Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

    Ik vraag me af hoe jullie proberen zichtbaarheid te geven aan jullie foto's?

    Ikzelf zet ze op
    - Fabebook
    - 500px
    - Hier
    - Instagram
    - Flickr
    - 1x

    Maar ik zoek nog goede manieren om foto's zichtbaarheid te geven.
    Zo kan je bvb je foto's sturen naar Vogue en andere online magazines.

    Wat doen jullie zoal?
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

    getty, corbis, jupiter, Alamy, veer, RooM, enz ...en hun partners.

    Wil je bekeken worden, of wil je opdrachten en centjes verdienen?
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

    Comment


    • #3
      Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

      Als je een website hebt zou je "links" kunnen hebben naar andere websites. Die dan terug "linken".
      Toen wij nog een website hadden voor ons restaurant had ik een pagina met allemaal links naar culturele dinges...

      Ook had ik een link, op de homepage, naar de website van een zeer gewaardeerd BD lid. Die dan op zijn beurt een link had naar mijn website. 'k Ben dat BD lid nog altijd dankbaar daarvoor .
      Die link hoeft zelfs niet zichtbaar te zijn. Of je kan die toewijzen aan een foto.
      Als die foto 1pixel groot is, en dezelfde kleur heeft als de achtergrond, valt het niet op. Maar de Google machine neemt dat gretig die mee.( Vroeger toch... ).

      Ik ging zelfs zo ver dat ik links had naar andere restaurants in de omgeving. ......EN : het hielp om mijn site een hoge ranking te geven. (Ze noemen dat concullegas helpen )
      En het hielp om, samen met sommige concurrenten, onze straat tot de "betere restaurant"-straat van Brugge te helpen worden. ..... Dank U Google

      Daarom ben ik verwonderd dat vele BD'ers "vergeten" om op hun website één, of beter meerdere, links naar BD te zetten.
      Je hoeft dat niet als liefdesverklaring voor BD te zien ( ), maar als een symbiose waar Google op verlekkerd is. Vooral als je met fotografie bezig bent.
      BD is een reus in onze contreien. Een link naar BD op je website doet je ranking enorm stijgen.
      Als ik het vandaag zou moeten herdoen zou ik de symbiose met Shoot en CEWE overwegen. Een link is een link en is voor beiden goed. Jij bent een van die beiden.

      Besluit : linken, linken, linken.
      Last edited by Skitch; 4 november 2014, 00:17.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

        'k Heb even naar de metadata van http://www.dewestelinckphotography.com/ (Oops : een extra link ) gekeken.
        Daar staat niet "genoeg" op : people, fantasy, portraits en photography, neil de westelinck.
        Dat is NIET genoeg.

        Op de enige pagina die ik nog over heb van mijn website staan er nog een hele boel keywords. EN DAT HELPT !! Dat zijn snoepjes voor Google.
        Alhoewel onze website al bijna twee jaar slechts uit één pagina bestaat heeft die ENE pagina nog 4 links (naar de nieuwe uitbater sinds bijna twee jaar) en die hele hoop keywords.

        Google maar : "chinees restaurant Brugge" en je vindt ons nog altijd, alhoewel we al lang niet meer "bestaan".

        Besluit : keywords, keywords, keywords
        Last edited by Skitch; 3 november 2014, 23:05.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

          Ja, ik moet zeggen, dat mijn website al een tijdje niet geüpdatet is.
          Vooral omdat ik meer bezig ben met de foto's nu.
          Zo wil ik ineens een hele update doen van de website met een portfolio waar ik helemaal achter sta.
          Maar, ik wil niet echt links gaan zitten plaatsen op mijn website.
          En heb al een blog geprobeerd maar eerlijkheid aan mezelf: ik hou dat niet vol en kwalitatief is het ook niet.
          Of ik zou het al moeten uitbesteden aan iemand die deftig kan schrijven. Maar je moet iets te vertellen hebben ook.

          Op dit moment is het vooral om mijn foto's te kijk te zetten, nog niet zo zeer voor opdrachten binnen te halen.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

            -----
            Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:32.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

              Ik ben voornamelijk aan het fotobloggen via Flickr, waar ik een aantal mensen geregeld volg.
              Niets professioneel dus.

              Nu raadt men me aan via Instagram ook te beginnen. Het aantal users van Instagram heeft vorig jaar zelfs Twitter overstegen, en het is door Facebook opgekocht.
              Enige nadeel is dat je via Instagram enkel mobiel kan uploaden.

              Voordeel van Flickr is ook dat je makkelijk kan organiseren, mapjes maken, sharen en embedden op fora etc...

