Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

    Goede middag, iedereen.

    Ik heb afgelopen zomer op pukkelpop (festival in België) foto's kunnen maken. Voor het eerst met een DSLR. Helaas kon ik niet frontstage, dus moest ik voor de hekken blijven. De foto's zijn toen gemaakt met mijn NIkon D3200. Ondertussen heb ik wel een betere camera (de canon EOS 7D) maar de foto's waren toen gemaakt met mijn nikon. Zonder flitser.

    Nu had ik graag jullie mening gehad, over die foto's. Aangezien het mijn eerste keer was met een DSLR op een festival, weet ik dat er nog heel wat verbeter punten kunnen zijn. Zo weet ik dat de 2 foto's (de ene foto is waar 4 jongeren op staan, een jongen met blauwe jas en zijn pint naar voor, en de andere foto 3 meisjes met een blauwe pet). Ik weet dat deze niet scherp zijn. Ik had ze er misschien beter niet op gezet.
    Voor de rest ben ik er al bij al tevreden mee. al zijn er nog ongetwijfeld veel verbeterpunten.

    De top foto uit de reeks vindt ik persoonlijk foto nr 18, waar Ella Eyra op haar knie zit en naar boven kijkt
    ik ga de facebook link doorgeven. want heb een pagina aangemaakt voor de foto's. Dus door facebook zijn sommige iets van kwaliteit verloren.



    Alvast bedankt iedereen

  • #2
    Re: eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

    Moderator Note: Topic verplaatst van "Fotohoek" naar "Algemeen".
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

      toch een paar meer foto's met weinig scherpte volgens mij....
      foto 2 en 42 springen eruit, mede door de sfeer en het "gevoel" daar te zijn
      wist niet dat je met een dslr op het terrein toegelaten kon worden...
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

        Werkt een beetje lastig als je direct zoveel fotos moet beoordelen.
        FB is ook een heel slecht medium om je werk op te posten.

        Er zitten een paar fotos tussen die zeker gesmaakt zouden worden in het onderdeel 'mensen en straatfotografie'.
        Ook een paar mindere fotos die ik persoonlijk al direct zou wegsmijten.
        Maar zo te zien ben je op de goede weg toch hoor.
        Nu zal het kwestie zijn van oefenen en nog eens oefenen. Aleen zo kan je echt goed worden.

        Ik zou zeggen post eens af en toe een foto in een beoordelingsforum en dan ga je meer specifieke tips krijgen ook.

        Comment


        • #5
          Re: eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

          @ Bulke41 Inderdaad, er zijn meerdere die wat minder scherp zijn. Maar het was moeilijk om dat ik al niet zo dicht bij kon. En het met mijn nikon D3200 was, dus niet de beste camera, dus ben er al bij al toch tevreden over, wat inderdaad niet weg neemt dat er onscherpere bij zitten. Maar die 2 dat ik zei vond ik toch de 2 onscherpste.

          Dankje wel dat je die 2 goed vindt

          en nee normaal gezien wordt dit niet toegelaten. Maar ik werkte daar voor een andere firma, en moest snachts de festival tenten bewaken. Maar overdag mocht ik gewoon het festival op. En doordat ik dus door de personeelsingang binnen kon. En ik daar effectief werkte kon ik die meenemen. Waar ik wel blij om ben

          Comment


          • #6
            Re: eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

            @Xafke

            ik weet het, maar wou ze gewoon allemaal is tonen
            En inderdaad, facebook toont niet de beste kwaliteit, daar ben ik ondertussen al achter gekomen

            Dankje wel dat je er toch een paar goede bij vindt.
            En inderdaad er zijn een paar mindere bij.

            EN ik zou niet liever willen dan oefenen of een festival terrein. Maar door mijn werk is het vrij moeilijk om die dagen vrij te krijgen (werk in de horeca en das dus ook in het weekend werken)

            ik ga dat zeker doen, af en toe is een foto posten

            Comment


            • #7
              Re: eerste keer met een DSLR op een festival (pukkelpop)

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Ik zou zeggen post eens af en toe een foto in een beoordelingsforum en dan ga je meer specifieke tips krijgen ook.
              Als je geluk hebt.....
              Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

              Comment

              Working...
              X