Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

    De allereerste inzending, op de eerste dag van de Challenge trouwens, behoudt vanaf dat moment stevig de eerste positie. Dat is een prestatie die zelden gezien is, en ik wil de winnaar Frakske daarvoor ook feliciteren. Je wilde er ditmaal snel bij zijn, omdat je vorige keer te laat was zeker? Of omdat je vermoedde dat er nog een hele rij trage slakken zouden passeren? Ja, we hebben er een aantal gezien, waarvan zelfs eentje in combinatie met een schildpad (M...)! Naast slakken ook verschillende, soms erg mooie rupsen.
    ifiamminghi behaalt de zilveren medaille met -volgens mij- een foto die misschien wel het beste aansloot bij het gekozen thema. Ik ben geen liefhebber van zwart/wit maar dat grijze straatbeeld, met daarin die grijze, trage, oude dame, was ongeveer wat ikzelf in gedachten had ditmaal.
    En tantine is misschien wel even uit de top drie geweest, maar bewijst met haar trage seconden dat zij nog steeds een geduchte Challenge-fotograaf is, en behaalt met haar inzending brons. Nog vroegere winnaars vooraan: VQB op vier, met een speed-slak en Woody04 op 6 met een trage varen.
    Proficiat aan alle deelnemers, en ik kan het niet genoeg herhalen: dank aan iedereen die elke maand opnieuw de Challenge mee vorm geeft en levendig houdt.

    Nu maar afwachten wat er verborgen is.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

    Proficiat Fraksje met het slakske! ��

    En ook aan alle anderen, of course!

    Iz.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

    Comment


    • #3
      Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

      Frakske, dikke proficiat met je overwinning.
      En ja, mijn bloem is een Spathiphyllum, maar dat wist ik echt niet.
      Bedankt voor de info.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

        Frakske, proficiat met je overwinning.

        Comment


        • #5
          Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

          Vorige maand is het eerste record gesneuveld: met 238 deelnemers heeft de Challenge dit jaar al één deelnemer meer dan in 2010.
          Met nog twee maanden te gaan, zie ik het aantal 'nieuwelingen' en het aantal 'oudgedienden' ook verbeterd worden in 2014.
          Bovenstaande geldt voor de tijdrekening vanaf 01-01-2010.

          Goed bezig dus ... en proficiat aan de laureaten.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

            En trouwens bedankt iedereen om mij naar een zevende plaats te stemmen, had ik eerlijk gezegd niet verwacht!

            Iz.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

              Dikke proficiat Frans met je overwinning!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                Van mij een proficiat aan iedereen die deelgenomen heeft, want "deelnemen is belangr...... enz" .

                Comment


                • #9
                  Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                  opdracht traag en een slak heeft gewonnen...
                  niet erg origineel.
                  maar tis wel een heel mooie en goeie opname.
                  Van Harte.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                    Proficiat Frakske !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                      Bedankt voor de leuke reacties hier en bij het beeld.
                      Ik was wel wat verrast dat mijn 'firstminute' inzending het haalde. De nr 2 had veel hoger gescoord als zijn beeld net iets beter verzorgd geweest was, zeker weten, de idee was prima !
                      Toch weer een proficiat aan alle deelnemers en op naar de volgende uitdaging zeker hé
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                        In elk geval een proficiat voor de winnaar!
                        @Frakske, je zegt dat de tweede beter had gescoord indien het beeld beter verzorgd was geweest. Hoe had het beter verzorgd kunnen zijn (zonder photoshoppen o.i.d.) ?
                        ...kwestie van bij te leren hé !
                        mvg,
                        Luc
                        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                          Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                          I
                          @Frakske, je zegt dat de tweede beter had gescoord indien het beeld beter verzorgd was geweest. Hoe had het beter verzorgd kunnen zijn (zonder photoshoppen o.i.d.) ?
                          ...kwestie van bij te leren hé !
                          mvg,
                          Luc
                          Is gewoon wat ik er over denk hé :

                          Ik veronderstel dat je met pannig gewerkt hebt, je "model" meegevolgd met de cam
                          hier werkt dat door de lage snelheid waarin die mevrouw bewoog een beetje averechts, het is net of het geheel onscherp is
                          iop grotere snelheid (wat dan weer de opdracht niet was) ging achtergrond wegens veel meer geveegd ook minder storen.
                          Dit beeld had voor mij beter gewerkt als je de cam stil gehouden had zodat alleen dat mevrouwtje in beeld wat bewoog.
                          Die voorbijrijdende auto aan hogere snelheid was niet echt nodig geweest al snap ik je idee, nu gaan er toch een aantal mensen dat als een negatief element in je beeld beschouwd hebben vrees ik.
                          Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was.
                          gr
                          frans
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                            OK, bedankt voor de toelichting. Het was niet mijn bedoeling om te pannen, al kan het wel zijn dat ik dat onbewust wel een beetje heb gedaan. Die mevrouw stapte eigenlijk veel sneller dan ik had verwacht... en het was dan "telkens" wachten tot er een auto net voorbij kwam... Ik had dan wel vooraf zoiets (een oud traag vrouwtje met hulp om te stappen) ingedachten als mogelijkheid, maar dit werd uiteindelijk pure straatfotografie. Ik kwam van mijn werk, zag de vrouw stappen en dacht "waarom niet proberen ?". Wagen snel geparkeerd en teruggelopen... en vermits ik graag de relativiteit van de snelheid wou laten zien had ik dus ook een auto nodig, en een aangepaste sluitersnelheid. 1/30 was dan misschien wel net iets te traag waardoor inderdaad de mevrouw en de muur niet echt scherp overkomen en derhalve misschien een slordige indruk nalaat (de kleurversie is in dat opzicht beter, al vond ik hier een z/w versie toch iets sprekender).
                            Enfin, bedankt voor je toelichting. Weer wat bijgeleerd zie (en dat is toch ondermeer de bedoeling van dit forum, niet ?).
                            mvg,
                            Luc
                            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winnaar van de Challenge "Traag": Frakske. Proficiat

                              dikke Proficiat Frans met je overwinning

                              Comment

                              Working...
                              X