Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinyl achtergrond, welk ophangsysteem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vinyl achtergrond, welk ophangsysteem?

    Ik heb vandaag mijn vinyl achtergrond ontvangen, een rol van 2m70 x 6 m.
    Voorlopig kan ik de rol bevestigen op een mobiel ophangsysteem (2 statieven + dwarsligger), maar ik ben eigenlijk op zoek naar een systeem waarbij de doek permanent kan blijven hangen, zodat ik geen plaats verlies met statieven en zodat ik telkens ik het nodig heb, sneller kan beginnen fotograferen.

    Er bestaan genoeg systemen en ik heb al volop gegoogled, maar ik vind het moeilijk om een juiste keuze te maken.
    Indien mogelijk zou ik een systeem willen dat toelaat om vrij eenvoudig de rol even te verwijderen en om te draaien, omdat ik een doek heb met aan 2 zijden een verschillende kleur. Ik heb een vermoeden dat dit niet zomaar lukt bij de meeste ophangsystemen?

    Het zou ook niet slecht zijn moest het mogelijk zijn om ook een 2e of 3e achtergrondrol eraan te hangen.

    Een systeem dat aan het plafond kan worden vastgemaakt geniet in mijn geval de voorkeur omdat er tegen die muur ook nog een gordijnkast hangt die mogelijk voor problemen zorgt.

    Iemand die me kan helpen de juiste keuze maken?

    Is er ergens een winkel waar in enkele van deze opstellingen kan bekijken? Fotokonijnenberg? Jammer da er hier in de buurt geen grote fotografiewinkel is

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Vinyl achtergrond, welk ophangsysteem?

    Ik weet niet hoe professioneel je de opstelling wil laten ogen, maar voor een goedkope oplossing (en een klein beetje DIY) kan je gewoon even naar de lokale doe-het-zelf zaak lopen en twee stevige jas-hangers of metalen haken aanschaffen, met een stevige stok (zo van die dunne metalen gordijnhangers bijvoorbeeld, dat hebben ze bij mij in brico allesinds wel liggen). Makkelijk af te halen, makkelijk te bevestigen. Misschien even zoeken naar een profiel dat precies de juiste vorm/hoek heeft voor vanaf het plafond te bevestigen, maar dat is wat ik zou doen in jou plaats

    Voor een professionelere oplossing ken ik geen andere manier dan statieven en dwarsligger..
    Airbrush artiest, amateur fotograaf, fitness enthousiast
    Gear: Nikon D7000, Nikon AF-S 18-105mm f/3.5-5.6G VR kitlens, Nikon AF 50mm f/1.8D prime lens, Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 ED DX, Sigma 10mm f/2.8 HSM fisheye lens

    Comment


    • #3
      Re: Vinyl achtergrond, welk ophangsysteem?

      Oorspronkelijk geplaatst door Namingway Bekijk bericht
      Ik weet niet hoe professioneel je de opstelling wil laten ogen, maar voor een goedkope oplossing (en een klein beetje DIY) kan je gewoon even naar de lokale doe-het-zelf zaak lopen en twee stevige jas-hangers of metalen haken aanschaffen, met een stevige stok (zo van die dunne metalen gordijnhangers bijvoorbeeld, dat hebben ze bij mij in brico allesinds wel liggen). Makkelijk af te halen, makkelijk te bevestigen. Misschien even zoeken naar een profiel dat precies de juiste vorm/hoek heeft voor vanaf het plafond te bevestigen, maar dat is wat ik zou doen in jou plaats

      Voor een professionelere oplossing ken ik geen andere manier dan statieven en dwarsligger..
      Bedankt voor je antwoord. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets professioneler, waar ik ook een tweede of derde rol aan kan hangen (waar laat je die prullen anders ).
      Maar deze oplossing houd ik in het achterhoofd!
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

      Comment

      Working...
      X