gaan de luchthaven bezoeken en het enige wat ons nog ontbreekt is een uitstap met een huifkar.





    Dagindeling



    Op zaterdag 29 november 2014 om 12.00 hr komen we samen te Oostduinkerke in de Paardenhoeve, gelegen in Labeurhoek nr 2.




    Op bovenstaande foto kan je zien wanneer je afslaat van de Nieuwpoortsteenweg dat je rechts moet aanhouden, links is verboden richting.
    Dan het eerste straatje heb je rechts de Paardenhoeve en links, enkele meters voorbij de woning kan je uw wagen parkeren.
    (Zie onderstaande foto)





    Op deze foto heb je beter zicht van de parking.




    Van de Paardehoeve gaan we met de huifkar richting zee alwaar we gaan garnalen vangen.
    Als je droge voeten wil behouden tijdens het fotograferen zeker laarzen dragen of lieslaarzen en voor de “Die Hards” is een waadpak zeker aanbevolen.

    Na het vangen van garnalen en foto’s terug met de huifkar naar de hoeve, aldaar worden ze gesorteerd en gekookt en kunnen we ook onze gevangen garnaaltjes eventjes proeven met een aperitiefje.




    Garnaalvisser
    Vandendriessche Dominique
    Onze gastheer



    Een filmke van de garnaalvissers in actie

    http://vimeo.com/110143031



    Rond 12.45 hr vertrekken we dan met de huifkar richting zee voor de garnalenvangst.




    Na de garnalenvangst gaan we terug naar de Paardenhoeve alwaar we de gevangen garnaaltjes gaan sorteren, koken en degusteren met een aperitiefje.






    Om 17.00 hr is het avondeten voorzien voor de mensen die zijn ingeschreven.
    Inschrijven kan je met onderstaand inschrijvingsformulier.


    Inschrijvingsformulier



    MENU:




    Vispannetje 19,00
    Spaghetti 12,00
    Kinder spaghetti 08,00
    Koude schotel 12,00


    Een gratis drank is inbegrepen, degene die iets zwaarder willen drinken (trappist, duvel, leffe of glaasje wijn) dienen 1 euro zelf bij te betalen.



    Deelnemerslijst:


    01 Bachus1909
    02 Francis1950
    03 Roggen Jan
    04 Roggen Jan
    05 Lagrou Kurt
    06 Coenen Eddy
    07 Luc Van Brussel
    08 Luc Van Brussel
    09 Bert Belaen
    10 Marc Poelman
    11 Marc Poelman
    12 Dirk Vernemmen
    13 Pascale Schotte
    Last edited by Bachus1909; 24 november 2014, 17:57.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

  • #2
    Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

    Zaten we op te wachten, graag inschrijven voor 2 personen. Blijven ook eten , zullen later het inschrijvingsformulier invullen

    groeten Luc
    http://lvbfoto.jimdo.com/

    Comment


    • #3
      Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

      Ah, leuk initiatief! Zeker mijn vrouwtje heeft hiervoor veel interesse!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

        lijkt me een koude en natte onderneming maar wel leuk.
        ga in overleg met het parlement.
        tis nl nogal kort dag hè, Corien haar diensten liggen al vast.
        maar als het lukt gaan we mee.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tis nl nogal kort dag hè . . .
          @ Bouk,

          klopt, de dag is kort maar om zoiets te organiseren moet je rekening houden met de laag waterstanden.
          Die dag was het de gunstigde dag, laagwater juist na de middag.

          Je moet in uw achterhoofd rekening houden met het weer.
          Als het gewoon regent kan alles doorgaan, tegen de kou moet jij je zelf kleden.

          De voorbereiding van de vissers is wel interessant alsook na het vangen dan komt het sorteren, het koken en het degusteren met het nodige nat.

          Tijdens mijn voorbereiding van deze SD ben ik eens helemaal kletsnat geworden, als je begrijpt wat ik bedoel
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .

          Moet er wel bijvertellen dat het zeer regenachtig was
          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

          BD0460BE

          Comment


          • #6
            Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

            Hallo,

            Prachtig initiatief.
            Inschrijven voor twee personen inclusief eten.

            mvg
            Marc
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

            Comment


            • #7
              Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

              Aan iedereen, vanaf NU kan je U inschrijven voor deze SD.

              Deze sluit af op vrijdag 21 november 2014

              Voor het goede weer zal ook worden gezorgd.
              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

              BD0460BE

              Comment


              • #8
                Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                Ik ben al ingeschreven en jullie . . . ???

                Eventueel heb 2 carpool plaatsen vanaf Emblem (Lier) heen en terug ook
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                BD0460BE

                Comment


                • #9
                  Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                  Ik heb me net ook ingeschreven.
                  De prijzen bij de aankondiging stemmen niet helemaal overeen met de prijzen op het inschrijvingsblad!!
                  Wanneer wordt er betaald?
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                    Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                    De prijzen bij de aankondiging stemmen niet helemaal overeen met de prijzen op het inschrijvingsblad!


                    Klopt, we zien het nu, de prijzen komen niet overeen.

                    Dus we houden het op de prijs die je krijgt bij de inschrijving.

                    Gelieve die prijs te betalen MET uw inschrijvingsnummer.

                    Daarna zal je op het Forum bij de deelnemerslijst ingeschreven worden.

                    Kan je zelf nagaan dat uw betaling is toegekomen.
                    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                    BD0460BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                      Voila, bij deze ook ingeschreven.

                      Als het weer gunstig is op zaterdag en zondag dan maak ik er een weekendje van, zo niet dan pendel ik graag mee met jullie vanuit Lier.
                      Zal enkele dagen ervoor de weerkaarten bekijken en dan geef ik nog wel een seintje.
                      Zal straks de overschrijving betalen en mijn waadpak inspecteren of er geen scheurtjes in zitten, kijk er al naar uit om lekker op het strand uit te waaien.

                      Groetjes,
                      Edje C.
                      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                        Hello,

                        tot wanneer kan men inschrijven?

                        Een kwalijke val (eind oktober) met bloeduitstorting en operatie achteraf maken dat ik momenteel niet erg mobiel ben.
                        Ik mag/kan momenteel niet met de auto rijden en stappen is nog niet zoals gewenst (mijn been zit in een drukverband).
                        Morgen moet ik op controle bij de chirurg en krijg dan eventueel fiat om te mogen autorijden en wandelen.
                        groetjes
                        Hubert
                        groeten,
                        Hubert

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                          Ondertussen ook ingeschreven.
                          Ben ook aan het overwegen er een weekendje van te maken, zodat ik 's avonds nog een pintje kan drinken , en zondag rustig terug huiswaarts ga rijden.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                            Gelukkig heb ik nog eens een zaterdag kunnen vrijmaken.
                            Bij deze dan ook ingeschreven.
                            Zijn er nog mensen die bij goed weer er een volledige dag van gaan maken?
                            Iemand die de buurt daar kent voor interessante fotografische plekjes?
                            grtjes,

                            Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Oostduinkerke "De garnaalvissers" op zaterdag 29 november 2014

                              Hier is de agenda voor zaterdag wat gecompliceerd geworden, dus ik vrees dat ik voor een keer er een 'BD-loos' weekend van moet maken...
                              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                              Comment

                              Working...
                              X