              Comment


              • #8
                Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                iets wat mij ook erg interesseert dit onderwerp, ben benieuwd naar de antwoorden.

                @ Skitch, je spreekt over de metadata van die website.
                Kan je dat bij elke site zien ? Wat zie bvb bij die van mij staan ?
                Staat hieronder in m'n handtekening

                Alvast bedankt !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                  Ik ben behoorlijk actief op flickr, waar ik me dan ook iets meer op concentreer, hoe je daarbij kunt linken weet ik niet, keywords zijn daar tags maar of die tags door google opgepikt worden weet ik niet....

                  Veel zichtbaarheid aan je foto's geven begrijp ik, maar hoe doe je dat op 6 platformen tegelijk??

                  Heb ook een 500px account en eentje op instagram maarre....
                  Op instagram ist vierkant hé, ik bepaal liever zelf de afmetingen/verhoudingen van mijn foto....

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Ik ben behoorlijk actief op flickr, waar ik me dan ook iets meer op concentreer, hoe je daarbij kunt linken weet ik niet, keywords zijn daar tags maar of die tags door google opgepikt worden weet ik niet....

                    Veel zichtbaarheid aan je foto's geven begrijp ik, maar hoe doe je dat op 6 platformen tegelijk??

                    Heb ook een 500px account en eentje op instagram maarre....
                    Op instagram ist vierkant hé, ik bepaal liever zelf de afmetingen/verhoudingen van mijn foto....

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    Instagram heeft dat een paar maand geleden aangepast... je kan nu ook je gewone formaat gebruiken!

                    Ik ben nu recent gestart met een Blog op men website.
                    Hopelijk krijg ik hierdoor meer bekijks via google...
                    ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
                    Freelance bedrijfsfotograaf
                    klikerdeklik hier voor mijn website!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                      Voor mij is Smugmug een goede oplossing om de foto's van evenementen (maar ook andere foto's) online te laten bekijken (en dat werkt prima, de laatste jaren waren er altijd meer dan drie miljoen hits per jaar).
                      Facebook gebruik ik eigenlijk alleen maar om de link naar mijn foto's door te geven als ik op een evenement foto's heb gemaakt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                        Als je zoals Bart veel op evenementen fotografeert is het m.i. vooral de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen de foto's kunnen zien, zonder daarom elke keer "waw" te moeten zeggen, eerder om journalistieke redenen (dit wil helemaal niet zeggen dat Black B@ndit geen goede fotos maakt, integendeel, wat het aantal hits bewijst ).

                        Maar er zijn zo verschrikkelijk veel ambitieuze (amateur) fotografen in de wereld dat je jezelf eerder gaat frustreren als je hits najaagt voor je eigen ego.
                        Voor je het weet ben je meer tijd kwijt om vriendjes te zoeken dan wat anders.
                        Als je er moet van leven is het nog iets anders, alle respect daarvoor.

                        Ik heb enkel nog een privé website voor mijn familiefoto's, momenteel zet ik de dingen om te sharen op Flickr om praktische redenen.
                        Snel, gratis, onbeperkt aantal grote foto's, en de hele wereld zit erop (en dan voel je je wel klein).
                        Wat ik daar nog niet opgelost heb is een link naar mijn originele file.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                          Flickr is op zich niet slecht. Ik heb er al jarenlang een account. Het enige negatieve op Flickr vind ik dat je daar ook de grootste troep tegenkomt. Echt gore foto's. Flickr zou dat exht eens moeten gaan uitmesten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                            Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                            Instagram heeft dat een paar maand geleden aangepast... je kan nu ook je gewone formaat gebruiken!
                            Ik heb dat eens getest onlangs.
                            Hij laat wel toe om horizontaal of vertikaal te kiezen. Maar als je 2x3 formaat oplaadt, snijdt Instagram er automatisch een stuk van af.
                            Om zo tot een formaat te komen dat in de layout van de previews op Facebook past.

                            Dat dwingt je dus om toch terug vierkant te kiezen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Online zichtbaarheid geven aan je fotografie.

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Ik heb dat eens getest onlangs.
                              Hij laat wel toe om horizontaal of vertikaal te kiezen. Maar als je 2x3 formaat oplaadt, snijdt Instagram er automatisch een stuk van af.
                              Om zo tot een formaat te komen dat in de layout van de previews op Facebook past.

                              Dat dwingt je dus om toch terug vierkant te kiezen.
                              dan is er nog een trucje...
                              Je foto vierkant maken met boven en onderaan een witte band...
                              Dan kan je natuurlijk de borders en filters van instagram niet gebruiken...
                              ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
                              Freelance bedrijfsfotograaf
                              klikerdeklik hier voor mijn website!

                              Comment

                              Working...
                              X