Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kras op lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kras op lens

    ik was lekker aan het wandelen in het bos, springt er een hond tegen mijn lens.

    een kras er op, eigenaar van de hond nergenst te bekennen. (los lopende hond).

    wat moet ik doen, op geven aan de verzekering zal niets uit halen denk ik. WA extra zal dat niet dekken.

    is er mischien een manier om deze kras er uit te poetsen.
    ik heb een foto van de lucht gemaakt en ik zie niets op de foto, maar ik ben goed over de zeik van dit gedoe.
    wie weet er raad.
    alvast bedankt
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

  • #2
    waarom niet gewoon proberen bij je verzekering je weet maar nooit,
    mischien heeft degene die er over moet beslissen iets heeft met fotograferen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Hallo Wilco,

      Da's balen dus ...
      Ik heb een vriend, die had ooit een lens met een barst erin - was niet te zien op de foto.
      Tja, en als de eigenaar onbekend is ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Toch een fotoke gemaakt van de hond...? Honden moeten "geleidt" worden, de burgerlijke aansprakelijkheid ligt bij de eigenaar of bij degene onder wiens "toezicht" de hond stond (vacantieperiode....)
        Aangifte bij de politie kan. Gelukkig is een kras vooraan op de lens, voor het normale werk, meestal niet op de foto te zien.

        Comment


        • #5
          In het vervolg een foto nemen van de hond en in de buurt rondvragen of die gekend is ...
          Ken je geen vrienden met ne kleine die dat van tafel kan geduwd hebben
          BA dekt deze schade, maar alleen aan anderen ...
          En als je een goede verzekering hebt ... misschien die van je woning ... glasbraak ...
          En neen, dit is geen zever, ken iemand die voor glasbraak verzekerd is en er staat niet gespecifieerd welk glas, dus ook alles ...
          En ... een beschermfilter op uw lens zetten kan helpen ... (voor het te laat is natuurlijk)
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Hallo Wilco v dijk
            vervelend is dit maar het is wel een reden om altijd een UV filter op je lens te zetten,het beschermt je dure lensen, ik heb het bij alle lensen,ik weet het voor jou is deze boodschap te laat maar voor andere ?

            PS, zie nu ook dat VerSeg ook met deze raad komt

            Groetjes NoName
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #7
              ik ga proberen om bij de verzekering iets los te krijgen.
              en ja, ik ga er uv filters voor plaatsen, dit wil ik geen tweede keer hebben.

              bedankt iedereen.
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Originally posted by wilco v dijk
                ik ga proberen om bij de verzekering iets los te krijgen.
                en ja, ik ga er uv filters voor plaatsen, dit wil ik geen tweede keer hebben.

                bedankt iedereen.
                Een goede langere zonnekap is even effectief........

                En die van hierbven met ne "kleine van 't tafel afgeduwd" is wel oplichterij hé

                Comment


                • #9
                  En die van hierbven met ne "kleine van 't tafel afgeduwd" is wel oplichterij
                  Maar ge kunt diene kleine dat toch echt van tafel laten duwen .... "per ongeluk"

                  Jo(han)
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jo
                    En die van hierbven met ne "kleine van 't tafel afgeduwd" is wel oplichterij
                    Maar ge kunt diene kleine dat toch echt van tafel laten duwen .... "per ongeluk"

                    Jo(han)
                    en nen hond met zijn poten omhoog er onder laten liggen, waarschijnlijk eerst efkes in den diepvries stoppen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sonyke
                      Toch een fotoke gemaakt van de hond...? Honden moeten "geleidt" worden, de burgerlijke aansprakelijkheid ligt bij de eigenaar of bij degene onder wiens "toezicht" de hond stond (vacantieperiode....)
                      Aangifte bij de politie kan.
                      en een levenslang verbod op het posten van honden hier op BD.... Dan is er toch nog iets positiefs aan deze droeve gebeurtenis...
                      Eddy

                      Comment


                      • #12
                        Mocht je er toch last van hebben, een frontlensis meestal vervangbaar. Jammer dat je van Nederland bent in Gent is er een onafhankelijk hersteller die dat kan. Camera Repair.

                        Comment


                        • #13
                          Hoe heeft dienen hond daar een kras opgekregen ? Das ook niet normaal dat een vreemde hond zo dicht bij iemand vreemd bijkomt ?



                          Reminder, ook mijn hond eens leren om lenzen te apporteren, liefst 80-400 vr lenzen
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Librix
                            Mocht je er toch last van hebben, een frontlensis meestal vervangbaar. Jammer dat je van Nederland bent in Gent is er een onafhankelijk hersteller die dat kan. Camera Repair.
                            Ik ken die van Camera Repair, heeft de 300D van m'n vrouw naar de knoppen geholpen.
                            Reinigt CCD's op Bulb en met batterij erin...
                            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                            LidNr. BD0211BE

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Yaka
                              Ik ken die van Camera Repair, heeft de 300D van m'n vrouw naar de knoppen geholpen.
                              Reinigt CCD's op Bulb en met batterij erin...
                              ARGHhhhh Die zijn dus te vermijden.... En werd de schade vergoed?
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X