Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ring Light ervaringen? DIY

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ring Light ervaringen? DIY

    Dit weekend de handen uit de mouwen gestoken om zelf een ringlamp in elkaar te knutselen, daar het me altijd al leuk leek om die typische iconische portretfoto's te maken, maar een ringlamp van degelijke grootte vindt je niet gemakkelijk, en kost vaak nog eens veel geld.

    Dus snel even naar de doe-het-zelf zaak gereden en een houten plank, elektriciteitsdraad, 16 lampen en sockets en een stekker gaan halen, en beginnen met knutselen.


    Het heeft zo'n 2-3tal uurtjes geduurd, maar ik ben best trots op het resultaat, en vooral de schitterende belichting op portretten. Het ontwerpje is zo'n 75cm in diameter, met 16 goedkope hallogeenlampjes (warm!) compleet met schakelaar en een ring om aan een haak in het plafond te bevestigen, en twee blokjes aan de rand om op een statief te bevestigen.
    De houten ring is zwart geschilderd zodat enkel de ronde lampjes zichtbaar zijn in de reflectie van de ogen. In totaal ongeveer 500watt, met een parallelle verbinding tussen de lampen. Ik kon er ook nog een dimmer tussen hangen maar ik speel liever met de instellingen van de camera.

    Zijn er nog die ervaring hebben met een ringlamp, aangekocht of geknutseld? Love it/hate it?
    Airbrush artiest, amateur fotograaf, fitness enthousiast
    Gear: Nikon D7000, Nikon AF-S 18-105mm f/3.5-5.6G VR kitlens, Nikon AF 50mm f/1.8D prime lens, Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 ED DX, Sigma 10mm f/2.8 HSM fisheye lens

  • #2
    Re: Ring Light ervaringen? DIY

    Tja, als je extra verwarming wil tijdens de fotoshoot is dit wel een goede optie denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: Ring Light ervaringen? DIY

      Dat zal in ieder geval wel een speciaal effect geven, de foto's willen we natuurlijk wel zien.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Tja, als je extra verwarming wil tijdens de fotoshoot is dit wel een goede optie denk ik.
      Als ze de stroom binnenkort uitschakelen, dan weten we waar het aan ligt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Ring Light ervaringen? DIY

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Tja, als je extra verwarming wil tijdens de fotoshoot is dit wel een goede optie denk ik.
        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        ............................ Als ze de stroom binnenkort uitschakelen, dan weten we waar het aan ligt .
        Die airco die er dan bijgehaald wordt zal de dader zijn.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment

        Working...
        X