Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rugzak.

    Kan er mij iemand zijn ervaring meedelen in het gebruik van een sling back, dat is z'on rugzak met 1 riem dwars op de rug, zou graag weten of dit aangenaam zit, en praktisch is in gebruik.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Rugzak.

    gewoon even in de plaatselijke zaak gaan proberen zou ik zeggen...
    ikzelf heb gewoon gekeken naar wat ik dacht nodig te heben en dan googelen maar.... is goed uitgedraaid...
    is tamrac evolution 8 geworden en ben er al bij al echt tevreden over, plaats genoeg en belangrijk voor mij: ook plaats voor niet-cameragerief.
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Rugzak.

      Heb zelf een Lowepro Slingshot 300 AW en wil geen andere meer.
      Ik trek de riem over de buik strak aan zodat de riem over de schouder weinig of niet drukt.
      Ik wil nl geen druk op de schouders omdat dit snel pijnlijk wordt voor mij.

      Comment


      • #4
        Re: Rugzak.

        o ja, die tamrac heeft buikriem, en kan je omtoveren tot slingback (riem dwars over de rug)
        is moduleerbaar maw
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Rugzak.

          Ik heb de lowepro slingshot 102 AW, in begin is deze goed tot je een statief meeneemt en ook aan de sling vasthangt, dan krijg ik toch zeer snel last van de schouder omdat alle gewicht op 1 schouder komt. Mijn volgende fototas wordt de Lowepro Flipside 400 AW, dit is een gewone rugzak die je als een gewone rugzak draagt en ook naar voor kunt draaien voor aan je fototoestel te geraken en het is nog veiliger ook want niemand kan aan je fotogerief want de opening zit op je rug.

          http://store.lowepro.com/flipside-400-aw

          Comment


          • #6
            Re: Rugzak.

            Heb ooit een Slingshot 300AW gekocht omdat het systeem me wel handig leek. Maar het gebruik was minder handig alhoewel dat misschien van het gewicht dat je erinsteekt afhangt. Bij mij was dat een middenformaat met enkele lenzen. Zolang die op je rug hangt valt het mee door de brede riem, maar het hangt wel altijd over dezelfde schouder. Maar als ik die onder mijn arm doortrok zodat de zak vooraan komt, komt de helft van je kleding mee zodat je daar als een uitgewaaide vogelschrik staat. En als je hem als pure rugzak gebruikt moet je wel altijd het gewicht over je hoofd tillen. Eenmaal op grond rechtop is het ook niet zo handig als een echte rugzak omdat de opbergvakken erop gemaakt zijn om open te gaan als die vooraan op je buik hangt. Misschien dat voor een klein licht fototoestel dit allemaal anders uitdraait. Proberen is de boodschap, maar zie dat je er toch minstens je eigen toestel inzet.

            Comment


            • #7
              Re: Rugzak.

              Sven01001, ik kan niet goed volgen, sorry, het model dat jij vermeld, 400AW is een gewone rugzak, en wordt zo ook gebruikt, daar de opening op je rug zit moet men deze volledig afleggen om toegang te krijgen tot uw materiaal, als ik het goed begrijp?
              Ik weet het mijn zoektocht is nog niet gedaan, en ik zal uiteindelijk toch is een winkel binnen moeten binnen stappen om alles is uit te proberen, maar de info die ik hier kan krijgen is van goudwaarde.

              Comment


              • #8
                Re: Rugzak.

                Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
                Sven01001, ik kan niet goed volgen, sorry, het model dat jij vermeld, 400AW is een gewone rugzak, en wordt zo ook gebruikt, daar de opening op je rug zit moet men deze volledig afleggen om toegang te krijgen tot uw materiaal, als ik het goed begrijp?
                Ik weet het mijn zoektocht is nog niet gedaan, en ik zal uiteindelijk toch is een winkel binnen moeten binnen stappen om alles is uit te proberen, maar de info die ik hier kan krijgen is van goudwaarde.
                Als je de buikriem dicht heb kan je de armen uit de schouderriemen doen en de rugzak naar voor brengen en kan je in het compartiment waar je materiaal zit. ik ben er tevreden van en veel plaats. Ik heb vroeger de slingshot van lowepro gehad fijne tas met redelijk wet plaats, alleen als ik mijn 70-200 op de camera liet en wou die in de slingshot steken was de plaats toch een beetje krap.
                Hier is een link waar je rugzakken kan vergelijken aangaande materiaal wat er in gaat en dit dankzij reviews van gebruikers en ook met foto's.

                Comment


                • #9
                  Re: Rugzak.

                  Welke slingshot had je dan ? Want ga ook sigma 70-200 kopen en wil zo een rugzak maar twijfel ook tussen de 400 en de 500 aw

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rugzak.

                    Ik heb zowel de slingshot 300 AW als de flipside 300. Ik gebruik de slingshot vooral om alles in te vervoeren, omdat die volgeladen toch niet zo makkelijk draagt over één schouder. Voordeel is dat die wel een regencover heeft. Bij mij zit er een 6D met grip en een 70-200 erop met de zonnekap omgekeerd, en dat is geen probleem. Dan kunnen er nog drie of vier kleinere lenzen in, plus mijn flitser en nog wat ander gerief. De 400 is dus nog groter en zou voor jou zeker geen probleem mogen zijn.
                    Voor trektochtjes gebruik ik mijn flipside. Die is kleiner, maar ik neem ook nooit al mijn lenzen mee. Meestal twee lenzen, en de flipside heeft ook een voorziening om een statief te bevestigen. Ik vind hem handiger dan de slingshot. Lichter vooral, en het gewicht is beter verdeeld.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rugzak.

                      IK gebruik ook de flipside 300. Daar krijg ik al mijn materiaal en en niemand kan in de tas wanneer je hem draagt, want de ritssluiting zit op je rug.
                      Als je de buikriem gebruikt kan je inderdaad de schouderbandjes loshalen en kan je de tas als een tafeltje voor je buik hangen. Zo kan je aan je materiaal zonder de tas op de grond te leggen.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rugzak.

                        Een andere mogelijkheid is de Kata 3n1. Die kan je zowel als slingbag als als gewone rugzak gebruiken.
                        Ik had eerst de LowePro Slingshot maar met al het gewicht op één schouder werd dat toch zwaar.
                        De Kata kan je met beide schouderriemen dragen en als het nodig is één riem losklikken en dan als slingbag gebruiken.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rugzak.

                          Ik eens in dit forum onderdeel: dat is er voor bedoelt:

                          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                          Comment

                          Working...
                          X